SQL
Fra : Novo Nordisk A/S

Dato : 10-01-01 09:49

Jeg kan ikke rigtigt få nedenstående SQL sætning til at virke.

DIM startnumber
startnumber = 10
MySQL="Select recnumber,pic,sagsnr from Masterdummy WHERE recnumber >=
'"&(startnumber)"'"

Syntax omkring sammenligningen recnumber >= '"&(startnumber)"' er sikkert
forkert
men hvordan skal der så skrives til sammenligning med en variabel ?

Karsten

Fra : Nikolaj Kolbe

Dato : 10-01-01 09:59

Hej

On Wed, 10 Jan 2001, Novo Nordisk A/S wrote:

> Jeg kan ikke rigtigt få nedenstående SQL sætning til at virke.

Hvorfor stiller du spørgsmålet i en nyhedsgruppe om HTML?

dk.edb.database er vist lige hvad du leder efter

Nikolaj

--
http://webcafe.dk - Dansk site om udvikling til WWW
Lær at mestre PHP, HTML, Java, Perl, SSI og gode Webdesign-dyder

Fra : Novo Nordisk A/S

Dato : 10-01-01 10:23

Det drejer sig jo ikke om generelt SQL i alt verdens udviklingssystemer
men specielt syntax i VBScript skal se ud. Måske skulle jeg have indrammet
det som script så det er tydligere at det er i en asp fil kaldet er
placeret.

Jeg prøver igen.

Fra : Nikolaj Kolbe

Dato : 10-01-01 10:32

Hej igen

> [...]
> men specielt syntax i VBScript skal se ud. Måske skulle jeg have indrammet
> det som script så det er tydligere at det er i en asp fil kaldet er

Hvis det er et ASP-spørgsmål er dk.edb.internet.webdesign.asp og
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp nok de mest oplagte steder at
spørge

Nikolaj

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 10-01-01 12:10

Nikolaj Kolbe wrote:

>Hvis det er et ASP-spørgsmål er dk.edb.internet.webdesign.asp og
>dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp nok de mest oplagte steder at
>spørge

Jeg ville nok ikke vælge den første gruppe, da den er nedlagt til
fordel for den sidstnævnte.

--
Dennis Skærup Højlund Andersen (http://dennisandersen.dk)

Har du besøgt FDF Hobro for nyligt? http://fdfhobro.net

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-01-01 11:19

Novo Nordisk A/S wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg kan ikke rigtigt få nedenstående SQL sætning til at virke.
> MySQL="Select recnumber,pic,sagsnr from Masterdummy WHERE recnumber >=
> '"&(startnumber)"'"

Hvis startnumber bare er en tealværdi så prøv med dette:

strSQL = "Select recnumber,pic,sagsnr from Masterdummy WHERE recnumber >= " &
startnumber