Sharia: Dødsstraf for at lade sig døbe
Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-06 04:24

I bl.a. JP kan man i dag læse følgende AP-telegram:

<http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3629654/>

hvoraf det fremgår at den 41-årige afghaner Abdul Rahman er blevet
stillet for retten, fordi han er konverteret fra islam til
kristendommen. Det skete da han for 16 år siden, som 25-årig, arbejdede
for en kristen nødhjælpsorganisation. Han risikerer dødsstraf, ja,
faktisk er dødsstraf efter shariaen /obligatorisk/ i sådan et tilfælde.

I midten af 90erne blev en 23-årig saudisk dreng halshugget, fordi han
ejede en bibel; de saudiske myndigheder hævdede at han også havde /læst/
i den.

Dødsstraffen for frafald fra islam fremgår af de mange hadith'er, der
med al ønskelig tydelighed viser med hvilken ildhu Muhamed selv brugte
denne straf mod folk der faldt fra det af ham opfundne politiske,
økonomiske, juridiske og religiøse system.

Og så er det at man lægger mærke til følgende artikel, også i JP:

<http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3629728>

hvor Foreningen af Udlændingeretsadvokater under Advokatsamfundet
sammenligner statsministeren med Adolf Hitler, når han i morgen skal
diskutere integration med folkevalgte med udenlandsk baggrund. Jeg
citerer:

»Et sådant møde ville svare til, at Hitler holdt møde med de jødiske
organisationer, alt imens han lystigt gassede dem.«

Sammenligningen kommer med baggrund i at eksempelvis Ahmed Akkari ikke
kan få familiesammenført sin kone [han har vist stadig kun én] og børn
til Danmark; de må stadig bo i det Libanon, også han er født i.

Men Anders Christian Jensen, der er formand for den pågældende forening
af udlændingeretsadvokater, mener måske at vi skal fremme indvandringen
af salafister, der ønsker islamisk praksis ført tilbage til Profetens
tid, så vi også i Danmark får obligatorisk dødsstraf for frafald fra
islam?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 21-03-06 20:06

> [...]
> sammenligner statsministeren med Adolf Hitler, når han i morgen skal
> diskutere integration med folkevalgte med udenlandsk baggrund. Jeg

For det første har han beklaget udtalelsen, men ikke indholdet - og for det
andet har han ikke sammenlignet statsministeren med Hitler, men med den
situation Hitler var i, og det er noget ganske andet.

> »Et sådant møde ville svare til, at Hitler holdt møde med de jødiske
> organisationer, alt imens han lystigt gassede dem.«

--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-06 20:22

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> For det første har han beklaget udtalelsen, men ikke indholdet

Udtalelser fra medlemmerne af hans egen bestyrelse under
Advokatsamfundet kan tolkes som et forsøg på at få han væltet fra
formandsposten.

Udtalelser fra formanden for Advokatsamfundet kan tolkes som et forsøg
på at få ham idømt straf eller ekskluderet af Advokatsamfundet. En
eksklusion vil betyde, at han ikke længere kan praktisere som advokat

Det er da muligt at han er blevet bange for konsekvenserne af de
formuleringer han benyttede i sin e-mail til tre folketingsmedlemmer,
hvoraf mindst én har valgt at offentliggøre den.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 21-03-06 20:28

> Udtalelser fra formanden for Advokatsamfundet kan tolkes som et forsøg
> på at få ham idømt straf eller ekskluderet af Advokatsamfundet. En
> eksklusion vil betyde, at han ikke længere kan praktisere som advokat

Det er ikke korrekt - netop afgørelsen i EU der forbyder eksklusivaftaler -
vil betyde at han kan fortsætte som advokat uden videre. Han er ikke
forpligtet til at være medlem af advokatrådet efter den afgørelse.

> formuleringer han benyttede i sin e-mail til tre folketingsmedlemmer,
> hvoraf mindst én har valgt at offentliggøre den.

Det tvivler jeg på.
--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-06 21:07

> [...]

> vil betyde at han kan fortsætte som advokat uden videre. Han er ikke
> forpligtet til at være medlem af advokatrådet efter den afgørelse.

Afgørelsen drejede sig ikke om laug, og under alle omstændigheder skal
lovgivningen først ændres. Af folketinget.

> Det tvivler jeg på.

Kender du ham personligt? Det gør jeg ikke. Eller var det det om at en
af de tre modtaget skulle have valgt at offentliggøre mail'en du
tvivlede på? Hvem skulle ellers have gjort det?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 22-03-06 07:46

> lovgivningen først ændres. Af folketinget.

Advokatsamfundet er et organ reguleret af retsplejeloven. Det er altså ikke
sådan at advokatrådet kan smide et medlem ud, da alle advokater pr.
automatik er medlem. Først hvis deres autorisation inddrages (og det sker
via retten) kan der være tale om at man er uden for advokatrådet indtil man
atter generhverver sin autorisation.

> Kender du ham personligt? Det gør jeg ikke. Eller var det det om at en
> af de tre modtaget skulle have valgt at offentliggøre mail'en du
> tvivlede på? Hvem skulle ellers have gjort det?

Han kan ikke "smides ud" af advokatrådet - det hjelmer loven ikke mulighed
for - men han kan fratages sin autorisation via retten, men det er ikke
sådan noget der sker uden videre.
--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-06 08:31

> [...]

> for - men han kan fratages sin autorisation via retten, men det er ikke

Alle advokater er medlemmer af Advokatrådet, og smides de ud af
Advokatrådet er de dermed ikke længere advokater. Det gør naturligvis at
en eksklusion skal behandles efter bestemte regler.

Men hele systemet med dette advokat-laug er jo at advokatstanden skal
holde selvjustits.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 22-03-06 11:36

> Men hele systemet med dette advokat-laug er jo at advokatstanden skal
> holde selvjustits.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Da man bestemte dette, havde man helt åbenlyst ikke tænkt over, hvorledes
det går, når man sætter ræven til at vogte gæs.

MVH
Egon

Fra : Wilstrup

Dato : 22-03-06 19:04

> Alle advokater er medlemmer af Advokatrådet, og smides de ud af
> Advokatrådet er de dermed ikke længere advokater. Det gør naturligvis at
> en eksklusion skal behandles efter bestemte regler.

Det kan IKKE smides ud af advokatrådet - beklager - prøv selv at læse deres
bestemmelser. Alle advokater ER medlemmer af Advokatrådet, idet det fremgår
af retsplejeloven. De kan ikke smides ud, men hvis de får frataget deres
bestalling, så er de naturligvis ikke medlemmer længere - indtil de får
deres bestalling igen.
Det er ikke noget Advokatrådet afgør, men alene domstolene.

--
Wilstrup

Fra : Bruno Christensen

Dato : 21-03-06 22:23

On Tue, 21 Mar 2006 20:27:51 +0100, Wilstrup wrote:

> Det er ikke korrekt - netop afgørelsen i EU der forbyder eksklusivaftaler -
> vil betyde at han kan fortsætte som advokat uden videre. Han er ikke
> forpligtet til at være medlem af advokatrådet efter den afgørelse.

Jomen, så kan vi da ønske ham til lykke med det. Jeg sætter nu et minustegn
ved ham i min telefonbog.

/|\
/\
Bruno

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-06 05:54

Bruno Christensen <news@lphund.dk> wrote:

> Jomen, så kan vi da ønske ham til lykke med det. Jeg sætter nu et minustegn
> ved ham i min telefonbog.

Du kan være forvisset om at den ordning, der er for Advokatsamfundet, så
blot vil blive videreført i statsligt regi. Måske skal advokater betale
en afgift til staten, som financierer de dele af Advokatsamfundet som
har stået for selvjustitsen, idet disse dele samtidig overføres til
staten?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-03-06 08:03

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> For det første har han beklaget udtalelsen, men ikke indholdet - og for
> det andet har han ikke sammenlignet statsministeren med Hitler, men med
> den situation Hitler var i, og det er noget ganske andet.

Den var dyb, men ideen er måske værd at huske, næste gang nogen sammenligner
AHW med Stalin.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-06 08:31

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> Den var dyb, men ideen er måske værd at huske, næste gang nogen sammenligner
> AHW med Stalin.

Er du da fjernet fra Arnes killfile?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 22-03-06 19:06

> Er du da fjernet fra Arnes killfile?

dumrianer som Knud er permanent i filteret. Hvis jeg reetablerer mit system
eller køber nyt, så kan det da smutte, men det bliver hurtigt reetableret,
vær vis på det.
--
Wilstrup

Fra : HrSvendsen

Dato : 24-03-06 10:03

Wilstrup skrev:

> dumrianer som Knud er permanent i filteret. Hvis jeg reetablerer mit system
> eller køber nyt, så kan det da smutte, men det bliver hurtigt reetableret,
> vær vis på det.

Haha Per Rønne, se det i øjnene - du har bare ikke det, der skal til for
at komme i Arne Wildmands filter.