Giftige planter?
Fra : Gainsbourg

Dato : 19-03-06 07:45

Var der ikke nogen i gruppen, der i sin tid, havde et link til en liste over
urter og planter der var giftige for katte? Eller alternativt er så heldige,
at eje et vet. tox. opslagsværk?

Jeg er primært interesseret i, om krydderurterne Timian, Salvie, Rosmarin og
evt. Oregano + Basilikum er giftige eller uskadelige for katte.

På forhånd mange tak

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : sn

Dato : 19-03-06 08:31

Gainsbourg wrote:
> [...]
>
> Jeg er primært interesseret i, om krydderurterne Timian, Salvie,
> Rosmarin og evt. Oregano + Basilikum er giftige eller uskadelige for

Der er en her: http://www.killingelisten.dk/planter/. Hvis du holder dine
katte fra de planter der er markeret som giftige i forskellig grad, er du i
hvert fald sikker på der ikke sker noget! Til gengæld vil du også have et
trist indhold i vindueskarmen og blomsterhaven. Mine katte har forlystet
sig flere gange med nogle af planterne der er nævnt som "meget giftige".
Kattene har overlevet hver gang, - hvilket er mere end man kan sige om
potteplanterne.

Du må selv lige tjekke om de nævnte krydderurter er på listen.

Susanne

Forsøg ikke at lære din kat tricks
- den kender i forvejen alle de tricks der findes.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 19-03-06 08:49

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> Var der ikke nogen i gruppen, der i sin tid, havde et link til en liste
> over urter og planter der var giftige for katte? Eller alternativt er så
> heldige, at eje et vet. tox. opslagsværk?

Her er der lister over både giftige og kattevenlige planter:
http://www.siamis.com/Helse/helbredsitemap.html

Venlig hilsen Dikte