Risiko for fuglesyge fra katte
Fra : Chico

Dato : 15-03-06 13:12

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 15-03-06 14:47

Til det vil jeg blot tilføje at der ikke er ET ENESTE dokumenteret tilfælde
hvor et menneske er blevet smittet af en kat, så man kommer længere med sund
fornuft, end med hysteri. Desværre har hysteriet allerede kostet raske
katte livet i Tyskland, Østrig og Frankrig (

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 15-03-06 16:47

Hej

I sidste uge læste jeg en udtalelse fra en ekspert på tekst-tv, og han sagde
at katte IKKE kunne smitte mennesker....
SÅ den udtalelse Niels Høibye er kommet med er ikke lige på pålydende....han
siger iøvrigt at man må FORMODE katte kan smitte mennesker.
Dumt at komme med en sådan udtalelse når det ikke vides med sikkerhed....det
går kun ud over kattene....DESVÆRRE

hilsen Majbritt

Fra : LH

Dato : 15-03-06 17:13

Desværre er jeg ret sikker på at rigtig mange katte må lade livet nu p.g.a.
fugleinfluenza.

LH

Fra : Hanne Engermann

Dato : 15-03-06 18:06

> [...]
> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
>

> can be judged by how its animals are treated

Ja, og det samme var tilfældet, da man i sin tid fandt ud af, at katte
kunne have AIDS (FELINE-AIDS), og som IKKE kan smitte mennesker. Folk
stod i kø for at få aflivet sunde, raske katte, indtil hysteriet havde
lagt sig.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar