id eller class eller hvad???
Fra : Anders

Dato : 14-03-06 21:31

hej

jeg har nogle forskellige elementer jeg skal flytte rundt på på
min hjemmeside... men mit problem er at når flytter det ene
element rundt skubber det også til de andre bokse/elementer....
hvad skal jeg bruge for at jeg kan flytte dem rundt enkelt vis
uden de forstyrer hinanden?? skal jeg bruge id eller class har
prøvet lidt af vært... men har ik kunne få det til at virke!!!

håber i kan gi mig et svar

mvh anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : MooreHojer

Dato : 14-03-06 21:48

> håber i kan gi mig et svar

det er lettest vis du giver os noget kode eller allerhelst et link til
siden

--
MooreHojer

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-03-06 21:48

Anders skrev:

> jeg har nogle forskellige elementer jeg skal flytte rundt på på
> min hjemmeside... men mit problem er at når flytter det ene
> element rundt skubber det også til de andre bokse/elementer....

Må vi se siden (online)? Det er svært at hjælpe når man ikke kan se
den side det drejer sig om - se evt. siden her:
<http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-03-06 21:58

Anders skrev:

> [...]
> hvad skal jeg bruge for at jeg kan flytte dem rundt enkelt vis
> uden de forstyrer hinanden?? skal jeg bruge id eller class

Glem spørgsmålet om id eller class. Det har ingen betydning for
dit problem. Her er en forklaring på de to ting:

Id må kun bruges ét sted på en hjemmeside. Det bruges f.eks.
typisk til ankre på siden som man gerne vil linke til.

Class må bruges lige så tit det skal være. Lav derfor alting som
class medmindre du helt præcis har brug for en id. Så er det
nemmere senere at genbruge en opsætning på den samme side, og det
giver ingen ulemper.

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-03-06 01:46

Anders skrev:

> [...]
> bokse/elementer.... hvad skal jeg bruge for at jeg kan
> flytte dem rundt enkelt vis uden de forstyrer hinanden?

For mig lyder det som om at du har lavet et design i tabeller
i tabeller i tabeller - det bliver til sidst en helt umulig opgave
at bygge videre på.

Der findes mange løsninger, men det er vanskeligt at vurdere
før vi ser hvad du har i forvejen.

Tag foreløbig et kig på http://html-faq.dk/2003.asp - det kan
måske give dig inspiration til en anden måde at løse det på.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk - nu også med rss