CSS driller lidt
Fra : Steffen H.Schmidt

Dato : 17-03-06 14:24

Hej

Nu har jeg efterhånden fået lavet noget jeg er næste tilfreds med, (med
meget hjælpe herinde fra)

http://www.schmidt-edition.dk/section2/menu2.htm

Stylesheet'et er her

http://www.schmidt-edition.dk/section2/section2.css

Problemet er at undermenu-knapperner flytter sig når jeg kører musen hen
over, som om der er en eller anden margin der bliver aktiveret . De hopper
ud på plads igen når man kører musen op på hoved-fanebladet

(Det er kun "Passat EMMA" menuen der fungerer i dette eksempel)

Kan I se hvor det er i CSS filen det sker ? (Den er arvet sammen med
menusystemet, derfor har jeg ikke 100% styr på den), og hvordan jeg får det
væk ?

mvh Steffen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 17-03-06 14:59

Steffen H.Schmidt wrote:
> [...]
> over, som om der er en eller anden margin der bliver aktiveret . De hopper
> ud på plads igen når man kører musen op på hoved-fanebladet

Det er nu kun i IE de flytter sig - i Firefox står de hele
tiden i to rækker.
Det kunne tyde på, at der er en width-egenskab, som kun delvis
respekteres af IE.

> [...]
>
> Kan I se hvor det er i CSS filen det sker ? (Den er arvet sammen med
> menusystemet, derfor har jeg ikke 100% styr på den), og hvordan jeg får det

Jeg synes, jeg har været din CSS igennem med en tættekam uden
at kunne finde årsagen.

Kan det være dig til nogen hjælp, kan jeg fortælle dig hvor
"arven" stammer fra:

http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/ekspander/csskode.html

I dette eksempel er der absolut ingen problemer med længden
af undermenuen.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Steffen H.Schmidt

Dato : 19-03-06 13:51

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> wrote in message

> Det er nu kun i IE de flytter sig - i Firefox står de hele
> tiden i to rækker.
> Det kunne tyde på, at der er en width-egenskab, som kun delvis
> respekteres af IE.

Ja det har jeg opdaget, gad vide hvorfor

Jeg har fundet årsagen i IE, det er width af submenu der var sat til 90%, og
det var bredden af hoved menukasserne, derfor kunne de ikke blive bredere
end de øverste faneblade. Nu har jeg sat bredden til en fast værdi, og så
gør den det ikke mere. Det ved jeg godt har andre ulemper, men det må jeg så
arbejde med ifht vinduesbredde

mvh Steffen