Egoisme er ikke kortsynethed
Fra : Bo Warming

Dato : 17-03-06 08:11

" Gud hjælper den der hjælper sig selv. Gammelt dansk
mundheld

" Til den ædle sjæls træk hører egoisme. Nietzsche

" Det er ikke på grund af slagterens, ølbryggerens eller
bagerens godgørenhed, at vi forventer at få mad på bordet, men fordi
dette er i deres egen interesse. Vi henvender os ikke til deres
menneskekærlighed, men til deres selviskhed, og taler aldrig til dem
om vores egne behov, men om deres egen vinding. Adam Smith

"Det liv du lever er ikke til låns. Du har fået det og ejer det. Glæd
det og lev det. Kung Fu Tse

" Hvem skulle have haft tålmodighed med mig, hvis jeg ikke
havde haft det selv? Goethe

"Hvad man end siger, så er der dog en slags kærlighed, som står sig
ved en prøve. Den er trofast, den er altid lige stærk, og den varer
ved hele livet. Det er egenkærlighed. Jean-Paul Sartre

-----------

Franske voldsmænds i gaderne er kortsynede. De forlanger at
korttids-ansættelse skal gæres til livstids-ansættelse - efter 2 år
!!!

Det vil holde kvalificerede væk fra job og sikre at de dovne og
uduelige bliver i jobbene.

Fordi de besmykker sig med ordet social(ist), så lyver journalisterne
at der er noget positivt i de studerendes hærværk

Helle Thorning er ligeledes en følelseskold, ansvarsløs psykopat, når
hun forlanger øget bistand og ikke tænker langsigtet på hvad gavner
samfundet (og de der kræver øget ulandsbistand og flygtningehjælp er
direkte holocaust-onde mod deres egne).