Kontakt med router
Fra : søren

Dato : 14-03-06 22:46

Hej NG..

Har lige købt en trådløs router, level one..

Den virker sådan set ok.. men jeg kan ikke komme ind i opsætningen af den.
Når jeg skriver adressen i browser, skriver den bare at siden ikke kan
vises.

Nogen der kan hjælpe ?

Søren Thomsen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 15-03-06 00:12

192.168.1.1

Pass admin

Det plejer at være parametrene

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-03-06 00:39

Jan Rasmussen <jr@FJERNFJERNvejen-net.dk> wrote:

> "søren" <r@jorgensen.dk> skrev i en meddelelse

> 192.168.1.1
>
> Pass admin
>
> Det plejer at være parametrene

Ikke på LevelOne. Der er det 192.168.123.254 på dem jeg har set. Men OP
skal først ind og ændre sin Windows netværksopsætning til en fast IP
adresse og netmask på samme subnet som routeren for at få adgang.

F.eks IP = 192.168.123.250 og Netmask = 255.255.255.000

Fra : søren

Dato : 15-03-06 22:09

> [...]
> adresse og netmask på samme subnet som routeren for at få adgang.
>
> F.eks IP = 192.168.123.250 og Netmask = 255.255.255.000

Nemlig, det er en levelone, og de skriver også at man skal bruge den ip du
nævner.
Skal jeg lave fast ip adresse på alle pcer, eller kun den jeg skal bruge til
at komme i kontakt med router på.
Og skal jeg bagefter ændre det til det normale igen ?
Kan man inde på router opsætningen sætte en kode på, så naboer ikke kan gå
på vores net, og tage hastighed ?

Mvh Søren

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 17-03-06 01:51

søren <r@jorgensen.dk> skrev:

<snip>

[...]

Du behøver kun lave det nummer første gang, når du forbinder og skal
lave opsætningen - herunder sætte administartor password. Hvis du
aktivere DHCP serveren på routeren kan du fortsat komme i kontakt med
routeren ved at skrive denne ip-adressen i din browser. Normalt
begrænses det adresseinterval DHCP serveren uddeler fra i opsætningen,
så 192.168.123.254 ikke er med. Men din PC vil fortsat befinde sig på
samme subnet (netmask=255.255.255.000) så du vil kunne forbinde over
lokalnettet.

Under trådløs opsætning kan du vælge WPA-PSK og indtaste en kode, så
andre ikke kan bruge din forbindelse. Du kan hente en
kode i de forskellige formater fra Steve Gibsons hjemmeside her:

https://www.grc.com/passwords

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 17-03-06 02:09

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> skrev:

<snip>

: Du behøver kun lave det nummer første gang, når du forbinder og
: skal lave opsætningen - herunder sætte administartor password.

Der bør vel tilføjes, at det er nemmest at bruge en kabelforbindelse når
man skal forbinde og lave opsætningen.