De kristne i Doudou Diènes islamiske Seneg~
Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-06 07:14

I dagens JP kan man på:

<http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3629264>

læse følgende korte læserbrev:

==
Hvad med de kristne?
Nu venter jeg bare på, at FN's rapportør, Doudou Diène, udsender en
rapport om kristnes behandling i muslimske lande. En sådan er
selvfølgelig lavet?

Lene Dige Kastanievej 17, Dronninglund
==

Og specielt kan man så spørge om forholdene for de kristene i Senegal,
som han jo selv kommer fra. Senegal er som bekendt - islamisk. 90% af
befolkningen er muslimer, mens 5% tilhører det kristne mindretal. Resten
er hedninge, hvilket her vil sige /animister/.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 21-03-06 09:01

On Tue, 21 Mar 2006 07:13:57 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>befolkningen er muslimer, mens 5% tilhører det kristne mindretal. Resten
>er hedninge, hvilket her vil sige /animister/.

jeg vil meget gerne have at vide hvordan Doudou Diène kan blive
siddende i den stiling i FN, det er ikke første gang han blamerer sig
ganske alvorligt

http://www.wiesenthal.com/site/apps/nl/content2.asp?c=bhKRI6PDInE&b=296323&ct=350398
More damaging, Doudou Diène, on 11-14 November 2004, led a meeting in
Barcelona entitled "Experts' Seminar on Defamation of Religions and
the Global Struggle Against Discrimination: Antisemitism,
Christianophobia and Islamophobia," organized by the UNESCO Center of
Catalunya, but incorrectly presented as under the auspices of UNESCO.
This gathering keynoted speakers who are notoriously celebrated for
championing the replacement of Israel by a State of Palestine and the
seminar's conclusions highlighted "the legitimacy of anti-Zionism."

Criticism of any government policy is legitimate, including that of
Israel. To deny sovereignty, however, only to the Jewish people is an
act of racism and a violation of the UN Charter in singling out one
member-state for extinction. The Barcelona seminar launched a campaign
to undo this August's OSCE Berlin acknowledgement of anti-Zionism as a
pretext for contemporary antisemitism and as the core of Middle East
incitement to Jew-hatred.

Our Center provided copies of our correspondence on this matter to the
Ethics Initiatives Consortium, conditioning our participation at its
Paris conference upon a statement by Doudou Diène by which he would
condemn the relevant Barcelona conclusions and withdraw his
endorsement of them.

As it seems he has not done so, the Wiesenthal Center cannot lend
itself, through this Paris conference, to providing a fig-leaf for
Doudou Diène or a cover for any UN agency that espouses anti-Zionist
positions, while ostensibly denouncing antisemitism.

Fra : Anonym

Dato : 21-03-06 09:33

> [...]
> befolkningen er muslimer, mens 5% tilhører det kristne mindretal. Resten
> er hedninge, hvilket her vil sige /animister/.

Senegal er faktisk en verdslig stat. Og situationen skulle efter sigende
være bedre end i andre muslimske lande.
http://www.state.gov/g/drl/rls/irf/2005/

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-06 10:08

Anonym <anonym@anonym.com> wrote:

> Senegal er faktisk en verdslig stat. Og situationen skulle efter sigende
> være bedre end i andre muslimske lande.

Ja, det står der jo i linket. Men i en anden artikel i tråden fremgår
det at Doudou Diène ønsker Israel nedlagt, og erstattet af en
Palæstina-stat. Noget som Wiesenthal-centret i Wien kalder racisme ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anonym

Dato : 21-03-06 10:30

> Ja, det står der jo i linket. Men i en anden artikel i tråden fremgår
> det at Doudou Diène ønsker Israel nedlagt, og erstattet af en
> Palæstina-stat. Noget som Wiesenthal-centret i Wien kalder racisme ...

Jeg tror, vi taler forbi hinanden Per.
Du efterlyste information om de kristnes situation i Senegal, og jeg
henviser blot til International Religious Freedom Report.
At situationen for kristne i Senegal måske er bedre end det er tilfældet i
andre muslimske lande, ændrer naturligvis ikke ved det forhold, at
Doudou efter alt at dømme flirter med antisemitismen.

For øvrigt er der også fjendtlighed mod Israel (og dermed hele ideen om
jøders ret til et hjemland) i vidde vestlige akademiske kredse.

Så Doudou, der formentligt har fået sin uddannelse i Frankrig, har haft
masser af muligheder for at opsample antipati mod jøder, uden at kilden til
det nødvendigvis er islam.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-06 10:56

Anonym <anonym@anonym.com> wrote:

> Jeg tror, vi taler forbi hinanden Per.

Næh.

> Du efterlyste information om de kristnes situation i Senegal, og jeg
> henviser blot til International Religious Freedom Report.

Jep.

> At situationen for kristne i Senegal måske er bedre end det er tilfældet i
> andre muslimske lande, ændrer naturligvis ikke ved det forhold, at
> Doudou efter alt at dømme flirter med antisemitismen.

Klart, og det var så det jeg gik videre med.

> For øvrigt er der også fjendtlighed mod Israel (og dermed hele ideen om
> jøders ret til et hjemland) i vidde vestlige akademiske kredse.

Ja, desværre.

> Så Doudou, der formentligt har fået sin uddannelse i Frankrig, har haft
> masser af muligheder for at opsample antipati mod jøder, uden at kilden til
> det nødvendigvis er islam.

Jep.
--
Per Erik Rønne