Hund måske smittet med fugleinfluenza
Fra : makkerlone

Dato : 16-03-06 13:37

Det kan bare være et dumt rygte, men ... her er en lidt trist artikel:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120380

Lone

Fra : Alice M

Dato : 16-03-06 19:07

"makkerlone" skrev i en meddelelse
Det kan bare være et dumt rygte, men ... her er en lidt trist artikel:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120380

Lone

Forhåbenlig er det bare en "and" (Apropo fugle).

Fødevarestyrelsen skriver således:

"Hvad skal jeg gøre, hvis min hund spiser en fugleklat, et fuglekadaver
eller lignende?
Hunden vaskes, hvis den har rullet sig, ellers skal man ikke foretage sig
yderligere i den anledning. Hunde anses ikke for at være modtagelige overfor
fugleinfluenza."

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Fugleinfluenza/Sporgsmaal_svar/forside.htm

Og her er et link til hvad Dansk Kennel Klub mener :

http://www.dansk-kennel-klub.dk/337/1/1/1511

Hilsner Alice M

Fra : Preben Ipsen

Dato : 16-03-06 20:57

> [...]
>
> http://www.foedevarestyrelsen.dk/Fugleinfluenza/Sporgsmaal_svar/forside.htm
>

> Og her er et link til hvad Dansk Kennel Klub mener :

Hej
Hvis det nu er rigtigt...det der står om hunde fra Aserbadjan, så har den jo
sikkert spist eller rullet sig i en død fugl. men hvem siger at viruset ikke
kan mutere til også at smitte mellem hunde, når de frygter det kan mellem
mennesker?
Så, indtil det er klart hvem der har ret....så er døde musvåger eller andre
fugle ikke velkomne....
Venlig hilsen
Preben
www.showdogs.dk

Fra : Alice M

Dato : 16-03-06 21:28

"Preben Ipsen" <red@showdogs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mellem mennesker?
> Så, indtil det er klart hvem der har ret....så er døde musvåger eller

Jamen Preben, du har da helt ret :)
Sagde heller ikke det var usandsynligt .. Det kan jo være fødevarestyrelsen
retter advarslerne når de hører om de stakkels vovser fra Aserbadjan :)

Alice