fjernbetjening af pc
Fra : bf

Dato : 18-03-06 14:57

jeg har tidligere kørt med "Microsoft Fjernskrivebord", da jeg skulle
kontakte en pc (med XP prof), men nu har jeg fået en ny med "XP Home"
installeret, og det ser ud som om denne mulighed ikke eksistere med home
versionen - er dette rigtigt ?
Hvis ja, kan man "upgrade" så man får denne mulighed med "XP Home" ?
hvis denne mulighed ikke er tilstede, hvilken VNC (eller enden type remote
access) kan så anbefales ?
Jeg har prøvet VNC, men syntes det kører meget langsomt
mvh. Benny

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-03-06 15:10

"bf" <benny@get2net> wrote:

> [...]
>kontakte en pc (med XP prof), men nu har jeg fået en ny med "XP Home"
>installeret, og det ser ud som om denne mulighed ikke eksistere med home

Du har ret: XP Home indeholder fjernskrivebord klienten, men desværre
ikke serveren.

>Hvis ja, kan man "upgrade" så man får denne mulighed med "XP Home" ?
>hvis denne mulighed ikke er tilstede, hvilken VNC (eller enden type remote
>access) kan så anbefales ?

I et rent windows miljø er fjernskrivebordet uovertruffent - VNC og
lignende programmer må betragtes som nødløsning....

Jeg foreslår du opgraderer til en XP Pro

<mlr>

Fra : ///M

Dato : 18-03-06 23:37

Michael Rasmussen wrote:

> I et rent windows miljø er fjernskrivebordet uovertruffent - VNC og
> lignende programmer må betragtes som nødløsning....

Hvad får du i "fjernskrivebord" som produkter som PcAnywhere og
VNC-varianter ikke kan?

> Jeg foreslår du opgraderer til en XP Pro

Jeg foreslår han kigger på PcAnywhere, Remote Administrator m.fl.

--
///M

Fra : bf

Dato : 19-03-06 15:06

hvilken VNC er bedst ?

$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Fra : Morten Christensen

Dato : 19-03-06 18:06

bf skrev den 19-03-2006 15:05:
> hvilken VNC er bedst ?

UltraVNC er formodentlig den hurtigste.

--
Morten Christensen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-03-06 13:42

"bf" <benny@get2net> wrote:

> [...]
> Hvis ja, kan man "upgrade" så man får denne mulighed med "XP Home" ?
> hvis denne mulighed ikke er tilstede, hvilken VNC (eller enden type remote

jeg bruger Netmeeting. Virker under Windows 95, Me og 2K. Man kan
sikkert også få det til at virke under Xp Home.

> Jeg har prøvet VNC, men syntes det kører meget langsomt

VNC er en god "cross-platform" løsning.