Gamle ludere velkvalificerede til plejehje~
Fra : Per Rønne

Dato : 20-03-06 09:08

I dagens Kristeligt Dagblad kan man på:

<http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/artikel:aid=284978>

se at den tyske, lutherske kirke i samarbejde med Nordrhein-Westphalens
regering [og med økonomisk støtte fra EU], har fundet en udgang til
prostituerede, der er blevet for gamle at kunne udøver deres erhverv.

De uddannes nu til plejehjemsassistenter, og man har positive erfaringer
med det. Jeg citere fra artiklen:

==
.... Kirken mener, at prostituerede på grund af deres fortid har de
bedste forudsætninger for at blive gode plejehjemsasssistenter.

- De fleste prostituerede er gode til at omgås folk. Der skal meget til,
før kvinderne væmmes over noget, og de lider ikke af berøringsangst. Det
er tre egenskaber, som mange af vores plejehjemsassistenter desværre
mangler. Derfor er det nærliggende for os at hverve prostituerede til
plejeforsorgen, siger Rita Kühn fra Diakonissestiftelsen i delstaten.

Sammen med Delstaten Nordrhein-Westfalen finansierer EU projektet.
Bliver uddannelsen en succes, er det tanken at udvide projektet, så
prostituerede overalt i Europa med tiden skal have lignende tilbud.

Rita Kühn har udarbejdet retningslinjerne for den nye uddannelse i
samarbejde med socialpædagoger fra to væresteder for prostituerede.

- Det er vigtigt at tage hensyn til kvindernes individuelle behov og
problemer, de vil i løbet af hele uddannelsen have kontakt med vores
socialpædagoger, siger hun.

Uddannelsen varer to år, og 30 kvinder i alderen 20-40 år har meldt sig
som elever.

- Plejehjemmenes ledelse bør vide, at prostitution kan være en ægte
kvalifikation, siger Gisela Zohren, der selv er tidligere prostitueret
og i dag arbejder på den lutherske kirkes værested Midnatsmissionen i
Dortmund.

Kirken behøver ikke at gøre reklame på de tyske
arbejdsformidlingscentre. Her er personalet allerede begejstret for
idéen.
==

Bortset fra at det kan være svært at forstå, hvorfor projektet begrænses
til de /kvindelige/ prostituerede [hvad med trækkerdrenge og gigoloer?],
synes det som et prisværdigt initiativ.

Og så måtte vi i øvrigt gerne få statskontrollerede bordeller her i
landet, kombineret med forbud mod gadeprostitution, så vi kunne få
ordnede forhold på området. Et statskontrolleret bordel skal naturligvis
have pligt til at have en udsmider ansat, lige som det skal være
videoovervåget fra en politistation, med optagelses på eksempelvis en
24-timers sløjfe. For at forhindre overgreb på de prostituerede.

FUT dk.politik [som naturligvis kan overrules].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 20-03-06 10:45

> regering [og med økonomisk støtte fra EU], har fundet en udgang til
> prostituerede, der er blevet for gamle at kunne udøver deres
> erhverv.
snip
> [...]
> en
> 24-timers sløjfe. For at forhindre overgreb på de prostituerede.

De der ansætter plejehjemsassistenter behøver næppe krisne åndsbollers
rådgivning.

Bordeller er fornemmere institutioner end noget statsligt, og har
store økonomiske midler så de selv kan købe elektronisk
overvågningsudstyr.
Selvfølgelig bør retsvæsenet bakke deres forebyggelse af forbrydelser
op ved at lade en ledning gå fra alarmsystemet til nærmeste
politistation.
Vold er god sag for politiet at assistere imod, langt vigtigere end
JP-tegninger.

Der er ikke meget vold eller kønssygdomsspredning på massageklubber
eller på de store tyske bordeller. Staten kan kun gøre skade hvis den
blander sig.
Hvis overtaxerede telefonnumre var billige og uregulerede, ville
masser af kvinder udøve massage fra eget hjem - hvor de også kan have
en schæferhund i baglokalet, hvilket er bedre end en udsmider.
Statsbordeller lyder som et mareridt. De vil blive udkonkureret
øjeblikkelig af nuværende.

I talrige indlæg har jeg spurgt, hvorfor religion prioriteres højt -
højere end fx porno og glædespige-erhvervet. Har ingen et bud?
Tror nogen stadig, at der skabes god etik af kirkemedlemskab eller
tros-propaganda?
Hvis medieludere som Rifbjerg skal have statsstøtte hvorfor så ikke
Katja K?