MySQL query ?
Fra : Ukendt

Dato : 15-03-06 09:08

Hej NG

Kan man lave en query hvor man søger data, ved at læse f.eks. de 2 første
tegn af input?
Altså hvis data i DB er 'xxyyzz', kan det så laves sådan at jeg søger alle
der starter med 'xx'.

mvh
Jan

Fra : Henrik Hansen

Dato : 15-03-06 09:41

"jp" <rajadk 3 [AT] hotmail dot com> writes:

> [...]
> tegn af input?
> Altså hvis data i DB er 'xxyyzz', kan det så laves sådan at jeg søger alle

I mysql (ved ikke med de andre) kan man bruge funktionen SUBSTRING()

SELECT title FROM pages WHERE SUBSTRING(title, 1, 2) = 'Aa'

finder alle titler i min pages tabes der starter med Aa

--
Henrik Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-06 10:20

> I mysql (ved ikke med de andre) kan man bruge funktionen SUBSTRING()
>
> SELECT title FROM pages WHERE SUBSTRING(title, 1, 2) = 'Aa'

Det var jo lige hvad jeg skulle bruge. Mange tak for hjælpen :)

/Jan

Fra : Michael Zedeler

Dato : 15-03-06 10:24

jp wrote:
> [...]
> tegn af input?
> Altså hvis data i DB er 'xxyyzz', kan det så laves sådan at jeg søger alle

SELECT * FROM <mintabel> WHERE <mitfelt> LIKE 'xx%'

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf