Sende e-mail til mobiltlf.
Fra : Ukendt

Dato : 21-03-06 00:49

Jeg ved ikke rigtigt i hvilken gruppe jeg skal spørge, men jeg har altså
også spurgt i dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express.

Hvordan sender man en e-mail med vedhæftet billede fra enten Outlook
Eexpress 6 eller
webmail til en mobiltelefon, således at det vedhæftede billede (jpg) kan
ses?
Pop3 og webmail er Stofanet. Modtagerens abonnementsforhold kender jeg ikke.

MVH Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-03-06 01:03

Peter S. skrev:

> Hvordan sender man en e-mail med vedhæftet billede fra enten
> Outlook Eexpress 6 eller webmail til en mobiltelefon, således
> at det vedhæftede billede (jpg) kan ses?

Jeg kan læse mail på min mobil (sendt til min normale
mailadresse), og jeg kan se/høre evt. vedhæftede filer hvis det
er JPG, MP3 eller midi.

Hvis ikke det kan lade sig gøre, kan du ikke sende mails til en
mobil. Så kan du måske sende MMs'er.

> Pop3 og webmail er Stofanet. Modtagerens abonnementsforhold
> kender jeg ikke.

Hvorfor er det vigtigt at mailen lander på mobilen?

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-06 01:20

Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]
> er JPG, MP3 eller midi.
>
> Hvis ikke det kan lade sig gøre, kan du ikke sende mails til en

Jeg har en gammel Nokia 3310 der kun kan sende sms'er. Der er ikke engang
farveskærm på den.

> Hvorfor er det vigtigt at mailen lander på mobilen?

Jeg har pludselig fået brug for at sende et billede til et familimedlem der
ikke har nogen pc. Så derfor vil jeg gerne sende et billede fra min pc til
vedkommendes telefon. Og da min gamle Nokia 3310 ikke kan sende MMS, så har
jeg et lille problem. Hvis min mobiltelefon havde kamera, så var der jo ikke
noget problem.
Jeg har Telmore abo., men kan ikke finde nogen service på deres hjemmeside
som kan hjælpe mig med at sende et billede fra pc til mobiltelefon.

MVH Peter

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-06 01:26

Peter S. wrote:
> Jeg har pludselig fået brug for at sende et billede til et
> familimedlem der ikke har nogen pc. Så derfor vil jeg gerne sende et
> billede fra min pc til vedkommendes telefon.

Hos 3 kan man åbenbart godt, men man skal være kunde...
http://www.mobil.nu/ArticlePages/200602/08/20060208143554_MDK_Administratorer044/20060208143554_MDK_Administratorer044.dbp.asp

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-06 01:33

Peter S. wrote:
> Jeg har pludselig fået brug for at sende et billede til et
> familimedlem der ikke har nogen pc. Så derfor vil jeg gerne sende et
> billede fra min pc til vedkommendes telefon.

Og fra TDC kan man også, hvis man har abonnement:
http://www.tdcmobil.dk/portal/mobilfly/beskeder/nytfotoalbum/index.jsp

Men åbenbart ikke fra Telmore

/Peter

Fra : Fischer

Dato : 21-03-06 08:24

> Hvordan sender man en e-mail med vedhæftet billede fra enten Outlook
> Eexpress 6 eller
> webmail til en mobiltelefon, således at det vedhæftede billede (jpg) kan
> ses?

Jeg har kun selv afprøvet dette med et TDC mobilnummer, men jeg TROR også
det vil virke med Telmore.

1. Opret dig på http://tdconline.dk/ (man behøver ikke være TDC kunde)
2. Tilknyt dit mobilnummer.
3. Under 'Foto' kan du uploade dit billede og sende det som MMS. Det koster
3 kr. pr. stk. som trækkes på dit mobilabonnement.

Som skrevet kan jeg ikke garantere at dette vil virke, men det er vel et
forsøg værd?

*Fischer