Vildt asocial lejligheds-hamstring
Fra : Bo Warming

Dato : 16-03-06 01:11

Vildt asocial lejligheds-hamstring

- som BZ lavede afledningsmanøvre om

Boligmarkedets bør privatiseres, og her er en god
sammensværgelsesteori, der forklarer hvorfor den lykke ikke sker.

Overklassen kan - som Ritt i sin tid med sin store
Vesterbrogadelejlighed - få bolig i den gamle boligmasse til næsten
gratispris. Dem gir man ikke fra sig - tværtimod hamstrer man dem, så
man kan få penge under bordet, når man overlader lejemålet til en ven.
Nogle venner bor til fremleje i disse lejligheder, indtil den, der har
lejekontrakten, har fundet rette indbringende overdragelse.

Myndighederne holder hånden over denne korruption ved bl.a. at være
ligeglade med, at folkeregisteradresse ofte ikke er opholdsadresse.
Ærlig registrering bør indføres, ærlighed varer længst.

En dæk-manøvre for overklassens kriminelle og asociale loge-netværk
var og er, når BZ/autonome besatte lejligheder, som stod tomme. De
valgte de få hamstrede bygninger, som ejedes af privat erhvervsliv -"kapitalister"
som folk let kunne hade. Egnede fjendebilleder for medierne.

Derved skjultes den langt vigtigere årsag til boligmangel og
bestikkelse, som udspringer af at kommunen i årtier har været en stor
hamstrer.

På et frit marked ville hamstring være minimal, og man ville være dum,
hvis man lod en af sine boliger stå tom i stedet for at udleje
den(eller sælge den).

Selvfølgelig gøres indhug i denne skandale ved at mere og mere bliver
ejerlejligheder.

At andelslejligheder ikke længere kan bruges til skyldnerbedrag, men
underkastes incasso, er også et fremskridt.

Det enorme omfang af ubenyttet god boligmasse og den enorme
underklasse, der unødigt plages ved at skulle flytte fra fremleje til
fremleje, er ikke særlig velkendt, for journalisterne har en
gentleman-agreement om ikke at udsætte overklassen for pinlig
afsløring.

Jeg oplevede selv første gang dette fup, da min sidekammerat fra
skolen blev læge og trods bolig i provinsen havde en billig lejlighed
på Christianshavn, som han kun benyttede til overnatning med en
elskerinde i hovedstaden, når han forlod sin provinspraksis på en
sviptur.Man har hoteller til den slags.

Siden har jeg erfaret, at i mit nabolag, især Stefansgade, hvor vildt
skønne gammel-boligmasse lejligheder findes, er talrige tomme.

Nørrebro-håndværkere, der fik lejemål på dem for mange årtier siden,
har parcelhus i omegnen, men beholder lejemål som en slags kapital -
altså et enormt resourcespild.

Markedsfrihed bør Fogh få held med.

At muslimerne bor næsten gratis i de sociale boligselskaber er
selvfølgelig en endnu værre skandale.

P r i v a t i s e r. Gør alt til ejerlejligheder og uden belønning af
hverkan tyvske christianitter eller andre, der er kommet alt for let
til, hvad er steget til millionværdi, fordi alle vil bo centralt i
hovedstaden.

Mange vil gerne straffe dem der har opnået ufortjent profit ved at
spekulere i ejerlejlighedskøb, fx mig.

Det er uretfærdig for spekulanter, der ærligt investerer og påtager
sig risiko, er de mest samfundsnyttige borgere der findes.

Jeg lærte af min far at min bydel er Københavns-Frederiksbergs
tyngdepunkt og til ikke at have kort vej til alt.

Jeg voksede op på Frederiksberg kort fra hvor jeg bor nu på Nørrebro.

Da jeg kom hjem fra ulandsarbejde sætte jeg mine penge i villaen her
fordi jeg indså at dette er kvalitet. Sådant bør ikke straffes.

Men folk der er kommet næsten gratis til lejemål, og nu skorer gevinst
på prisudviklingen, skal man ikke have ondt af, hvis en liberalistisk
sanering af boligmarkedet , fører til at nogen af dem skal flytte,
fordi pris og kvalitet fordeles retfærdigt udfra udbud og
efterspørgsel.

Selvfølgelig er det også "retfærdig investering" i de byttehandler og
vennetjenester der har skabt deres boligkarriere.

Men da dette er sket i det skjulte og allerede belønnet rigeligt, er
ynk ikke på sin plads i disse mange tilfælde.

Christiania-tyveriet bør sex som reel kriminalitet , selvom
folketinget har lovliggjort dette delvis i vor onde socialdemokratiske
fortid.

Gammel-boligmasse mafierne kan ikke kaldes direkte kriminelle, men det
ligner i den grad ulovlige mafiøse netværk, at ynk er upassende, hvis
tiltrængte reformer kommer til at gøre lidt ondt.

Politik er alles-kamp-mod-alle, siger man - men der bør sigtes mod
fair play , som kun opnås via nedtrapning af lovjunglen.

Præstegårds-uretfærdigheden er også et oplagt emne for hestekur uden
kompensation: afregulering, markedet-über-alles

Talrige stillinger har tilsvarende en billig lejlighed som frynsegode.
Væk med det. Men ofte via nedtrapning over nogle år.