Validering af side
Fra : Christian Budde Chri~

Dato : 19-03-06 17:49

jeg er ved at validere min side og få rettet evt. fejl og dårlige
vaner, men der er et punkt jeg ikke kan få løst da det er
nødvendigt for opbygningen af min side.

Når man trykker på et link i siden vil linket åbne i et <table>
Tag, via target,
EX.

Fejlen i Validatoren lyder som følgende:

Error Line 48 column 58: there is no attribute "TARGET".

You have used the attribute named above in your document, but the
document type you are using does not support that attribute for
this element. This error is often caused by incorrect use of the
"Strict" document type with a document that uses frames (e.g. you
must use the "Transitional" document type to get the "target"
attribute), or by using vendor proprietary extensions such as
"marginheight" (this is usually fixed by using CSS to achieve the
desired effect instead).

This error may also result if the element itself is not supported
in the document type you are using, as an undefined element will
have no supported attributes; in this case, see the
element-undefined error message for further information.

How to fix: check the spelling and case of the element and
attribute, (Remember XHTML is all lower-case) and/or check that
they are both allowed in the chosen document type, and/or use CSS
instead of this attribute.

Hvordan får jeg løst dette problem...
mvh Christan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-03-06 18:17

Christian Budde Christensen skrev:

>Error Line 48 column 58: there is no attribute "TARGET".

Brug en doctype, der tillader target.

F.eks.:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Ellers du bruger en doctype, der nok tillader target, men det er
xhtml, hvor det skal stå med små bogstaver.

Ganske, som der står i forklaringen.

PS. Et link til siden, ville ha' været en god ide.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Christian Budde Chri~

Dato : 19-03-06 18:25

Mange tak for hjælpen, nu funker det

Fra : Christian Budde Chri~

Dato : 19-03-06 18:23

RETTELSE

> Når man trykker på et link i siden vil linket åbne i et <table>
> Tag, via target,

Jeg vil åbne et link i Iframe, uden target...

(siden er http://budde.frac.dk)

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-03-06 18:36

Christian Budde Christensen <budde_377@hotmail.com> writes:

> Når man trykker på et link i siden vil linket åbne i et <table>
> Tag, via target,

Det forstår jeg ikke ... med mindre! Har du iframes indlejret i
tabelceller?
(Det tæller som en dårlig vane at bruge tabeller til at styre layout,
så put den på din lister :)

> EX.

Jeg antager at "#" er noget du har skrevet for eksemplets skyld.
Det er et lidt uheldigt valg da "#" jo betyder noget i en URL.

> Fejlen i Validatoren lyder som følgende:
>
> Error Line 48 column 58: there is no attribute "TARGET".

Det tyder på at DOCTYPE på dit dokument er en strict DTD. I den
findes "target"-attributten ikke. Hvis du skal bruge "target",
så bliver du nødt til at vælge en version af HTML der har
den med, fx 4.01 Transitional.

> [...]
> "Strict" document type with a document that uses frames (e.g. you
> must use the "Transitional" document type to get the "target"

Præcist som de siger: Skift din DOCTYPE til fx:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/transitional.dtd">

/L

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-03-06 19:14

Lasse Reichstein Nielsen skrev:

>Præcist som de siger: Skift din DOCTYPE til fx:
>
><!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
> "http://www.w3.org/TR/html4/transitional.dtd">

Denne doctype findes ikke .

http://www.w3.org/QA/2002/04/valid-dtd-list.html
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 20-03-06 01:04

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> writes:

> Denne doctype findes ikke .
>
> http://www.w3.org/QA/2002/04/valid-dtd-list.html

Doh. Det skulle så være ".../loose.dtd".
Takker.

/L