Video i same vindue
Fra : Henrik Kaalund

Dato : 19-03-06 22:58

Jeg er kommet et pænt stykke hen mod det jeg gerne vil med en side. Se
linket: http://www.kaalund.net/InProgress/VideosExp4.htm#
På tre af teksterne, nemlig dem som står under "Both" i den miderste
kolonne, bliver der vist et billede når musen kører over. Når man klikker på
teksten bliver der vist en video i et nyt lille vindue. Nu ville jeg altså
bare meget gerne have at videoen skal åbne sig der hvor det store billede
er, i den samme side, uden at der åbnes et nyt vindue. Hvordan kan man lave
det?

Når man klikker på "Two to Never" på min side åbner der sig et billede med
en tekst. Teksten en del af billedet og ser ikke godt ud. Kan man lave en
tekst som ligger oven på et billede, når musen kører over?

Fra : Henrik Kaalund

Dato : 20-03-06 17:55

I mellemtiden har jeg fundet ud af at det kan gøres med iframes, se:

http://www.kaalund.net/InProgress/VideosExp9noPics.htm

Jeg er stadig på lur efter en metode til at få billeder blændet ind ved
mouseover. Men i en iframe ville det jo betyde at lade/aflade en html-side
og det er spørgsmålet om det går hurtigt nok. Med mindre man kunne
"for-lade" disse sider, ligesom man kan med billederne ved mouseover.

Fra : Henrik Kaalund

Dato : 20-03-06 18:00

p.s. Det er kun de tre links umiddelbart under "Both" som fungerer. "So Far"
unden controls, de andre med.

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-03-06 00:36

Henrik Kaalund skrev:

> Jeg er stadig på lur efter en metode til at få billeder blændet
> ind ved mouseover.

Du kan også bruge a:hover til at udskifte et baggrundsbillede,
er det sådan noget du vil?

Se http://html-faq.dk/1012.asp

> Men i en iframe ville det jo betyde at lade/aflade en html-side
> og det er spørgsmålet om det går hurtigt nok.

Hvad mener du med lade/aflade?

> man kunne "for-lade" disse sider, ligesom man kan med
> billederne ved mouseover.

Er det preload du mener?

Se http://html-faq.dk/2004.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk - nu også med rss

Fra : Henrik Kaalund

Dato : 22-03-06 03:05

> Du kan også bruge a:hover til at udskifte et baggrundsbillede,
> er det sådan noget du vil?

Naah... ikke helt. Selvom jeg godt kunne bruge det i en anden sammenhæng.

> Se http://html-faq.dk/1012.asp

Artiklen havde jeg allerede læst. Det er en fed effekt med hveranden-pixel
som lægger et slør over blomsterne. Netop noget af det havde jeg prøvet
under linket Two to Never i
http://www.kaalund.net/InProgress/VideosExp4pre.htm. Er det også muligt at
have et klart billede UDEN tekst (eller en første tekst) som bliver
tilsløret + med en (anden) tekst, ved a:hover?

OK, men det jeg talte om var at få skiftet det html dokument, som ligger i
en iframe, når musen er over linket.
I http://www.kaalund.net/InProgress/VideosExp4pre.htm skifter billedet ved
mouseover tekst.
I http://www.kaalund.net/InProgress/VideosExp9noPics.htm bliver en video
afspillet i en iframe ved klik.
Jeg ville gerne have begge dele:
Mus over link = billede fra video i en iframe, dws. et
html dokument med billedet
klik på link = afspilning af video i samme iframe.

Eller måske er der en anden måde at opnå dette på?

> Er det preload du mener?

Ja, netop.

> Se http://html-faq.dk/2004.asp

Den artikel havde jeg også læst og med held benyttet i
http://www.kaalund.net/InProgress/VideosExp4pre.htm. Det er nogle virkelig
gode artikler. Fedt at der er nogen som gider skrive dem!