Hvorfor vakler det højres tilhængerskabet ~
Fra : Michael Laudahn

Dato : 20-03-06 22:20

Jeg har læst med tilfredshed om FrPs fremgang i Norge - om end det i
øjeblikket ikke nok har den store betydning, med hensyn til det fjerne
valgdato.

Hvad jeg ikke begriber er, at ikke det samme finder sted in Danmark. Et
stykke tid så det ud til, som om DF ville kunne lave et lignende
kunststykke, men du er de på vej nedad igen.

Hvorfor? Hvad kan man gøre?

Spørger en interesseret udenlandsk iagttager og inblander.

--
>.)

Unter blinden ist der einäugige könig.

http://worldimprover.net/

WICHTIG / IMPORTANT: islam-info:

http://historyofjihad.org/ - http://apostatesofislam.com/

Fra : Tony

Dato : 20-03-06 23:24

"Michael Laudahn" <es_reicht_2005@yahoo.com.br> skrev i en meddelelse

[...]

Du ka' ski'e i bukserne,
og la' det tørre. : oD

Tony

Fra : Michael Laudahn

Dato : 20-03-06 23:44

Tony schrieb:

> Du ka' ski'e i bukserne,
> og la' det tørre. : oD

Det er ellers ikke min stil. Hvorfor mener du kunne det hjælpe i denne
situation?

Fra : Tony

Dato : 21-03-06 00:06

Tony schrieb:

> Du ka' ski'e i bukserne,
> og la' det tørre. : oD

Det er ellers ikke min stil. Hvorfor mener du kunne det hjælpe i denne
situation?
**********************************

Det er ikke fordi jeg tror det hjælper på situationen, men det rimede da,
synes du ikke?

Tony

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-03-06 08:43

"Michael Laudahn" <es_reicht_2005@yahoo.com.br> on mandag 20. marts 2006
at 22:19 +0100 wrote:
>Hvad jeg ikke begriber er, at ikke det samme finder sted in Danmark. Et
>stykke tid så det ud til, som om DF ville kunne lave et lignende
>kunststykke, men du er de på vej nedad igen.

Det skyldes at DF fik en hel del stemmer på grund af tegningerne.
Proteststemmer giver sjældent varig fremgang.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-06 06:13

Michael Laudahn <es_reicht_2005@yahoo.com.br> wrote:

> [...]
> stykke tid så det ud til, som om DF ville kunne lave et lignende
> kunststykke, men du er de på vej nedad igen.

1. DF er ikke Frp, og minder i øvrigt på mange måder om et traditionelt
socialdemokrati, fra før Svend Auken & Co.s tid. Du kan ikke bare
ensidigt sætte dem på højrefløjen.

2. De ekstra stemmer kom på grund af Muhamed-krisen. Det er ikke ukendt
at et parti høster ekstra på højdepunktet af en krise - i øvrigt ligger
de stadig en 2 %point over valgresultatet sidste år. Mens
socialdemokratiet ligger stabilt /under/ deres resultat [nu ligger de på
21-22% mod 26% ved valget].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 21-03-06 10:32

Michael Laudahn skrev:

> [...]
> kunststykke, men du er de på vej nedad igen.
>
> Hvorfor? Hvad kan man gøre?
>
> Spørger en interesseret udenlandsk iagttager og inblander.

Lad os vente og se til næste valg: Problemet med dèn første måling, der
gav DF dårlige prognoser (faldende antal stemmer), er at den er
foretaget over internettet med kun ca. 1000 deltagere. Imidlertid kender
jeg en hel del folk, som jeg stærkt formoder stemmer DF og de bruger
altså bare ikke computer i deres dagligdag, da de primært er
håndværkere: Sådanne folk bliver dermed slet ikke inddraget i en sådan
måling, der automatisk forudsætter egen PC med Internetadgang.

Noget helt andet er, hvorvidt analyseinstitutter kan have mere eller
mindre direkte politisk interesse at "sminke" tallene, når vi nu har
folk som Diéne og andre repræsentanter for de såkaldte "Forenede
Nationer" (der tilsyneladende siden Den Kolde Krig pludselig er blevet
et internationalt forbrydersyndikat, der med ganske få
bemærkelsesværdige undtagelser efterhånden udelukkende består af
terrorister, tyranniske diktatorer, gangstere og gemene tyveknægte i en
grad, så man til tider kan blive i tvivl om hvorvidt det egentlig ikke
bare er blevet virkelighedens svar på S.P.E.C.T.R.E fra de go'e gamle
James Bond-film!) til at rende rundt og overvåge at vi nu endelig ikke
bliver "fremmedfjendske" - altså gør berettiget demokratisk modstand
imod de nærmest Besættelsesagtige tilstande, vi efterhånden påtvinges at
leve under - ved f.eks. at stemme DF.

Anders Peter Johnsen

Fra : Tveskaeg

Dato : 21-03-06 11:16

On 20 Mar 2006 13:19:56 -0800, "Michael Laudahn"
> [...]

>kunststykke, men du er de på vej nedad igen.
>
>Hvorfor? Hvad kan man gøre?
>
>Spørger en interesseret udenlandsk iagttager og inblander.

Det var en fremgang på papiret og ikke i virkeligheden.

Det er almindeligt at vælgere i en krise søger mod de partier der
udtrykker vælgerens mening om den aktuelle sag men når først krisen
er overstået så søger vælgeren tilbage til sit oprindelige
udgangspunkt.

Man kan ikke tale om en tilbagegang for DF for det ville være en
tilbagegang fra en fremgang de aldrig reelt har haft.

Kun hvis de kom ned under det nuværende valgresultat ville der være
tale om en reel tilbagegang og foreløbing ligger de pænt over det
nuværende valgresultat.

Fra : Michael Laudahn

Dato : 21-03-06 12:53

Tveskaeg schrieb:

> [...]
>
> Kun hvis de kom ned under det nuværende valgresultat ville der være
> tale om en reel tilbagegang og foreløbing ligger de pænt over det

Godt. Så skulle jeg hellere have spurgt sådan her: Hvorfor kan DF
ikke opnå procenttal som FrP kan (underforstået at det sidstes ikke
bare er virtuel, men kommer at stå den næste valgs prøve)?

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-06 13:10

Michael Laudahn <laudahn2002@yahoo.se> wrote:

> Godt. Så skulle jeg hellere have spurgt sådan her: Hvorfor kan DF
> ikke opnå procenttal som FrP kan (underforstået at det sidstes ikke
> bare er virtuel, men kommer at stå den næste valgs prøve)?

DF er et andet parti end FrP, med en anden politik, som opererer i et
andet land og med andre politiske karakteristika [heriblandt en anden
parti-struktur] end Norge.

I øvrigt har vi et Fremskridtsparti i Danmark, endda et parti som det
norske Fremskridtsparti er dannet som inspiration efter. Partiet er bare
røget ud af folketinget, og orkede ikke engang at samle stillere nok op
til at kunne deltage i valget sidste år.

<http://www.fremskridtspartiet.dk/>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 21-03-06 15:14

Michael Laudahn wrote:
> [...]
> Et stykke tid så det ud til, som om DF ville kunne lave et lignende
> kunststykke, men du er de på vej nedad igen.

Du burde blande dig udenom. Vi kan ikke have udlændinge som dig med skjulte
dagsordener der render rundt og truer vor frihed, påvirker debatten eller
medvirker til polarisering og fundamentalisme.

Fra : Michael Laudahn

Dato : 21-03-06 15:48

Konrad schrieb:

> Du burde blande dig udenom. Vi kan ikke have udlændinge som dig med skjulte
> dagsordener der render rundt og truer vor frihed, påvirker debatten eller
> medvirker til polarisering og fundamentalisme.

Det er opmuntrende at se, at der er en dansker der genkender en farlig
udlænding og gør alt for at bekæmpe hans dito handlinger og
hensigter. Jeg formoder at du ALTID er så opmærksom i denne
forbindelse?

Ironi ved side: Hvem jeg er står på

http://worldimprover.net/DA/da8.html .

Hvad jeg forestiller mig på de andre sider.

Hvem er du? Hvad har du for ideer? Jeg mener EGNE. At gentage nogen
venstre-indoktrinerede talemåder bliver efterhånden umoderne, efter
mit indtryk.

Fra : Konrad

Dato : 21-03-06 17:01

Michael Laudahn wrote:

> Det er opmuntrende at se, at der er en dansker der genkender en farlig
> udlænding

Det er der tradition for her i Danmark. Heldigvis er der ikke så mange af
dem. Vi skulle jo også helt til Norge, for at finde nogen der ville true JP.

>og gør alt for at bekæmpe hans dito handlinger

Næh - dine handlinger rager mig en høstblomst, sålænge du ikke forpester
klimaet i mit land.

> og
> hensigter.

Dine "hensigter" er polarisering, ekstremisme, tilsmudsning af anderledes
tænkende, antipluralisme og meget mere. Altsammen analogt til redskaberne
man finder i skufferne hos fundamentalistiske imamer.

>Jeg formoder at du ALTID er så opmærksom i denne
> forbindelse?

Naturligvis.

> Ironi ved side: Hvem jeg er står på

Ganske rigtig en morsom side, der driver af ironi. Så du "tror" på
"demokrati og retsstat”? Og det er noget du har "lært"?

> http://worldimprover.net/DA/da8.html .
>
> Hvad jeg forestiller mig på de andre sider.
>
> Hvem er du? Hvad har du for ideer?

Ganske almindelige danske. Desværre er det ikke længere in, at være dansker
og nære danske værdier. Hvad det vil sige i dag, kan man næsten kun vide,
hvis man er på mailinglisten hos den gyldne trekant Regering-JP-DF.

> Jeg mener EGNE. At gentage nogen
> venstre-indoktrinerede talemåder bliver efterhånden umoderne, efter
> mit indtryk.

Jeg er imod alle former for udansk, tyrannisk ideologi. Om det er
fremmedhadere, nationalromantikere, fascister der dækker sig ind under
ytringsfrihed og demokrati (som islamisterne) eller islamisterne selv er ét
fedt - det er lige uspiseligt.

> WICHTIG / IMPORTANT: islam-info:
>
> http://historyofjihad.org/ - http://apostatesofislam.com/

Sikke nogle demokratiske links, fulde af lødige og objektive kilder og
holdninger. Virkelig en pluralist og retsstatsforkæmper værdigt.

Fra : Rom

Dato : 21-03-06 20:47

> "Michael Laudahn" <ml@worldimprover.net> wrote in message
>
> ironi ved side: Hvem jeg er står på
> http://worldimprover.net/DA/da8.html .

På nettsiden din oppgis grunnpremissene for nazismen

- vi må slåss om de få ressursene verden har

Hvordan oppfører deg deg?

Spammer av antisemittisme

I signatur:

islam-info: http://www.historyofjihad.org/ - WICHTIG / IMPORTANT

(Nevnte nettsted er ikke tilgjengelig akkurat nå, men siste gjennomgang
av nettstedet viste at her finner man antiislamsk propaganda som
"Believe it or not" .. det mest blasfemisk som er laget
om islam)

Kjell

Fra : Egon Stich

Dato : 21-03-06 17:14

[...]

Det vil komme.
Stille og roligt.
Venstrefløjspartierne er ved at begå kollektivt selvmord i denne tid.
De har mere travlt med at påtale fortiden, og formår ikke at se fremad.
Ligeledes formår de ikke at indse egne fejltagelser, og fremturer med at
kræve begrænsninger i friheden.

Det der hæmmer, er trægheden til at skifte parti.
Også besværliggjort ved DF´s samarbejde med de liberale.

Men jeg tror, arbejderklassen er ved at have fået nok af de
akademikerstyrede venstrefløjspartier, der i mange år intet reelt har gjort
andet end at fylde landet op med udlændinge af alt andet end demokratisk
beskaffenhed.

MVH
Egon

Fra : Michael Laudahn

Dato : 21-03-06 17:36

Konrad schrieb:

Det første jeg kommer på under læsning af dit svar er det tyske ord
'gemischtwarenladen'. Ved ikke hvad det hedder på dansk. Er også en
institution som er ved at uddø i vores moderne tider.

Vi får se senere om jeg har tid og lyst til at beskæftige mig
nærmere med denne blanding, i øjeblikket har jeg noget bedre at
gøre.

Fra : GB

Dato : 22-03-06 20:43

"Michael Laudahn" <laudahn2002@yahoo.se> wrote in

> Det første jeg kommer på under læsning af dit svar er det tyske ord
> 'gemischtwarenladen'. Ved ikke hvad det hedder på dansk. Er også en
> institution som er ved at uddø i vores moderne tider.

Kolonialforretning.

Fra : GB

Dato : 22-03-06 21:07

GB <nospam@nospam.invalid> wrote in news:Xns978ED2C23471BYouremail@
62.243.74.162:

> Kolonialforretning.

En lidt længere (og ældre) form er Kolonialvare-forretning.

Fra : Michael Laudahn

Dato : 21-03-06 17:36

Fra : Michael Laudahn

Dato : 21-03-06 18:48