placering af menu???
Fra : Anders

Dato : 17-03-06 11:20

hej alle

her er et link til min midlertidige hjemmeside:
http://home20.inet.tele.dk/vennekraesen/

mit problem er at jeg skal ha rykket menuen ned i det grå felt...
det skal være sådan at når man ændre på browser viduet skal de
bliver hvor de er!!! har prøvet at flytte rundt på menuerne men
det er som om de hænger sammen!

det næster den div boks der er placeret nede i det hvide (har en
midlertidig sort border for det er lettere at arbejde med) den
skal også bliver hvor den er nå man ændre på browser vinduet.

håber i ka hjælpe mig!!

ps: der er nok en del fejl rundt omkring... og hvis der nogen
meget store må i godt sige det!!!

mvh anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders

Dato : 17-03-06 11:24

her mit css:

body {
background: #ECEEE7;
background-image: url(hjemmeside.gif);
background-repeat: no-repeat;
background-attachment: fixed;
background-position: center center;
}

p {

font-family: arial;
font-size: 80%;
margin-left: 20;
}

div.boks1 {
margin-left: 111px;
margin-right: ;
margin-top: 217px;
margin-bottom: ;
background: #ffffff;
border-width: thin;
border-style: solid;
border-color: #000000;
}

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-03-06 11:52

Anders skrev:

> [...]
> det skal være sådan at når man ændre på browser viduet skal de
> bliver hvor de er!!! har prøvet at flytte rundt på menuerne men

Du bør starte med at rette et mere fundamentalt problem - din
indholdsboks skøjter rundt i forhold til din baggrund alt efter
størrelsen på browservinduet.

I stedet for at definere baggrund direkte på body, kan du lave en
boks med de mål du har lavet baggrundsbilledet i, og så bruge den
som udgangspunkt. Helt generelt er det ikke praktisk at fastlåse
højden, sådan som det ser ud til at du har gjort - specielt ikke
når det er en så lille højde som den du anvender. Jeg ville
overveje en helt anden basis for siden.

NB: Der er et par valideringsfejl i såvel html- som css-kode - det
er en god ide at få dem rettet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Anders

Dato : 17-03-06 13:24

jens skrev

> Jeg ville overveje en helt anden basis for siden.

hvad mener du med et helt nyt basis??

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-03-06 14:12

Anders skrev:

> hvad mener du med et helt nyt basis??

Dit baggrundsbillede lægger op til at siden skal fastlåses i én
bestemt størrelse - både i bredden og i højden. Det er ikke særlig
brugervenligt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen