Renlighedssippede Nietzsches tolerance for~
Fra : Bo Warming

Dato : 19-03-06 12:52

"Der er visdom i, at mangt og meget i verden lugter ilde: men af selve
væmmelsen vokser der vinger og kildevældsvejrende kræfter frem! Selv
den bedste er der noget at væmmes ved; og selv den bedste er noget,
der må overvindes! - Åh, mine brødre, der er megen visdom i, at der er
meget skidt til i verden!" Nietzsche

Enguderi-intolerance er vi glistrupister imod. Tilværelsen er
mangfoldig og både god og ond, både vellugtende og det modsatte, og
man bør tåle begge.

Som andre tyskere på den tid plejede Nietzsche sit store overskæg med
pomade, og der var ikke et fnug på hans jakkesæt når han deltog i
Wagner-selskabelighed i Bayreuth, hvor moderlige damer fandt
intelligente piger til ham, uden dog at få held med
KirstenGiftekniv-indsatsen, for Nietzsche mente at ægteskab skal være
for to år ad gangen - løfter gør slave.

Han var en laps, men hans vedvarende fordøjelses- og neurologi-sygdome
som onde tunger digtede til sindsyge, gav ham opkast og smerter. Med
ophøjet stoisk ro tog han sin skæbne, som den kom og elskede den.

Bitre, forurettede danskere vælger at hade deres skæbne og troede at
jeg var nemt fjendebillede da de - 8 forskellige i rap - var
hjemmehjælp her. Ved at protestere over lovbrud, hvad de desværre ikke
er vant til , fik jeg ny efter ny , og nu en farvet pige, der kan
lide at skabe glæde ved at gøre, hvad ønskes.

På 2 timer klaredes den hovedrengøring som andre fandt på
undskyldninger imod.

Desværre er det lidt surt for min solsorte-ven, som flyver gennem
havedøren (n´år den i sol er åben) ind i køkkenet og spiser krummer i
hjørnerne. De var væk pga rengøringen - så jeg må producere nogle ny!

Hvis vi turde have naturlig lugt, ville vi lære hinanden bedre at
kende, tror jeg. Men går på kompromis, når andre tager besværet.

" Du kan ikke forestille dig lugten før du har gået en mil i
en anden mands mokkasiner. Robert Byrne

" He leads his readers to the latrine and locks them in. Oscar
Wilde, of the novelist and playwright George Moore (Attrib.)

"Hvis du tror, at du er frigjort, så smag engang dit
menstruationsblod. Hvis tanken gør dig syg, så har du langt igen,
skat. Germaine Greer

"Jeg bliver forelsket i en hver pige der lugter af fotolim.
Søren Brun i "Radiserne" af Charles Schulz

" Når en mand lugter stegen, venter han ikke længere på gemysen.
Helen Vita

" Perfumen er duftens sejr over stanken. Edgar W.
Hubbard

"Den kvinde man elsker, dufter altid godt. Remy de
Gourmont

"A woman smells well when she smells of nothing. Plautus

"There is nothing like an odour to stir memories.
William McFeeOG PROUST I SPORET AF DEN TABTE TID