Headset + tlf.
Fra : Telemand

Dato : 18-03-06 11:03

Kan jeg bruge et headset, tilsluttet via bluetooth, som antenne på en SE
K700i?
Har en universal bluetooth øresnegl, og denne K700i, men den spørger efter
headset, når jeg vil tænde for radioen.
Kan jeg bare lade dem søge hinanden, og så virker radioen?
Har ikke haft øresneglen koblet til endnu, den er helt ny.
Mvh
Telemand

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-06 13:21

> [...]
> Kan jeg bare lade dem søge hinanden, og så virker radioen?
> Har ikke haft øresneglen koblet til endnu, den er helt ny.

Nej

Det trådløse headsæt taler med telefonen trådløst ... og telefonen skal
bruge "tråden" (ledningen) fra det alm headsæt som antenne til radioen.
Ved ikke om man kan købe ledninger (uden højtalere) der kan sættes i og
fungere som antenne (kort søgning på google gav ikke noget).

hilsen Thomas G

Fra : LarsJ

Dato : 18-03-06 14:47

Thomas G skrev:

> [...]
> Ved ikke om man kan købe ledninger (uden højtalere) der kan sættes i og
> fungere som antenne (kort søgning på google gav ikke noget).

Tjah det ser nu ud til, at headset-ledningen ikke er en absolut
nødvendighed - kun stikket. Det der sker er tilsyneladende, at når man
sætter stikket i aktiveres handsfree profilen og man kan derefter lytte
til radio.
Profilen kan ifølge denne posting på Esato.com aktiveres ved at forbinde
et par kontakter vha. en hæfteklamme.....

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=112702

Jeg kunne forestille mig en alternativ og lidt mindre risikabel løsning,
hvor man klippede et stik af et headset og brugte stikket til at
forbinde med i stedet for en hæfteklamme. Om det kan lade sig gøre aner
jeg dog ikke.

Evt. kunne man efterlade et stykke ledning, som så fungerer som antenne
uden at man har nødig at have øresneglene siddende på. For der er ingen
tvivl om, at ledningen - som du ganske rigtigt skriver - reelt
fungerer som radioens antenne.

Lars