MS Windows
briani 27239
Højtaler hyler ved minimering af vinduer
Fra : Jesper Laursen

Dato : 15-03-06 13:24

Hej med jer

Håber at denne gruppe er den rigtige, da jeg endnu ikke har "lokaliseret"
problemet 100%. Det består i, at mine højtalere afgiver sådan en sjov
"hyletone", når man minimerer eller maksimerer vinduer. Det gælder dog ikke
alle vinduer. Det er specielt ved internet eksplorer.

Jeg mistænker fejlen for at være softwarerelateret.

OS : XP SP2
Højtalere: Logitech
Lydkort : Hercules MuseXL. (Jeg troede at lydkortet var problemet og
skiftede mit onboard ud)

Venlig hilsen
Jesper Laursen

Fra : Nørd

Dato : 15-03-06 14:33

"Jesper Laursen" <jesper.laursen[FJERN]@it.dk> skrev i en meddelelse news:4418076f$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
>
> OS : XP SP2
> Højtalere: Logitech
> Lydkort : Hercules MuseXL. (Jeg troede at lydkortet var problemet og

Hej.
Så slå den fra.
Kontrolpanel Lyd-Lydenheder og fanebladet Lyde

Mvh. Nord

Fra : Jesper Laursen

Dato : 15-03-06 15:40

"Nørd" <Nørd@c.com> skrev i en meddelelse

> Hej.
> Så slå den fra.
> Kontrolpanel Lyd-Lydenheder og fanebladet Lyde
>
> Mvh. Nord

Slå hvad fra?? Jeg kan da ikke slå lyden fra på pc'en! Har du misforstået
mit spørgsmål eller er du bare generelt provokerende.

Venlig hilsen
Jesper Laursen

Fra : Åge

Dato : 15-03-06 15:50

> Slå hvad fra?? Jeg kan da ikke slå lyden fra på pc'en! Har du misforstået
> mit spørgsmål eller er du bare generelt provokerende.
>
> Venlig hilsen
> Jesper Laursen

Det var en mærkelig attitude at fremture med, når du får serveret en mulig
løsning på dit problem.

Fra : Jesper Laursen

Dato : 15-03-06 15:57

"Åge" <Klogesen@åge.dk> skrev i en meddelelse

> Det var en mærkelig attitude at fremture med, når du får serveret en mulig
> løsning på dit problem.

Det er da ikke en løsning at slå lyden fra. Jeg kan ikke se, hvordan dette
skulle løse mit problem udover at alt lyden er væk selvfølgelig. Synes det
er en lidt for fiks kommentar at komme med.

Fra : preben nielsen

Dato : 15-03-06 19:09

"Jesper Laursen" <jesper.laursen[FJERN]@it.dk> skrev i en
meddelelse news:44182b31$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> hvordan dette skulle løse mit problem udover at alt lyden er væk
> selvfølgelig. Synes det er en lidt for fiks kommentar at komme

oh man...

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : ///M

Dato : 15-03-06 15:59

Jesper Laursen wrote:

> Slå hvad fra?? Jeg kan da ikke slå lyden fra på pc'en! Har du
> misforstået mit spørgsmål eller er du bare generelt provokerende.

LOL - Jo du ka' da!
Helt tilbage fra Windows 95 (og 3.1?) har du kunnet høre en lyd når du
minimerer og maksimerer vinduer. Du kan endda selv vælge hvilken lyd, så du
kan sagtens have fået en hylelyd.wav fedtet ind på din pc. Check ovenstående
fra "Nord"!

///M

Fra : Jesper Laursen

Dato : 15-03-06 16:14

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> minimerer og maksimerer vinduer. Du kan endda selv vælge hvilken lyd, så
> du kan sagtens have fået en hylelyd.wav fedtet ind på din pc. Check

Aha... Jamen det vil jeg da så prøve. Altså det er bare ikke sådan en rigtig
"lyd"... Det er sådan en ganske svag hvinen, som kun optræder ved f.eks.
internet eksplorer. Det gælder langt fra alle programmer/vinduer.

Til Nord : Beklager men synes at dit forslag lød en kende "flabet". ;)

Fra : Benny Nissen

Dato : 15-03-06 19:31

Jesper Laursen ramte sit keyboard den 15-03-2006 16:13 og fik dette ud
af det:

> Aha... Jamen det vil jeg da så prøve. Altså det er bare ikke sådan en rigtig
> "lyd"... Det er sådan en ganske svag hvinen, som kun optræder ved f.eks.
> internet eksplorer. Det gælder langt fra alle programmer/vinduer.

Kender det godt, men har ikke fundet en løsning på det.

På min pc fremkommer lyden, hvis jeg scroller i et vindue i nogle
programmer - ikke alle. Det er en ret svag lyd, der lyder lidt som hvis
man trækker en avis hen over et parketgulv

Det kan måske være et samspil mellem grafikkortdrivere og
lydkortdrivere. Har ikke rigtigt forsket i det, men det kunne måske være
ved bestemte farvekombinationer på skærmen.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Åge

Dato : 15-03-06 20:35

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lydkortdrivere. Har ikke rigtigt forsket i det, men det kunne måske være
> ved bestemte farvekombinationer på skærmen.

måske - måske -

Fra : Jesper Laursen

Dato : 15-03-06 20:48

"Åge" <Klogesen@åge.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

> rigtig

> måske - måske -

Det må jeg prøve... Det kan være min skærmfrekvens. Dog har jeg ikke ændret
på den i forhold til tidligere. Problemet er opstået efter en komplet
opdatering af Windows tror jeg.

Fra : Peter T.

Dato : 15-03-06 21:56

Benny Nissen udviste en rettidig omhu og skrev:

> På min pc fremkommer lyden, hvis jeg scroller i et vindue i nogle
> programmer - ikke alle. Det er en ret svag lyd, der lyder lidt som
> hvis man trækker en avis hen over et parketgulv

Min lyd er lidt anderledes. Jeg kan høre en lyd i hørebasserne når jeg
kører med musen. Det lyder som om jeg kører en rillet kugle over noget
avispapir eller på et plastikbrædt. Og hvorfor jeg hører det, aner jeg
ikke. Det er hammerirriterende.

--
Mvh. Peter T.

En stemme på Dansk Folkeparti er en stemme på landsskadelig virksomhed.

Fra : Jesper Laursen

Dato : 15-03-06 16:23

> [...]
> minimerer og maksimerer vinduer. Du kan endda selv vælge hvilken lyd, så
> du kan sagtens have fået en hylelyd.wav fedtet ind på din pc. Check

Der er iøvrigt ingen flueben eller lydangivelse ved nogle af de felter, som
vedrører minimering og maksimering.

Fra : ttoet

Dato : 15-03-06 20:07

Hej Jesper,
> Der er iøvrigt ingen flueben eller lydangivelse ved nogle af de felter,
> som vedrører minimering og maksimering.

Prøv engang at ændre din skærmopløsning eller opdatereingsfrekvens. Det
virker på min datters computer. Jeg har ingen anelse om hvorfor. Hun havde
problemet i Internet Explorer men kun på visse sider. Efter at jeg, i anden
forbindelse, ændrede skærmfrekvensen forsvandt denne irriterende høje
pibetone.

Thoeger

Fra : Åge

Dato : 15-03-06 17:24

> [...]
du
> kan sagtens have fået en hylelyd.wav fedtet ind på din pc. Check

Det må du ikke skrive. Jesper Laursen er nemlig meget klog.

Fra : Jesper Laursen

Dato : 15-03-06 20:45

> Det må du ikke skrive. Jesper Laursen er nemlig meget klog.

Doh Åge.. .jeg har jo ligesom erkendt, at jeg nok misforstod indlægget. Tag
det nu roligt :D

Fra : Torben Farum

Dato : 15-03-06 15:54

> [...]
>>

> Slå hvad fra?? Jeg kan da ikke slå lyden fra på pc'en! Har du misforstået
> mit spørgsmål eller er du bare generelt provokerende.

Er der defineret en lyd til minimering og maximering ?
Hvis der er så slå det fra.

Det var hvad Nørd's generelt provokerende indlæg gik ud på.

Torben Farum
9300 Sæby

Fra : Jesper Laursen

Dato : 15-03-06 20:44

"Torben Farum" <farum@familie.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis der er så slå det fra.
>
> Det var hvad Nørd's generelt provokerende indlæg gik ud på.

Jeps... den har jeg langt om længe fanget :). Dette er dog ikke tilfældet.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 15-03-06 19:50

Jesper Laursen wrote:

> [...]
>
> OS : XP SP2
> Højtalere: Logitech
> Lydkort : Hercules MuseXL. (Jeg troede at lydkortet var problemet og

Hvis ellers du kan ta' et løsningsforslag uden at fare op, så kan det også
være din mikrofonindgang der laver lyden.
Check i lydkontrolpanelet om den er slået til, ellers slå den fra.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Jesper Laursen

Dato : 15-03-06 20:46

"Henrik Stavnshøj" <hesta@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> være din mikrofonindgang der laver lyden.
> Check i lydkontrolpanelet om den er slået til, ellers slå den fra.

Hehehe.. takker det vil jeg prøve. Som sagt er det ikke ved alle vinduer.
Feks ikke Outlook Ekspress men ved f.eks Internet Eksplorer.

Fra : Jesper Laursen

Dato : 15-03-06 20:52

> [...]
>
> OS : XP SP2
> Højtalere: Logitech
> Lydkort : Hercules MuseXL. (Jeg troede at lydkortet var problemet og

Jeg takker for de mange forslag. Det er dog ikke lykkedes mig at fjerne den
sjove form for svag "hylen".

Fra : Eivind

Dato : 15-03-06 21:43

>Jeg takker for de mange forslag. Det er dog ikke lykkedes mig at fjerne den
>sjove form for svag "hylen".

prøv at tjekke at line in / mic in er slået fra.
prøv at skrue ned for pc volumen og op for højttaler volumen.
Skift lydkort til et andet slot, hvis det ikke er onboard. så langt
væk som muligt fra grafikkort.