De fatter det bare ikke
Fra : @

Dato : 15-03-06 22:14

Det må sg* være temmelig slemt i visse lande hvad angår viden om andre
lande, hvis de ikke engang kender til magtens tredeling som den på
papiret findes i vesteuropa

<<<<<<<
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3620004/
Danmark iværksætter en forberedt diplomatisk offensiv for at oplyse
den muslimske verden om, at regeringen ikke har haft nogen indflydelse
på rigsadvokatens beslutning om ikke at retsforfølge Morgenavisen
Jyllands-Posten for Muhammed-tegningerne.
<<<<<<

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 15-03-06 22:31

> [...]
> på rigsadvokatens beslutning om ikke at retsforfølge Morgenavisen
> Jyllands-Posten for Muhammed-tegningerne.

Mon ikke rigsadvokaten kan forvente dødstrusler snart.!?

/Mikael

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 16-03-06 01:11

@ skrev:
> Det må sg* være temmelig slemt i visse lande hvad angår viden om andre
> lande, hvis de ikke engang kender til magtens tredeling som den på
> papiret findes i vesteuropa

Der kræves muligvis alligevel en vis fundamental, kulturbetinget kristen
Treenigheds-forståelse for at kunne tænke i Montesqiueus berømte
"lovgivende, dømmende og udøvende magt"?

Jeg finder det i hvert fald ret åbenlyst at denne tankegang om "Magtens
tredeling" egentlig nok kan siges netop at være direkte inspireret af
"vores" religions dogmer om "Guddommens Treenige rollefordeling"?

Ironisk nok, eftersom dette princip netop er bærende for moderne
sækulær-demokratisk samfundsopfattelse!

Anders Peter Johnsen

Fra : Konrad

Dato : 16-03-06 10:18

@ wrote:
> Det må sg* være temmelig slemt i visse lande hvad angår viden om andre
> lande, hvis de ikke engang kender til magtens tredeling som den på
> papiret findes i vesteuropa

Hvor mange procent af de danske gymnasieelever var det, der ikke anede hvor
Nakskov lå? Eller hvor amerikanere er det, der ikke kan udpege på et kort,
hvor deres stat ligger? Hvor mange danskere kender monstro til forskellen
mellem shiamuslimer og sunnimuslimer? Og så 48.000 kroners spørgsmålet :
Hvor mange danskere kan redegøre for opbygningen af de Saudi-arabiske
institutioner, og hvilke ressortområder der hører under hvilke
institutioner, tror du?

Fra : John

Dato : 16-03-06 11:07

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvor mange danskere kan redegøre for opbygningen af de Saudi-arabiske
> institutioner, og hvilke ressortområder der hører under hvilke

Nu sker det jo heller ikke så ofte, at de omtalte
gymnasieelever spurter rundt i gaderne og brænder
Saudi-arabiske flag eller ambassader af vel.
Og hvis de skulle få den tanke, må man da håbe, at de sætter sig ind i hvad
de demonstrerer imod.
mvh john

Fra : Konrad

Dato : 16-03-06 12:07

John wrote:
> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu sker det jo heller ikke så ofte, at de omtalte
> gymnasieelever spurter rundt i gaderne og brænder
> Saudi-arabiske flag eller ambassader af vel.

Du mener, at hvis man brænder flag af, så har man en særlig forpligtelse til
at vide noget om de lande, hvis flag man brænder af?

> Og hvis de skulle få den tanke, må man da håbe, at de sætter sig ind
> i hvad de demonstrerer imod.

Der er vist ingen der har demonstreret imod tredelingen af det danske
samfund, eller imod at der hersker en vis form for demokrati i Danmark. Det
som alle de mange mennesker har demonstreret imod, er muhammedtegningerne.

Fra : John

Dato : 16-03-06 14:56

> Du mener, at hvis man brænder flag af, så har man en særlig forpligtelse
> til
> at vide noget om de lande, hvis flag man brænder af?

^Åå ja bare en tanke, men vi gør det også urimelligt svært for dem, når vi
nu ikke er en by i Sverige. ;-[
john

> [...]
> Det
> som alle de mange mennesker har demonstreret imod, er muhammedtegningerne.

Sorry sorry. de grusomme tegninger der har brændt sig fast på deres
nethinder.
Hvor mange var det for resten, der havde set dem ?
john

Fra : Konrad

Dato : 16-03-06 16:04

John wrote:

> ^Åå ja bare en tanke, men vi gør det også urimelligt svært for dem,
> når vi nu ikke er en by i Sverige. ;-[

Jeg synes det er ganske utroligt, at man den ene dag hidser sig op over at
islamiske verden er tilbagestående og middelalderlig, og den anden dag gør
sig bekostelig over, at almindelige mennesker i den muslimske verden ikke er
eksperter i den fremmedartede danske styreform.

> Sorry sorry. de grusomme tegninger der har brændt sig fast på deres
> nethinder.

Det er vist snarere selve provokationen, der hidser dem op.

> Hvor mange var det for resten, der havde set dem ?

Antagelig et fåtal. Der er også et fåtal af danskere, der har set Zarquarwi
skære hovederne af gidsler i Irak - alligevel er vi rørende enige om at
fordømme det.

Fra : Henri Gath

Dato : 16-03-06 23:52

> [...]

> Det
> som alle de mange mennesker har demonstreret imod, er muhammedtegningerne.

Ja, og min røv er en vandflyver, dhimmi

Fra : NoTrabajo

Dato : 16-03-06 13:21

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i

> Hvor mange procent af de danske gymnasieelever var det, der ikke
> anede hvor Nakskov lå? ...

Lærernes formand, Anders Bondo Christensen, vidste det heller ikke. Han
sagde at Nakskov lå på Falster, da tv-journalisten spurgte ham.
--
NoTrabajo

Fra : @

Dato : 16-03-06 16:12

On Thu, 16 Mar 2006 10:18:24 +0100, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

> [...]
>Hvor mange danskere kan redegøre for opbygningen af de Saudi-arabiske
>institutioner, og hvilke ressortområder der hører under hvilke

hvor mange vesteuropærere _tror du_ går rundt i gaderne og afholder
mesterskab i dårlig opførsel samtidig med at de forlanger umuligheder
af f.eks. den Saudi-Arabiske regering?

der ligger forskellen nemlig, hvis en vesterlænding ville forsøge at
få et eller andet gennemført i et fjernt land ville vesterlændingen
tage sig tid til at sætte sig ind i forholdende det pågældende sted

får jeg nu de 48.000 kr

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 16-03-06 13:38

"@" <1@invalid.net> wrote in message
> Det må sg* være temmelig slemt i visse lande hvad angår viden om andre
> lande, hvis de ikke engang kender til magtens tredeling som den på
> papiret findes i vesteuropa

Det er da *værre* her fordi regeringen - selv nu - ikke fatter at
"oplysning" vil være spild af tid og desuden giver det helt forkerte signal.