En weekend med Abdul Wahid Pedersen
Fra : Anonym

Dato : 17-03-06 11:53

Som tidligere medlem af Amnesty International modtog jeg følgende
invitation.
---
Nyborg Strand

En weekend om menneskerettighederne

Amnesty International afholder hvert år landsmøde, hvor medlemmer får
mulighed for at påvirke organisationens fremtidige arbejde. I år afholdes
mødet på
Hotel Nyborg strand i weekenden 29. - 30. april 2006. Vi håber, at du har
lyst til at deltage.

Foredragsholdere

Landsmødet vil - foruden vigtige valg og beslutninger for organisationens
fremtid - også indeholde en lang række workshops om menneskerettighederne.
Her
vil bl.a. være:
Foredrag af Henrik Qvortrup, Lone Kühlmann, Georg Metz og Abdul Wahid
Pedersen
Oplæg om krigen mod terror, behandlingen af klager mod politiet samt
racisme og diskrimination i Danmark
Diskussion af Amnestys holdning til seksuelle og reproduktive rettigheder
Plus meget, meget mere

Desuden vil landsmødet også byde på biograf med menneskerettighedsfilm,
aktuel hovedtaler og koncert med Dicte.

Se det komplette program og tilmeld dig på:
http://www.amnesty.dk/landsmoede
---
Så Abdul Wahid Pedersen er foredragsholder på deres landsmøde. Jeg fortryder
næsten, at jeg meldte mig ud.
Nu gad jeg nok vide, hvad hans foredrag kommer til at omhandle. Næppe
shariah i Nigeria, eller vilkårene for frafaldne muslimer i Malaysia.
Gode gamle Georg har sikkert meget at sige om krigen mod terror og den
omsiggribende fremmedfjendtlighed i Danmark, og mon ikke Flemming Rose,
George Bush, Guantanamo og Pia Kjærsgaard får en kommentar med på vejen?