BW-klagesag viser, at der klages for lidt(~
Fra : Bo Warming

Dato : 19-03-06 07:07

Når meningsløse, uundskyldelige lovbrud fra hjemmehjælperes side er et
overstået kapitel, bør man analysere sagen og se HVAD KAN LÆRES

Fra dag 1. sendte jeg skriftlig veldokumenteret klage over
hjemmehjælps løftebrud. Med enorm forsinkelse har borgmesterens tilsyn
givet mig ret, at der vedvarende kun udførtes arbejde en fjerdel af
den lovede tid.

Havde kommunen reageret prompte, havde jeg sparet en masse dyr
klagetid, og indførsel af lov og orden i socialomsorgs-systemet var
kommet på plads tidligere.

At lovbrud mod mig er blevet forværret af sladder og fordomme mod mig,
er helt klart.

Da en hjemmehjælper, der havde udført diverse nemme ufarlige sysler,
nedlagde veto imod halvdelen af, hvad jeg bad hende om, ringede hun -
i min tid - til sin mellemchef der gav hende ret vedr bl.a.
blomsterfluer i køkkenet, for chefer føler sig ansat til at beskytte
deres personale og ikke til at skaffe pensionisterne god service.

Både før og efter udførte hjemmehjælpere dog køkkenarbejde i strid med
mellemchefens påfund, der var feberredning af han ansatte.

Hvis saglighed, havde alt været bedre.

Fra dag 1 har jeg oplyst, at jeg ikke har noget imod ikke-hvid
hjemmehjælp. Man har nævnt - vist nærmest som en trussel - at der var
en farvet hjælper som man kunne sende, og som det dybt antiracistiske
menneske jeg er, svarede jeg , ja tak.

Efter at stribevis af hjælpere har gejlet hinanden op om, at politisk
plakat i haven var problem, valgte man så at sende den farvede pige.
Hun er den første, der har udført den hovedrengøring, jeg har bedt om
hjælp til, og hun blev der hele den tid hun var betalt for, og dermed
er også støv-bagatellen på normal-dansk niveau i mit hjem.

Visitator, der som følge af klager sammen med en kollega ville udføre
ny visitation, behøver ikke gøre det for min skyld, men er velkommen
til at komme og beundre mit "ny hjem", uanmeldt eller efter aftale.
Men bør hellere nærlæse mine grundigt dokumenterede og fejlfri
klageskrivelser og handle udfra dem - til gavn for andre
pensionister.

Nu da der er solskin i min højt tilgroede have, kan man risikoere at
møde mig nøgen, hvis man kommer uanmeldt.

Når hjemmehjælpere tidligere er kommet dage eller timer senere end
varskoet, har det heldigvis været gråvejr.

Har man aftale, er jeg altid tækkelig.

Mit sigte har aldrig været at genere nogen via min uundgåelige
ærlighed. At _ærlighed_ viser sig at "vare længst" og har løst
problemerne, ihvertfald for mig, håber jeg at man vil tage ved lære af
(og at den farvede piges ønske om at fortsætte her og mit ønske om at
hun fortsætter, respekteres).

Alle instanser har bekræftet, at jeg ikke skaber utryghed for nogen,
så centerchefen, der som feberredning (vistnok) opdigtede, at "folk
var utrygge ved at være i mit hjem" bør især lære af denne sag.

Med venlig hilsen Bo Warming.

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 02:09

Du hr ikke kommenteret mit tidligere indlæg omkring strafchikanøs
hjemmehjælp. Når du har kommenteret det sobert og sagligt- så kunne det være
der var flere der rent faktisk ville hjælpe......

Fra : Bo Warming

Dato : 22-03-06 09:37

"Peter" <peter> wrote in message
> Du hr ikke kommenteret mit tidligere indlæg omkring strafchikanøs
> hjemmehjælp. Når du har kommenteret det sobert og sagligt- så kunne
> det være der var flere der rent faktisk ville hjælpe......

Du antyder at mine kommentarer ikke er sobre og saglige. Du saboterer
debatten ved sådant mudderkast, hvor ingen har chance for at gætte,
hvad du mener. Vær præcis.
Jeg uddyber gerne, hvis du gør det muligt for mig at besvare dine
uskrevne spørgsmål. Jeg er ikke tankelæser

Antal af uundskyldelige lovbrud hos hjemmehjælperne, jeg har været
udsat for, er enormt og hele tiden noget nyt.
Det du nu undlader at kommentere, er ikke det samme, som du tidligere
har berørt.
Ser du noget kritisabelt i mine klager, så *skriv konkret og
forståeligt*. Vedr det aktuelle eller vedr tidligere indlæg.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 22-03-06 13:33

"Peter" <peter> skrev i en meddelelse
> [...]
være
> der var flere der rent faktisk ville hjælpe......

Får Bæ Warming nu også hjemmehjælp, danm det må jeg også have, jeg er sgu så
træt af at gøre rent og støvsuge hele tiden. men det er jo prisen for ay
være under tøflen.