Ny router - wired - hjælp.
Fra : Ukendt

Dato : 18-03-06 20:29

Hej Alle.

Jeg står og skal til at købe en wired router. Nu har jeg fået nogle
foreslag, men bliver lidt i tvivl. Så nu vil jeg høre nogle af jeres
meninger.

Jeg er privat person og har 4 pcér sat op på netværket. Jeg har et
accespoint, som virker fint og derfor har jeg engentlig ikke behov for
wired.

Jeg er varmt blevat anbefalet linksys, men skrevne anmeldelser giver blandet
anbefalinger.

Foreslår I en andet mærket ?

Her er mine krav.

Krav.

1 Stabilitet,

2 Sikkerhed,

3. Ftp. Forwarding af publicporte til interne porte

4 Blokering af internetsider (Forældreblokering). Hvis ungerne pludselig
besøger sider som forældrene ikke vil have eller fildelingstjenester.

1+2 er særdeles vigtige. 3 er vigtig.. 4 - ville være rar at have med

Jeg håber inderligt på svar.

Hilsen.

Henrik.

Fra : Bent Nielsen

Dato : 18-03-06 21:13

news.tele.dk wrote:
> [...]
> besøger sider som forældrene ikke vil have eller fildelingstjenester.
>
> 1+2 er særdeles vigtige. 3 er vigtig.. 4 - ville være rar at have med

Ja jeg har brugt lidt forskellige.

Da jeg havde samme problem med pigen i huset ikke selv kunne styrre
hvornår og hvor. så statede jeg med at se efter en router som kunne
styre dette.(der er bare nogle flere masikner i nit lille hjemme net)

Jeg kom frem til en Netgear RP614 som lige var kommet på market den
gang. Nu er der kommet andre, men efter at have leget med 8-10 andre
router, så har jeg valgt at gå tilbage til en Netgeat   RP614ND til små
penge.
ja den første Netgear RP614 skulle have et par firmware opdate. Den nye
Netgear RP614ND V6.0 klare også opgave med at have irc ftp web mail
webmail og nogle game server kørende.

Nogle vil sikker mene at lige sådan en ikke er ok.
Jeg har prøver 2 typer fra Lonshine 1 type fra Pheenet 2 typer Topcom 1
type fra E-Tech og 2 typer Trendnet 1 type Sweexog til sidste de to
typer fra Netgear som trådet netrouter.

Er end med at bruger en
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=240155

Fra : Henrik

Dato : 18-03-06 22:48

Hej Bent.

Tak for svaret. Er den stabil og ellers nem at opsætte.

Hilsen.

Henrik.

Fra : Bent Nielsen

Dato : 18-03-06 23:47

Henrik wrote:
> Hej Bent.
>
> Tak for svaret. Er den stabil og ellers nem at opsætte.
>
> Hilsen.
>
> Henrik.
ja det synes jeg den er og let at sætte op. Det er som med andre ting,
har man prøvet før. så er det ikke så svært.
Der er hele tiden online hjælp i setup vinduet, men dog på engelsk. Har
ikke set en som er dansk setup.

Fra : Henrik

Dato : 19-03-06 13:00

Hej Igen.

Tak. Jeg har søgt efter Netgear. Jeg vil anskaffe mig sådan en. Er du sikker
på at den hedder. Netgear RP614ND. Linket du viste mig, peger hen på at par
stykker af forskellige mærker.

Hilsen. Henrik