Autister - vi er alle skyldige
Fra : Bo Warming

Dato : 19-03-06 15:14

Autister - vi er alle skyldige

Fagfolk blir ved at ændre definition af "autisme" - som er noget med
selvhjulpenhed-der-er-sygelighed.

En kættersk forklaring på at barnet isolerer sig og er ligeglad med
forældre o.a.,

er at barnet er intelligent nok til at indse at det for mad i munden
uden at leve op til de voksnes ønske om verbal og anden dialog.

Hvorfor stammer andre små-psykiatriske børn ?

- fordi de ikke har noget på hjerte, som de vil have meddelt, og det
er ikke blevet belønnet nok at være perfektionist mht smukt sprog.
Og/eller der er psykologisk sekundær-gevinst i handicappet - det giver
særlig opmærksomhed. Ligesom ordblindhed, der fritager fra en
tilsyneladende uoverkommelig læse- og stave-udfordring.

Mange autistiske børn har også en legemlig mild sygdom, og det kan
have fået barnet ud på et sidespor, hvor det er sig selv nok. Og
bliver dumt af, at det ikke stimuleres, for forældre vil bekræftes
ved, at barnet går i spil og søger kontakt og forældrene har noget at
GIVE.

Det selvtilstrækkelige barn er en frastødende følelseskold ansvarsløs
psykopat, men uden den voksne psykopats evne til at lyve, bedrage,
stjæle, volde.

Vi slæber alle rundt med stereotype forestillinger om at børn skal
være som i reklamerne, som jesusbarnet på Marias arm på altertavlerne,
nuttet og med øm øjenkontakt.

Ved at vi projicerer fordommene over i hinanden, vil visse taber-mødre
blive tyraniseret til mindreværdsfølelse og barnet, der ikke er "efter
bogen", bliver sjusket med, fordi moderen ikke bliver bekræftet på
forventet vis.

Hvis vi var tolerante og ikke-dømmende, ville den usikre mor slappe af
og få det bedste ud af sit afvigende barn, og ville ikke komme ind i
de onde cirkler,hvor barnet lever op til negative forventninger og for
alvor bliver autistisk - hvilket behandlere nok er særlig slemme til
at medvirke til.

At mongolbørn er vildt sygdomsbefængte bidrager til, at de ikke får
normal stimulation og derfor bliver åndsvage - måske kromosomfejlen
også giver hjerneafvigelse, det vides ikke.

Autistbarnet er ofte en uhelbredelig og ulykkelig skæbne. Måske de
professionelle behandlere uvilkårligt siger til moderen netop det, der
fastlåser afviger-udviklingen, og behandlerne får derved en "høne der
lægger guldæg" = jobskabelse

At vi har respekt for pædagoger og psykologer i stedet for til os
selv, er en af de måder, hvorpå vi alle er skyldige i ulykken.

Fra : Kristian Damgaard

Dato : 19-03-06 19:59

> [...]
>
> At vi har respekt for pædagoger og psykologer i stedet for til os selv, er
> en af de måder, hvorpå vi alle er skyldige i ulykken.

Du Har ingen idé om hvad autisme er.

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-03-06 20:56

"Kristian Damgaard" <info@kdamgaard.dk> skrev i en meddelelse

> Du Har ingen idé om hvad autisme er.

Det tror jeg, han har.

--
-Jens B.
I øvrigt mener jeg, Henrik Vestergaard Blunck er det levende bevis

Fra : Vidal

Dato : 19-03-06 21:37

Jens Bruun wrote:

> "Kristian Damgaard" <info@kdamgaard.dk> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg, han har.

LOL

--
Venlig hilsen,

Vily Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 20-03-06 01:30

> "Kristian Damgaard" <info@kdamgaard.dk> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg, han har.

Jeg har mødt et par andre typer ungdomspsykiatriske afvigere, som kun
en mor ku elske
men aldrig en autist

Jeg læser gerne om patologiske afvigere der jo ofte er som os andre,
men jødestjernet
ligesom jeg endnu mere interesseret læser om Anja-genier og andre
Oscar Wilde genier

Sidst Jens Bruun havde andet imod mig end hans tvangstanker om at jeg
offtopicer
var jeg NAZIST
Så kan jeg ihvertfald ikke have nogen autisme i mig selv, for nazismen
var om noget en broderskabs-religion og bedste definition af autister
er vistnok at de lever i glasklokke uden interesse for andre

Fra : Kristian Damgaard

Dato : 25-03-06 13:52

"Kristian Damgaard" <info@kdamgaard.dk> skrev i en meddelelse

> Du Har ingen idé om hvad autisme er.

Det er jo en grund til at jeg skrev det.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-03-06 15:54

"Kristian Damgaard" <info@kdamgaard.dk> wrote in message

> "Kristian Damgaard" <info@kdamgaard.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo en grund til at jeg skrev det.

Der kan siges andet om autisme, end hvad jeg har skrevet.
Jeg mener at have beskrevet nogle vigtige og lidet kendte sammenhænge

Hvis du mener, at jeg jeg mangler noget vigtigt, så oplys hvad det er.

Der er intet jeg skriver, der kan tolkes som manglende accept af disse
afvigere. De få jeg har mødt, har været uinteressante for mig, men jeg
har total accept mht, at de, hvis danske, skal hjælpes statsligt. Hvis
staten kan gøre noget.

Fra : Kristian Damgaard

Dato : 25-03-06 16:48

> [...]
> total accept mht, at de, hvis danske, skal hjælpes statsligt. Hvis staten

Så synes jeg du skulle snakke med staten, da de overhovedet ikke vil røre
emnet, da de mener det er kommunernes og amternes opgave, og det mangler
meget inden for området.

Taler af erfaring har selv problemer med at få hjælp af kommunen (som
betaler gildet) og Amtet, som skal sørge for at der findes nogle tilbud

Fra : Bo Warming

Dato : 25-03-06 20:59

> [...]
> (som
> betaler gildet) og Amtet, som skal sørge for at der findes nogle

Stat eller amt eller kommune eller de offentlig ansatte behandlere er
for mig et fedt.

Jeg har aldrig hørt om at de kan gøre noget ved et barn, der er blevet
autistisk, hvilket nok er 100% social arv.

Genetisk aspekt kan være en sygdom, der gør forældrene pessimistiske
mht barnets udvikling og derved usikre, og det slår opdragelsen ud af
kurs.

Fra : Kristian Damgaard

Dato : 26-03-06 16:28

> [...]
>
> Genetisk aspekt kan være en sygdom, der gør forældrene pessimistiske mht
> barnets udvikling og derved usikre, og det slår opdragelsen ud af kurs.

Hvordan vil du så forklare at velstillede famillier også kan få autiske
børn.

De får eks. 3 Børn, hvor den ene er autist, Hvorfor er de sidste 2 så
Ikke???

Fra : Bo Warming

Dato : 26-03-06 16:50

> [...]

> autiske børn.
>
> De får eks. 3 Børn, hvor den ene er autist, Hvorfor er de sidste 2

Der er ikke nogen simpel sammenhæng mellem at være ØKONONISK
VELSTILLET og at blive ramt af invaliderende psyke-afvigelse. Der er
_tendens_ til at rige er succes-mennesker med travlhed der overdøver
de særheder, som for nogle leder ind i en ond cirkel og bliver
alvorlige og sygdomsagtige - eller sygdom, om du vil, hvis du ikke som
jeg ønsker dette ord forbeholdt måle-veje-lige vævs-defekter.

Hvert barn får forskellig opdragelse, selvom forældrene mener, at de
ikke gør forskel.

Min bror er extremsocialist, og han og min søster stammede på en helt
anden måde end jeg. Min søster stammer stadig - vi drenge slap over
det. Klart pga mor-adfærd der er forskellig efter køn og efter om
spændende førstefødt eller lavprioriteret efternøler. Jeg var
yndlingsbarn pga tillært hjælpeløshed og skolemæssig dydsmønstrethed,
og at jeg spurgte min mor om alt og det smigrede hende.

Bl.a. gør det en enorm stor forskel om man har en ældre eller en yngre
søskende. Og DNA spiller nok også ind - nogle har genetiske
sygdoms-dispositioner, der er en gunstig udfordring, nogle har
dispositioner der ansporer til unoder, såsom skitzofreni eller autisme

Fra : Kristian Damgaard

Dato : 30-03-06 08:11

> [...]
> sygdoms-dispositioner, der er en gunstig udfordring, nogle har
> dispositioner der ansporer til unoder, såsom skitzofreni eller autisme

Vi Bliver aldrig enige her.

Autisme er medfødt

Fra : sdsf

Dato : 19-03-06 21:51

Bo Warming skrev:
> Autister - vi er alle skyldige
Skyldige i hvad?

> [...]
> af, at det ikke stimuleres, for forældre vil bekræftes ved, at barnet
> går i spil og søger kontakt og forældrene har noget at GIVE.
Du må accepterer at mentalitet, og mentale sygdomme kan være lige så
arveligt og bestemt af gener som synlige fysiske træk.

Forstår man ikke det, så skal man til at finde nogen at give skylden
for ulykkerne, selv om der ingen skyldige er.

> At mongolbørn er vildt sygdomsbefængte bidrager til, at de ikke får
> normal stimulation og derfor bliver åndsvage - måske kromosomfejlen også
> giver hjerneafvigelse, det vides ikke.
Jo, det ved man næsten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Downs_syndrome#Medical_research

Fra : Bo Warming

Dato : 19-03-06 23:10

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote in message
> Skyldige i hvad?

i at afvigere bliver udstødt

> [...]
>
> Forstår man ikke det, så skal man til at finde nogen at give skylden
> for ulykkerne, selv om der ingen skyldige er.

Min trådstarts pointe er at vi alle deler skylden, helt som vi gør ifl
Hannah Arendt vedr skyld for holocaust-katastroferne i vor kultur.
Også Camus og Sartre var inde på at selv om man er født efter 1945
har man medskyld a la arvesynd og når Paulus kalder os alle skyldige i
Jesu korsfæstelse.

> Jo, det ved man næsten:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Downs_syndrome#Medical_research

Eksperter er ofte, bl.a. her, kun eksperter i at hælde fine ubrugelige
ord ud

Hvordan definerer du autist? Og kan du af mongolismeleksikon-linket
uddrage viden om DNA og åndsvaghed vedr disse.
Autisme er måske uden arvelighed, kun socialarv.

God netikette er "aldrig at smide link på bordet uden at sætte egne
ord på" - på en fortætning af det der er relevant i vor tråd her og
nu

Al biologi er magtesløs mht hjerneindsigt - måske gettoisering og
dermed fordummelse af mongolbørn og autistbørn er næsten ens. Vi
ønsker tabere og forældre til de såkaldt psykiatrisk syge småbørn med
medfødt skavank er udsat for en art diffus menneskeofring

Når der berøringsangst og fjoget vitses "BW=autist .... LOL"
så kan man da også sige at jeg har valgt en niche som kætter
men autister er fåmælte,ofte tavse og menneskesky - ikke lige mig.
Min kone siger jeg hader hele verden, fordi min mor gjorde
det.Shorthand. Lyrik. Hun har udgivet digtsamlinger.

"At tale meget om sig selv kan også være et middel til at skjule sig.
Nietzsche

"De fleste mennesker har en brændende lyst til at snakke om sig selv,
og kun andres utilbøjelighed til at lytte holder dem tilbage.
Tilbageholdenhed er en kunstig egenskab, som hos de fleste af os er
udviklet som resultat af utallige afvisninger. W. Somerset Maugham

"Jeg tror på Gud fordi min mor gjorde det" Grundtvig (som trods mange
samtaler med vennen Kierkegaard næppe vidste om dennes omklamrende
far, der asketisk-pietistisk gjorde sin søn til asket-pietist med
overfladisk hedonist-epikuræer provokation mod dette, fordi arv
muliggjorde ødselhed))

Fra : Kristian Damgaard

Dato : 25-03-06 13:58

> [...]
> hedonist-epikuræer provokation mod dette, fordi arv muliggjorde ødselhed))

Der her viser kun at du ikke kan acceptere mennesker, som afviger lidt fra
dig selv.