Partikler fra røg i møbler nu sundhedsskad~
Fra : Bo Warming

Dato : 17-03-06 12:29

Alarm i TV vedr vuggestuer - hvis der har været røget i lokalet mens
børnene ikke var der, så er nu også det farligt, og udsætter de
hellige små for PASSIV RYGNING

Her sjus som jeg gerne hører korrektion til - subjektiviteten er
sandheden, skrev Kierkegaard. Det er den ikke her men statsscience er
utroværdig. Har du tal eller fornemmelser, der modsiger mine
kvalificerede gæt?

Hvis en kraftigt parfumeret pige har været en time i lokalet, så
hænger det ved max 5 minutter, hvis rummet har meget tekstil, som
lipofile-molekyldele kan adsorberes til.

Hvis der er røget en dag, så kan du lugte det et par timer, hvis du
har en god næse.

Diesel-fare er antracen, naftalenderivater og lignende - det kan hænge
ved så længe som de stærkt tobaksduftende molekyler

Partikler er sod dvs grafit der er ufarligt.Men til sod klæber nævnte
højmolekylære kulbrinter, der måske virker kræftfremkaldende

Rygning af tyve cigaretter om dagen i tyve år vil måske for
gennemsnitsmennesket forkorte livet med ½ år (eller måske denne
statistiske livsforkortelse skyldes uheldigt DNA, der ligger tæt ved
genrt for at kunne lide røg - eller måske selvhad gir livsforkortelsen
og forekommer hos de, der kun kan få gruppepressets accept ved at
ryge, dvs de ville dø lige tidligt uden rygeforbud)

Passiv rygning er især undersøgt hos børn af rygende forældre. De får
pr social arv samme selvhad og dermed samme livsforkortelse.Så røgs
betydning er yderst tvivlsom.

HVIS cancerogener fra røg har forkortet en ikkerygers liv med et
målbart antal dage, så er det nok frie radikaler som især forekommer i
inhaleret røg, der kommer lige fra glød, hvor sådanne ustabile
molekyler dannes.
Når røg kommer ud af rygerens lunger og fordeles i lokale med
hundredtusind større rumfang end lungen, så sker foruden fortynding en
naturlig og hurtig nedbrydning af de farlige frie radikaler.
Så slap af og tro ikke på statsscience.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-03-06 22:49

-- Rygeforbud i dagplejehjem på vej i Kolding --
Som den første kommune herhjemme overvejer Kolding nu at forbyde
dagplejere at ryge i de rum, hvor der passes børn - også efter børnene
er blevet hentet.
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3623810

Fra : René Løweneck

Dato : 18-03-06 08:24

Hej Bo !

> Så slap af og tro ikke på statsscience.

Jeg er helt enig med dig. Det der med passiv rygnings farlighed, er noget
sludder.

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-03-06 22:06

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er helt enig med dig. Det der med passiv rygnings farlighed, er noget
> sludder.

Ja, det er jo simpel logik for enhver ryger.

--
Per, Esbjerg