Har I set den her?
Fra : Michael Laudahn

Dato : 17-03-06 10:39

Soldater i livsfare under Muhammed-demonstration

Hele den nordiske styrke i Meymaneh i Afghanistan stod over for en
»næsten sikker død«, siger britiske soldater. Briterne kom til
undsætning, da en demonstration mod Muhammed-tegningerne kom ud af
kontrol.

Jeg skal sige tak i

uk.politics.misc,can.politics,us.politics,aus.politics,nz.politics,

for at styrke solidaritet, efter at have oversat en del af artikeln.
Dem der vil støtte initiativet ved eget tak, skulle gerne komme til
uk.politics.misc efter ca 10.45 h og kigge efter mit navn med en
tilsvarende artikel og så tillægge en kommentar.

--
>.)

Unter blinden ist der einäugige könig.

http://worldimprover.net/

islam-info: http://www.historyofjihad.org/ - WICHTIG / IMPORTANT

Fra : Allan Riise

Dato : 17-03-06 10:53

Michael Laudahn wrote:
> [...]
> uk.politics.misc efter ca 10.45 h og kigge efter mit navn med en
> tilsvarende artikel og så tillægge en kommentar.

Nåeeh, du mener at det er vigtigt at du får aktiveret rygklapperne..

Tjaee.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Tim

Dato : 17-03-06 11:04

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Nåeeh, du mener at det er vigtigt at du får aktiveret rygklapperne..
>
> Tjaee.

Næppe... han lyder kke som en dhimmi.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 17-03-06 11:12

Tim wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Næppe... han lyder kke som en dhimmi.

kke en Dhimmi, men Jimmy.

Fra : Tim

Dato : 17-03-06 12:31

> kke en Dhimmi, men Jimmy.

Nej, jeg mente dhimmi.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 17-03-06 12:38

Tim wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Nej, jeg mente dhimmi.

For at bruge samme argumentation som man mødes med herinde, Nej du gjorde
ikke, du mente Jimmy.

Fra : Tim

Dato : 17-03-06 13:38

> For at bruge samme argumentation som man mødes med herinde, Nej du gjorde
> ikke, du mente Jimmy.

Igen et håndfast bevis på, at du ikke aner, hvad du taler om, men gætter dig
frem til (oftest) forkerte slutninger.

Tm

Fra : Allan Riise

Dato : 17-03-06 13:58

Tim wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Igen et håndfast bevis på, at du ikke aner, hvad du taler om, men
> gætter dig frem til (oftest) forkerte slutninger.

Men du må godt mene at jeg skriver at grænserne skal åbnes for alle fattige,
uagtet at jeg aldrig har skrevet det.

Du er nu en sjov fætter.

Fra : Tim

Dato : 17-03-06 17:01

> Men du må godt mene at jeg skriver at grænserne skal åbnes for alle
> fattige, uagtet at jeg aldrig har skrevet det.

Jeg har noget solidt og konkret at bygge det på. Det har du ikke.

Citat Allan Riise:

"For min skyld ingen alarm, indbefattet at vi så skal modtage de der bliver
forfulgt, og ellers ville dø hungersdød,"

Hvor mange tror du der dør af hungersnød hver dag?... og tror du vi er i
stand til at modtage alle dem?

For det _er_ jo faktisk det, du skriver.

> Du er nu en sjov fætter.

Det mener jeg også

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 17-03-06 17:07

Tim wrote:
> [...]
>
> Hvor mange tror du der dør af hungersnød hver dag?... og tror du vi
> er i stand til at modtage alle dem?
>
> For det _er_ jo faktisk det, du skriver.

Ja, det er det Tim, men du tager det ud af kontekst, gør du ikke, for hvad
er det jeg svarer på?

Hvis man fratager Dansk støtte, og det er med til at ovenstående sker, så
har vi moralsk ansvar, ja for mig at se mere end det. Det svarer til ikke at
ville hjælpe en nødstedt person, selvom man har evnen dertil, hvilket her i
landet er ulovligt.

> Det mener jeg også

Nu savler du igen.

Fra : Tim

Dato : 17-03-06 19:09

> [...]
> at ville hjælpe en nødstedt person, selvom man har evnen dertil, hvilket

Så må vi jo ha' en som dig (gud, eller en eller anden forbyde det), der
kalkulerer hvor mange flere krigerske muslimer, der lider hungersnøden, hvis
de bliver frataget Danmark's støtte.

Er dit kyniske menneskesyn altså, at de kun er de mennesker der dør p.g.a.
en evt. manglende støtte fra Danmark der skal reddes, eller gælder det
hungerslidende generelt?

Hvorfor er den ene sultne bedre, end den anden sultne?????

> Nu savler du igen.

Ja, jeg skal have roastbeef om 5 min.

Tm

Fra : Allan Riise

Dato : 17-03-06 19:13

Tim wrote:
> [...]
> der kalkulerer hvor mange flere krigerske muslimer, der lider
> hungersnøden, hvis de bliver frataget Danmark's støtte.

Det skal vi skam nok få at vide, der er masser af NGO'er der tager sig af
slige sager.

> [...]
> gælder det hungerslidende generelt?
>
> Hvorfor er den ene sultne bedre, end den anden sultne?????

Årsag og virkning.

Hvis de bliver det fordi vi, p.g.a. at nogen i deres lande ikke kan opføre
sig som vi ønsker det, så stopper med livsvigtig hjælp, så er det da vores
skyld at det sker, medmindre du går ind for at et helt land skal bøde for
nogens fejltrin.
Gør du det?

Tør dig.

Fra : Konrad

Dato : 17-03-06 11:19

Tim wrote:

> Næppe... han lyder kke som en dhimmi.

Mit største problem er at finde ud af, hvad pointen egentlig er. Der er vold
i Afghanistan - big surprise. Og? Troede et eller andet sted, at der var
soldater i Afghanistan, fordi der var behov for dem - det er vel derfor, man
har sendt soldater og ikke f.eks balletdansere eller skopudsere.

Det er vel samme bevæggrund for, at de franske myndigheder i aftes og i nat
kommanderede politi med gummikugler og tåregas på gaden, for at "bearbejde"
de mange tusinde demonstrerende studenter, der udøvede hærværk og vold - det
ville da være tåbeligt at møde dem med rengøringskoner.

Fra :    ab©

Dato : 17-03-06 10:53

"Michael Laudahn" <es_reicht_2005@yahoo.com.br> skrev i en meddelelse

> Soldater i livsfare under Muhammed-demonstration

> Hele den nordiske styrke i Meymaneh i Afghanistan
> stod over for en »næsten sikker død«, siger britiske
> soldater. Briterne kom ....

Ja, krig er jo et job med en vis risiko - man kan faktisk dø af det.

ab©
--
- der gerne vil vide mere uden at vejen
går over højreorienterede aviser (-c:)

Fra : Allan Riise

Dato : 17-03-06 11:03

ab© wrote:
> "Michael Laudahn" <es_reicht_2005@yahoo.com.br> skrev i en meddelelse

> Ja, krig er jo et job med en vis risiko - man kan faktisk dø af det.

Og alligevel er der en masse der stiller op med Tudefjæs.

Man kan ikke regne med, på den ene side at bringe det der for Muslimer, ses
som forhånende og nedsættende/provokerende, og på den anden side at blive
mødt med jubelscener og blomster.

Der er *altid* konsekvenser for den signalpolitik man ligger for dagen.

Men vent og se, om ikke Muslimer i Danmark og Norge skal stå til ansvar for
de handlinger der begås i Afghanistan.

Fra : Anonym

Dato : 17-03-06 11:07

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Man kan ikke regne med, på den ene side at bringe det der for Muslimer,
> ses som forhånende og nedsættende/provokerende, og på den anden side at

Nej det kan man ikke, og denne konstatering burde så om ikke andet anstifte
til en vis selvransagelse,
dog ikke nødvendigvis på den måde, du måtte håbe på.
En mulighed er at unddrage de muslimske lande enhver hjælp. De har
naturligvis ret til deres kultur, men det er ikke det samme som at de også
har ret til dansk støtte.

Fra : Allan Riise

Dato : 17-03-06 11:13

Anonym wrote:

> [...]
> også har ret til dansk støtte.

For min skyld ingen alarm, indbefattet at vi så skal modtage de der bliver
forfulgt, og ellers ville dø hungersdød, for det at andre ikke er
humanistiske, skal vel ikke forhindre *os* i at være det, eller?

Fra : Anonym

Dato : 17-03-06 11:28

> For min skyld ingen alarm, indbefattet at vi så skal modtage de der bliver
> forfulgt, og ellers ville dø hungersdød,

Det kommer da meget an på, hvad du mener med forfulgte.
Fattigdom eller umenneskelige levevilkår er ikke i sig selv nogen
anerkendelsesværdig grund til at vi skulle modtage mennesker.
Husk på at det i så fald ville betyde, at millioner af mennesker automatisk
havde ret til at få deres sag prøvet i de vestlige lande.

> for det at andre ikke er humanistiske, skal vel ikke forhindre *os* i at
> være det, eller?

Jo det skal.
Opretholdelse af stabilitet og national sikkerhed må gå forud for alt andet,
når den eneste modstående interesse er den abstrakte hævdelse af udlændinges
påståede ret til humanitært ophold.
Det er ikke et spørgsmål om at national suverænitet skal stå over alt andet,
men om at det borgerskab, der udgør grundlaget for statens legitimitet har
en umistelig ret til ikke at være påtvunget andre nationers
befolkningsoverskud.
Din humanitære tankegang ville lede til kaos, hvis den blev taget alvorligt
af andre end de rigeste lande.

Fra : Tim

Dato : 17-03-06 12:34

"Anonym" <anonym@anonym.com> wrote in message

> [...]
> nationers befolkningsoverskud.
> Din humanitære tankegang ville lede til kaos, hvis den blev taget
> alvorligt af andre end de rigeste lande.

Helt i tråd med Anita Bej Bondegård, eller hvad hun nu hed, der ville åbne
de danske grænser for samtlige verdens fattige mennesker.

Joh... ham Allan Riise er en tænker af de store

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 17-03-06 12:40

Tim wrote:
> [...]
> åbne de danske grænser for samtlige verdens fattige mennesker.
>
> Joh... ham Allan Riise er en tænker af de store

Jeg har *ikke* skrevet at grænserne skulle åbnes for alle fattige mennesker,
men hvis man, med viden om at manglende hjælp som man selv stod for, er med
til at folk dør, så har man et ansvar.

Fra : Anonym

Dato : 17-03-06 12:51

> Jeg har *ikke* skrevet at grænserne skulle åbnes for alle fattige
> mennesker, men hvis man, med viden om at manglende hjælp som man selv stod
> for, er med til at folk dør, så har man et ansvar.

Så langt kan jeg moralsk set følge din holdning. Spørgsmålet er så, om folk
selv ikke er skyld i konsekvenserne af deres situation, hvis de er fattige
og alligevel obstruerer det hjælpearbejde andre udfører.
Der er mange helt egoistiske grunde, til at det er klogt fortsat at hjælpe
Afghanistan.
Men min humanitære medfølelse for befolkningen kan ligge på et lille sted,
når vores soldater trues på livet af selv samme mennesker, vi er der for at
hjælpe.

Fra : Allan Riise

Dato : 17-03-06 13:08

Anonym wrote:
> [...]
> om folk selv ikke er skyld i konsekvenserne af deres situation, hvis
> de er fattige og alligevel obstruerer det hjælpearbejde andre udfører.

Du mener altså at fordi nogen gør noget, så skal alle bøde?

Man valgte t.eks. at gå i krig i Irak, fordi det at *nogen* gjorde noget
forkert, (Saddam og Baath), så skulle alle ikke lide p.g.a. samme, gælder
det princip kun hvis man vil begå krig?

> Der er mange helt egoistiske grunde, til at det er klogt fortsat at
> hjælpe Afghanistan.

Man skal altså kun hjælpe hvis det er hjælp til selvhjælp?

> Men min humanitære medfølelse for befolkningen kan ligge på et lille
> sted, når vores soldater trues på livet af selv samme mennesker, vi
> er der for at hjælpe.

Nogen af de samme mennesker for dælen da, men der mener du så at alle skal
være gidsler!

Tjaee, der er vi meget uenige.

Fra : Anonym

Dato : 17-03-06 13:33

> Du mener altså at fordi nogen gør noget, så skal alle bøde?

Problemet er, at det er svært at identificere uromagerne, så i et eller
andet omfang må nogens adfærd uundgåeligt falde tilbage påalle, især når det
eneste der er på spil er en økonomisk hjælp, de alligevel kun kunne påregne
som en nådesakt.
Noget andet er så, at jeg ikke synes vores soldater skal risikere liv og
førlighed, for at hjælpe mennesker, der måske ikke selv begår vold men
omvendt heller ikke er imod den.
Da vi ikke kan vide, hvad alle disse mennesker tænker, forbliver det ren
spekulation.

> Man valgte t.eks. at gå i krig i Irak, fordi det at *nogen* gjorde noget
> forkert, (Saddam og Baath), så skulle alle ikke lide p.g.a. samme, gælder
> det princip kun hvis man vil begå krig?

Overvejelserne bag krigen mod Irak var meget komplekse og var heldigvis ikke
kun affødt af moralske overvejelser.
Men du har naturligvis ret i, at krig er en anden sag. I krig tolereres en
vis grad af collateral damage, uanset om befolkningen har haft del i
beslutningsprocessen, og uanset hvor stor del af befolkningen der støtter
magthaverne.
Det er dog en helt anden sag, fordi der er forskel på positiv indgriben med
den hensigt at forværre et lands situation, og på tilbagetrækning af hjælp,
der ikke i sig selv er med til at forværre landets situation.
Det er noget forenklet, og der er gråzoner, men i grove træk er det min
holdning.

> Man skal altså kun hjælpe hvis det er hjælp til selvhjælp?

Nej det mener jeg ikke. Men det du betegner som selvhjælp d.v.s hjælp til os
selv, er jo også til gavn for afghanerne selv. De har heller ikke interesse
i, at deres land plages af terrorisme og ustabilitet.

Fra : @

Dato : 17-03-06 16:20

On Fri, 17 Mar 2006 12:33:42 +0100, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>Joh... ham Allan Riise er en tænker af de store

måske, men når det kommer til fakta og realiteter kan man slet ikke få
øje på ham

Fra : @

Dato : 17-03-06 16:16

On Fri, 17 Mar 2006 11:13:18 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>For min skyld ingen alarm, indbefattet at vi så skal modtage de der bliver
>forfulgt, og ellers ville dø hungersdød, for det at andre ikke er
>humanistiske, skal vel ikke forhindre *os* i at være det, eller?

hvorfor skulle vi dog modtage nogen som helst?

det må absolut være bedre at eksportere rengøringsmidler end at
importere lort, så det eneste vi burde gøre var at give dem anvisning
på at dyrke deres jord i stedet for deres had og krigsliderlighed

lad disse krigeriske galninge rydde op i deres eget rod,
hvis man sender mad til galningene formerer de sig bare, med det
resultat at der skal sendes mere mad

send dem penge og de anskaffer flere våben, med det resultat at der
bliver endnu mere galskab

det bedste vil være at afskære dem fra både import af mad og eksport
af deres overskydende yngel

Fra : Konrad

Dato : 17-03-06 11:20

Allan Riise wrote:

> Men vent og se, om ikke Muslimer i Danmark og Norge skal stå til
> ansvar for de handlinger der begås i Afghanistan.

Det ville de da blive, uanset om der havde været ballade i Afghanistan eller
ej. Når der ikke lige er et eller andet aktuelt at gribe fat i, kan man jo
altid hive fat i ældre begivenheder - som sidste udvej koranen - for at
tæske løs på indvandrerne.

Fra : Michael Laudahn

Dato : 17-03-06 11:17

PS

Nu er den der:

uk.politics.misc

11.14 h

Thanks guys so much for bailing out the scandinvian force in
Afghanistan recently !!

Fra : Michael Laudahn

Dato : 17-03-06 11:23

Allan Riise skrev fire kommentarer indenfor et kvarter?!

Hvad er der med dig, vi havde vænt os til din tiltagende tavshed og
ikke rigtig savnet dine udtalelser mere.

Er du på amfetamin?

Fra : Konrad

Dato : 17-03-06 11:26

Michael Laudahn wrote:
> Allan Riise skrev fire kommentarer indenfor et kvarter?!

Sådan har folk, der ikke har behov for en staveplade, jo det så latterligt
bekvemt. Ikke uforståeligt hvis du er misundelig.