Hvordan laver man form med felter, der ska~
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-01-01 21:57

Det driller med at få en form til at fungere med felter, som skal
udfyldes ? Nogle af felterne skal udfyldes både af hensyn til
oplysningerne samt af hensyn til at brugerne ikke bare trykker på submit
hele tiden.

http://www.strandvejen.com/genshi-kan/kontaktos.html

--
Ciao Jesper

Fra : Thomas

Dato : 09-01-01 22:19

Du gør det ved at højreklikke på hvert felt du vil lave begrænsninger for,
vælge egenskaber for formularfelt, og derefter valider. Herunder vælger du
så de valideringsregler du ønsker, evt. at feltet skal udfyldes.

Håber det var det du eftersøgte.

M.v.h. Thomas Hansen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-01-01 22:30

Thomas <tdh@faelles.net> wrote:

> [...]
> vælge egenskaber for formularfelt, og derefter valider. Herunder vælger du
> så de valideringsregler du ønsker, evt. at feltet skal udfyldes.

Det bliver svært, da jeg sidder på Mac og den har som bekendt kun een
knap.

Jeg har prøvet at lure lidt på et par sites på nettet, hvor funktionen
er, men det blev jeg ikke klogere af.

Har det nogen betydning hvilken servertype man benytter eller er det
blot et javascript ?

--
Ciao Jesper

Fra : Mikkel Madsen

Dato : 09-01-01 22:35

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse

> Jeg har prøvet at lure lidt på et par sites på nettet, hvor funktionen
> er, men det blev jeg ikke klogere af.

Jeg bruger selv en formmail, der kører via TeleDK, og
i den bruger jeg følgende:

<input type="hidden" name="required_variables"
value="afsender_navn|afsender_email">

hvor jeg, som du kan se, har indstillet, at afsenders
navn og email skal udfyldes.
Jeg har lidt på fornemmelsen (jeg ved ikke ret meget
om det her), at dette er specifikt for det script, som
TeleDK bruger, men det er da et forsøg værd.

Mikkel Madsen

"Det er vigtigere at have ret, end at få ret" - Nichroe

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-01-01 22:52

Skide godt Mikkel - jeg prøver. Er det på www.mikkelmadsen.dk ?

--
Ciao Jesper

Fra : Mikkel Madsen

Dato : 10-01-01 07:25

> Skide godt Mikkel - jeg prøver. Er det på www.mikkelmadsen.dk ?

jeps.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 09-01-01 23:24

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message

> [...]
> er, men det blev jeg ikke klogere af.
>
> Har det nogen betydning hvilken servertype man benytter eller er det

jeg ville foretrække at lave det i javascript, hvis du ikke har adgang til
et eller andet serverside-fittelihut. Jeg lavede for et års tid siden en
side, der checker på forskellige slags indhold i en række felter. Den kan
ses på http://www.pf.dtu.dk/tku/eval2000/default.asp?retn=inf . Et mere
simpelt eksempel er denne javascript-kode:

<script type="text/javascript">

function tjek_form(formData){

if( formData.criteria.value.length == 0 )
{
alert('Du skal indtaste noget i feltet!');
formData.criteria.focus();
return false;
}
}
</SCRIPT>

hvor "criteria" er navnet på et inputfelt. Hvis du så i din form skriver

<form action="default.asp?search=yes" method=get onSubmit="return
tjek_form(this);">

.... så er du flyvende.

Men dette har slet ikke noget med HTML at gøre, så svar på dette sendes til
dk.edb.internet.webdesign.clientside

XFUT: dk.edb.internet.webdesign.clientside

--
/Jesper
http://stocholm.dk
MSN Messenger: jesperstocholm at hotmail.com