Router problem
Fra : news.tele.dk

Dato : 20-03-06 11:42

Hejsa

Spørgsmålet går på at route en magic packet gennem en router.
Er vist nød til at spørge de professionelle. (hmm)

Jeg har så vidt jeg kan se et router problem med min linksys.

Pt har jeg på lan siden af mit netværk 2 pc her er den ene med fast ip til
"Server" formål.

Syntes selv jeg er en del inde i at port forwarde og har da også på
"Serveren" en selvopsat VPN server der køre og virker (Tak til gutterne bag
openvpn.com for god og gratis windows vpn software)
Jeg kan også lave en sesion med XP fjernskrivebord uden problmer

Nå men når man nu har sådan en fætter ville det jo være rart om man kunne
smide den på loftet og til det formål er det rart med Wake on lan.
Dette er også nemt når man sidder inde på lan siden. (er testet og virker)
Men det er åbenbart en helt anden sag når man sidder på wan siden.

Jeg kan se at når jeg fra http://www.depicus.com/wake-on-lan/woli.aspx
sender en magic packet afsted så ankommer den til wan siden af min router.
(log'en modtager i alle tilfælde noget til den port jeg nu har specificeret)
Men ligegyldigt hvad port jeg forsøger at forwarde så kommer pakken ikke
igennem til lan siden, et lille sniffer program kan ikke opspore trafik.

I min linksys er der disse fire forskellige muligheder jeg har prøvet alle
muligheder men lige lidt hjælper det.

Block Anonymous Internet Requests: Disabled
Filter Multicast: Disabled
Filter Internet NAT Redirection: Disabled
Filter IDENT(Port 113): Disabled

Men er mit problem at en magic packet ikke er mulig at route eller er det
mig der lige behøver det rigtige indput.
Måske er det nogle helt andre indstillinger jeg skal kigge efter.
Hjælp modtaget meget gerne syntes jeg er gået kold på denne.

Ps som jeg forstår så er en DMZ adresse på lan siden 100 % modtagelig for
alt fra nettet, altså routeren sender alt uden undtagelse til og fra denne
adresse. Er det korrekt?

Med venlig hilsen

Brian

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-03-06 12:31

"news.tele.dk" <no@no.no> wrote:

>Spørgsmålet går på at route en magic packet gennem en router.
>Er vist nød til at spørge de professionelle. (hmm)

Magic Packet skal broadcast'es på lokalnettet - De kan ikke sendes til
maskinens ip-adresse da den ikke eksisterer når computeren er slukket..

Opsæt en virtuel server der sender trafikken til wan-sidens port 9
videre til broastcastadressens (192.168.xxx.255) port 9.

<mlr>

Fra : no@no.dk

Dato : 20-03-06 16:23

>Magic Packet skal broadcast'es på lokalnettet - De kan ikke sendes til
>maskinens ip-adresse da den ikke eksisterer når computeren er slukket..

øv hvor er et nogle gange svært at se skoven for bare træ'er

Må have set på om min router kan fixes i den retning men det tror jeg
desværre ikke.
Nogle der har ideer til indkøb af ny router der kan dette trix.

MVH

Brian

Fra : no@no.dk

Dato : 20-03-06 16:37

Om igen

Ved at forwarde porten til broadcast adressen på lansiden x.x.x.255 så
kan man wol over internettet selv gennem en router.

Men tak for ordene det var lige dem jeg manglede for at finde den
sidste info.

Der er en kold øl når du kommer omkring århus

MVH

Brian

Fra : Bo Nielsen

Dato : 24-03-06 00:45

Hejsa

> Ved at forwarde porten til broadcast adressen på lansiden x.x.x.255 så
> kan man wol over internettet selv gennem en router.

Hvordan skal det forstås ? Har du fået det til at virke, så det er brugbart
eller hvad? jeg lytter spændt!

Har selv været ved at lege, kan nemt starte Pc'en lokalt, også via
Internettet de første 2 min. indtil routeren 'smider' pc'ens ip-adresse.
(lige som Michael skriver)

Sidder bag en Zyxel 650R (køre kun som modem) og en linksys wrt54gs router,
kan ikke find noget om virtuel server på nogen af dem, nogen der kender en
router der kan (wol gemmen routeren).

Nogen der har en kørende/brugbar løsning på hvordan, jeg tænder min pc via
Internettet (gennem en router)
Alle ideer modtages,
--
Bo Nielsen (Århus)

Fra : brian

Dato : 26-03-06 17:21

Hej Bo

>Har selv været ved at lege, kan nemt starte Pc'en lokalt, også via
>Internettet de første 2 min. indtil routeren 'smider' pc'ens ip-adresse.
>(lige som Michael skriver)

Det er i realiteten lige gyldigt med ip adresser da det jo ikke er dem
du bruget til wol.

jeg selv er på det punkt at jeg bruger www.depicus.com s hjemmeside
til at tænde fra wan siden med.

jeg smidder min mac adresse min ip adresse og subnet 255.255.255.255
og port 7

I min router port forwarder jeg port 7 til 192.168.1.255 og så bliver
pakken broardcastet på lan siden.

Jeg ved dog intet om hvilke problemer jeg kan få med at forwarde en
port til broadcast adressen 192.168.1.255. Men da det også kun er
sjællent at jeg ønsker at starte pc en fra wan så har jeg gjort det
til en regel at jeg åbner portforwadingen ved at kontakte routeren fra
ydersiden sender wol pakken og lukker for forwaden igen.

Må have sat mig lidt ind i sikkerhed ved portforwarding

> [...]
>router der kan (wol gemmen routeren).
>
>Nogen der har en kørende/brugbar løsning på hvordan, jeg tænder min pc via

Ovennævnte køre her hos mig og virker. Det er min VPN server jeg
tænder så jeg kan kople mig og slænget op på samme lan selvom vi
sidder spredt over hele verden.