Hund og frugt
Fra : Mikael

Dato : 15-03-06 20:13

Hej, jeg har en golden tæve som er helt pjattet med frugt.
Og jo det var da lidt sjovt at der lå en skrællet banan i kurven når man kom
hjem, men i mandags havde hun altså været i vindruerne... Og det var knapt
et kilo.
Jeg ved godt at vindruer kan give mennesker racer-mave, så jeg gik en
laaaaang tur med hende for ligesom at få det værste ud. Så heldig var jeg
ikke. Næste morgen stod jeg op til 45 min. rengøring.
Og igen da jeg kom hjem fra arbejde. Om aftenen fik hun lidt pasta og A38
blandet i hendes tørkost, men i morges var det altså en ny omgamg
rengøring... Så fik hun A38 i maden igen inden jeg tog afsted. Men det var
galt igen da jeg kom hjem idag... I aften har hun fåe ris og A38 i hendes
foder.
Er det andet man kan give dem for at få maven på rette køl igen?
Det er overhovedet ikke noget at mærke på hende, hun spiser og drikker
normalt og lege ligeså meget som hun plejer... Dog fiser hun en del og det
lugter bare helt vildt!

Håber I kan hjælpe...
Hilsen Winnie, som snart skal ud efter en wunderbaum til at sætte på en
vis´hunds hale!

Fra : Helle Jensen

Dato : 15-03-06 20:30

"Mikael" <dsl128833@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved godt at vindruer kan give mennesker racer-mave, så jeg gik en
> laaaaang tur med hende for ligesom at få det værste ud. Så heldig var jeg
> ikke.

Ai, håber ikke jeg gør dig alt for bange. Men der har lige været en artikel
i "Hunden" om, at rosiner og vindruer indeholder et giftigt stof, som kan
give hunde nyresvigt. Hunden artiklen handlede om, døde af et spise en æske
rosiner. Måske du skulle ringe til din dyrlæge, og hører hvad du skal holde
øje med.

Hilsen Helle

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 15-03-06 20:38

> [...]
> som kan give hunde nyresvigt. Hunden artiklen handlede om, døde af et
> spise en æske rosiner. Måske du skulle ringe til din dyrlæge, og hører

Hov Helle - Der var du hurtigere end mig
Winnie

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 15-03-06 20:37

> [...]
> lugter bare helt vildt!
>
> Håber I kan hjælpe...
> Hilsen Winnie, som snart skal ud efter en wunderbaum til at sætte på en

Hej Winnie

I det nyeste nummer af Hunden er der en rædselsfuld historie om en hund der
havde spist en stor bøtte rosiner. Hunden blev alvorligt syg og det endte
ikke godt. Hunden havde fået så alvorlig en nyreskade, at nyren svigtede og
hunden døde.
I rosiner og vindruer findes der altså et stof der i større mængder er
dødeligt!

Med til historien hører at hunden ikke havde afføring efter indtaget af
rosiner - dog masser af opkast. Det har din hund jo heldigvis, så måske er
den kommet af med det. Hvis det var mig ville jeg dog alligevel søge dyrlæge
og det kan da kun gå for langsomt. Gør dyrlægen opmærksom på at vindruer i
store mængder kan give nyresvigt - for det er vist ikke almen viden.
www.dyreleksikon.dk nævnes det dog under forgiftninger!

I håbet om det allerbedste - Winnie

Fra : Buhl

Dato : 16-03-06 13:44

> [...]
> lugter bare helt vildt!
>
> Håber I kan hjælpe...
> Hilsen Winnie, som snart skal ud efter en wunderbaum til at sætte på en
Der findes noget der hedder "zoolac" mener jeg - det er en stor
plasticsprøjte med koncentrerede mælkesyrebakterier i - den kan holde 12
mrd. ved stuetemperatur. man giver så hunden et lille skvæt af sprøjten hver
gang den skal fodres.
Min springerspaniel fik som hvalp smadret maven af et tyggeben med meget
marv i, og den havde tynd mave i flere uger(sådan virkede det i hvert
fald...), men den kom på ret kurs igen med "baktussesprøjten" - min hund
elskede smagen, så medicineringen var ikke ngoet problem. Derudover gav jeg
den kogte ris og kogt kalkun. Zoolac kan kan købes hos dyrelægen, og koster
vist en hundredelap....

Mvh.
Hans Houmøller

Fra : Ditte

Dato : 16-03-06 13:49

> [...]
> jeg
> den kogte ris og kogt kalkun. Zoolac kan kan købes hos dyrelægen, og

Hej

Vil bare indskyde, at Zoolac kan købes på nogle apoteker, og de fleste
apoteker kan sikkert bestille Zoolac hjem fra dag til dag.

Hilsen Ditte

Fra : Battlefield´s

Dato : 16-03-06 14:07

"Ditte" <dittehansen@---tamuin.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Vil bare indskyde, at Zoolac kan købes på nogle apoteker, og de fleste
> apoteker kan sikkert bestille Zoolac hjem fra dag til dag.
>
> Hilsen Ditte

Og det kan også købes hos (i hvert fald min) dyrehandler.
Hilsen Vibeke

Fra : Mikael

Dato : 16-03-06 18:23

Godt nyt, det ser ud som om vi er ovre det...
Det var ikke noget at tørre op i morges og heller ikke da jeg kom hjem, men
næste gang bliver vindruerne lagt langt væk...
Winnie