Bistandsklient fuppet for 22.000 kroner
Fra : Per Rønne

Dato : 20-03-06 15:25

På:

<http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=711896/>

kan man se at en krakket direktør har fuppet en fynsk bistandsklient for
22.000 kroner. Klienten skulle bare tage et kursus der kostede det
beløb, så ville han få et vellønnet arbejde i et vagtfirma.

Det må få en til at stille to spørgsmål:

1. Hvordan kan en bistandsklient pludselig betale 22.000 kroner for et
kursus? Man må jo gå ud fra at det ikke er socialforvaltningen der er
gået ind i sagen.

2. Kan man med rimelighed betragte klienten som en nasser, der ikke står
til rådighed for arbejdsmarkedet?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-03-06 19:37

On Mon, 20 Mar 2006 15:25:09 +0100, Per Rønne wrote:

> [...]
>
> 1. Hvordan kan en bistandsklient pludselig betale 22.000 kroner for et
> kursus? Man må jo gå ud fra at det ikke er socialforvaltningen der er

Det er også svært at svare på, især da det står i artiklen: "Lokket
med udsigt til nyt job. Pengene var lånte."

> 2. Kan man med rimelighed betragte klienten som en nasser, der ikke
> står til rådighed for arbejdsmarkedet?

Du mener en klient der låner penge for at få en jobmulighed? Nej, det
mener jeg ikke man kan.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-03-06 20:06

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Det er også svært at svare på, især da det står i artiklen: "Lokket
> med udsigt til nyt job. Pengene var lånte."

Den overså jeg. Men det kan nu næppe have været banken der har lånt ham
pengene.

> Du mener en klient der låner penge for at få en jobmulighed? Nej, det
> mener jeg ikke man kan.

Så burde bistandskontoret gøre sig klar til at tilbyde ham et kursus der
kan lede ham i job.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-03-06 20:18

On Mon, 20 Mar 2006 20:05:48 +0100, Per Rønne wrote:

> Den overså jeg. Men det kan nu næppe have været banken der har lånt ham
> pengene.

Det kan det nu godt. Bistandsklienter kan som regel godt låne penge af
banken, såfremt banken ikke ser en alt for stor risiko for at pengene
går tabt (og man vil acceptere en forholdsvis høj rente). En kautionist
kan sikre banken mod tab.
Men ærligt talt er det vel ligegyldigt hvor han har lånt pengene, eller?

> Så burde bistandskontoret gøre sig klar til at tilbyde ham et kursus
> der kan lede ham i job.

Ja, men det burde de jo med alle bistandsklienterne.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-06 05:54

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Ja, men det burde de jo med alle bistandsklienterne.

Nu er det som bekendt ikke /alle/ bistandsklienterne, der /reelt/ er
interesserede i at få et job - jvf det nye integrationsforligs
'burka-regel'. Også kaldet 'forklædereglen'.

Indført for at få indvandrerkvinder til at smide burkaen, og få et job
som kassedame i Netto.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 21-03-06 18:19

On Tue, 21 Mar 2006 05:53:32 +0100, Per Rønne wrote:

> Nu er det som bekendt ikke /alle/ bistandsklienterne, der /reelt/ er
> interesserede i at få et job

Nej, det er rigtigt. En del vil heller sidde på bænken sammen med de
andre og hive øller i sig dagen lang, men hvis der var et kursus der
også kunne få dem i arbejde, så skulle de da tilbydes det.

Fra : Jesper

Dato : 21-03-06 18:02

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Den overså jeg. Men det kan nu næppe have været banken der har lånt ham
> pengene.

Nej, men det er der til gengæld en masse ågerkalevirksomheder som Green,
Veko, GE Money Bank mm der står på spring til at gøre.

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Egon Stich

Dato : 21-03-06 21:34

> Nej, men det er der til gengæld en masse ågerkalevirksomheder som Green,
> Veko, GE Money Bank mm der står på spring til at gøre.

> [...]

Jeg finder det besynderligt, at gruppen "falder" over ofret?
Var der ikke en saqtans kapitalist, der havde bedraget staklen?
Det er da ham, der burde have nogle lammebank.

MVH
Egon

Fra : Anonym

Dato : 21-03-06 21:52

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg finder det besynderligt, at gruppen "falder" over ofret?
> Var der ikke en saqtans kapitalist, der havde bedraget staklen?
> Det er da ham, der burde have nogle lammebank.

Helt enig. Uret er uret, uanset hvem ofret er.
Selv hvis manden havde været muslim med antidemokratiske holdninger,ville
bedrageriet
stadig have været lige dadelværdigt.
Det, at nogen kan finde på at dreje den moralske problemstilling hen på, at
en bistandsklient, der har et sådant beløb til rådighed nok ikke har rent
mel i posen er dybt forkasteligt.
Derudover bør man huske, at kreditværdige personer jo kan få tegnet en
kassekredit i deres pengeinstitut, og at de ofte bevarer den, selvom deres
økonomiske situation forværres.

Fra : Kim2000

Dato : 21-03-06 23:07

> [...]
> Var der ikke en saqtans kapitalist, der havde bedraget staklen?
> Det er da ham, der burde have nogle lammebank.

Jeg sad og fik den samme tanke, men det må være fordi manden der bedragede
ham fik 10 måneders fængsel og dermed er ude af billedet i den her
sammenhæng.

mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-06 05:54

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> [...]

> Jeg sad og fik den samme tanke, men det må være fordi manden der bedragede
> ham fik 10 måneders fængsel og dermed er ude af billedet i den her

Jeg synes nu ikke at der sker overfald på bistandsklienten; der er blot
undren over hvor en bistandsklient kan låne 22.000 kroner. Men Jesper Ø
mener altså at der er villige ågerkalevirksomheder på markedet ...

I øvrigt må man regne med at den krakkede direktør [på bare 21 år!] er
dømt til at tilbagebetale de 22.000, inklusive renter og omkostninger.
Og det skal han nok komme til ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 22-03-06 11:42

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Jeg sad og fik den samme tanke, men det må være fordi manden der bedragede
> ham fik 10 måneders fængsel og dermed er ude af billedet i den her

Jeg er da mere bange for, at denne opførsel netop er kendetegnende for en
del snot dumme liberalister.
De kan ikke tåle at høre eller se begrebet "bistandsklient", før de savlende
begynder at nedgøre mennesket.
Satans til menneskesyn.

MVH
Egon

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-03-06 08:45

spam@RQNNE.dk (Per Rønne) on mandag 20. marts 2006 at 20:05 +0100 wrote:
>Den overså jeg. Men det kan nu næppe have været banken der har lånt ham
>pengene.

Åhh det kunne nu godt tænkes i den aktuelle situation. Men der findes jo
stadig mennesker, der gerne hjælper deres venner

>Så burde bistandskontoret gøre sig klar til at tilbyde ham et kursus der
>kan lede ham i job.

Ja, men det er de så vidt jeg ved ofte noget sløve til.
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Jesper

Dato : 21-03-06 18:02

> [...]

> 1. Hvordan kan en bistandsklient pludselig betale 22.000 kroner for et
> kursus? Man må jo gå ud fra at det ikke er socialforvaltningen der er

Det kunne jo være at familien eller kæresten har betalt.

> 2. Kan man med rimelighed betragte klienten som en nasser, der ikke står
> til rådighed for arbejdsmarkedet?

Det er svært at sige. Afhænger af hvor de 22.000 spir stammer fra.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-06 18:37

> Det kunne jo være at familien eller kæresten har betalt.

> Det er svært at sige. Afhænger af hvor de 22.000 spir stammer fra.

Man betaler under ingen omstændigheder 22.000 for et sådant kursus, hvis
man ikke har til hensigt at få et job.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 22-03-06 08:51

spam@RQNNE.dk (Per Rønne) on onsdag 22. marts 2006 at 5:54 +0100 wrote:
>Jeg synes nu ikke at der sker overfald på bistandsklienten; der er blot
>undren over hvor en bistandsklient kan låne 22.000 kroner. Men Jesper Ø
>mener altså at der er villige ågerkalevirksomheder på markedet ...

Det kan jeg garantere dig for der er. Sammen med en kollega undersøgte jeg
hvor let det er at rejse 50.000 kroner, uanset hvad man laver/ikke laver
og uanset om man er på bistand eller lign. Renterne er til gengæld helt
vilde - op mod 26% effektivt for de dyreste sidegadevirksomheder.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-06 09:36

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> og uanset om man er på bistand eller lign. Renterne er til gengæld helt
> vilde - op mod 26% effektivt for de dyreste sidegadevirksomheder.

Om måneden?

Og med tæskehold hvis man ikke kan betale afdragene?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 22-03-06 11:45

> Om måneden?
>
> Og med tæskehold hvis man ikke kan betale afdragene?
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Skulle du ikke se at komme ud af dit elfenbenstårn til alle os øvrige
borgere?
Du vil da ikke påstå, at du ikke kender til vinkelskriverne i sidegaderne,
der lever fedt af ågervirksomhed?
Og klarer sig helt uden brug af tæskehold.
Hvad skal de med dem, når deres kolleger i retsvæsenet er til rådighed?

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-06 12:24

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> Du vil da ikke påstå, at du ikke kender til vinkelskriverne i sidegaderne,
> der lever fedt af ågervirksomhed?
> Og klarer sig helt uden brug af tæskehold.

Jeg holder mig til banken ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 22-03-06 17:11

> Jeg holder mig til banken ...
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Det er jo også let for medlemmer af den højere middelklasse.
Med forhåbentlig snart fast arbejde og pension.

MVH
Egon

Fra : sdsf

Dato : 22-03-06 15:12

Egon Stich skrev:

> Skulle du ikke se at komme ud af dit elfenbenstårn til alle os øvrige
> borgere?
> Du vil da ikke påstå, at du ikke kender til vinkelskriverne i sidegaderne,
> der lever fedt af ågervirksomhed?
Hvad er en vinkelskriver?

Fra : Egon Stich

Dato : 22-03-06 17:13

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er en vinkelskriver?

Vinkelskriver er et smædeord for en savskærer, der igen er sagfører -
jurist.

Sådanne kan skrive loven til, så den passer fra alle vinkler.
Især den velbetalte vinkel.

MVH
Egon

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 22-03-06 11:01

spam@RQNNE.dk (Per Rønne) on onsdag 22. marts 2006 at 9:35 +0100 wrote:
>Om måneden?

året

>Og med tæskehold hvis man ikke kan betale afdragene?

dem er garanteret også nogle af…
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-06 12:24