Lavt stofskifte
Fra : Tina

Dato : 14-03-06 20:56

Jeg har fået konstateret et meget lavt stofskifte.

Jeg har taget 22 kg. på på 15 måneder !

Jeg får nu medicin for det, men der sker ikke rigtig nogen nedgang i vægten
!

Er der mon nogen, der selv har prøvet dette og evt. kan fortælle hvornår
vægten går nedad ?

Venlig hilsen
Tina

Fra : user@domain.invalid

Dato : 14-03-06 21:04

Tina skrev den 14-03-2006 20:56:
> [...]
> !
>
> Er der mon nogen, der selv har prøvet dette og evt. kan fortælle hvornår

Det hænger blandt andet sammen med hvad og hvormeget du spiser....og
dine motionsvaner.

Har du fået bevilliget en diætist?

mvh

Carsten

Fra : Tina

Dato : 14-03-06 22:00

<user@domain.invalid> skrev i en meddelelse

> Det hænger blandt andet sammen med hvad og hvormeget du spiser....og
> dine motionsvaner.
>

> Har du fået bevilliget en diætist?

> mvh
>

> Carsten

Ja, jeg har fået en diætist, men der er ventetid !

Jeg tænker virkelig over hvad jeg indtager !

Motionen ligger det lidt tungere med
Vh
Tina

Fra : .@.

Dato : 14-03-06 23:46

Tina skrev den 14-03-2006 21:59:

> Ja, jeg har fået en diætist, men der er ventetid !

God start

> Jeg tænker virkelig over hvad jeg indtager !

tænker over det?

Hvilke handlinger fører de tanker med sig?

fortæl fortæl

> Motionen ligger det lidt tungere med

Kender alt alt alt for godt til det med motion og tungheden.
Den hænger nok sammen.

mvh

carsten riis

Fra : Tina

Dato : 14-03-06 22:00

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-03-06 23:00

> Jeg har taget 22 kg. på på 15 måneder !

> Jeg får nu medicin for det, men der sker ikke rigtig nogen nedgang i
> vægten
> !

Nej, det gør der ikke, og det kommer der heller ikke til. Eltroxin øger
appetiten, så der er kun den hårde vej: Motion og fornuftig mad.

> Er der mon nogen, der selv har prøvet dette og evt. kan fortælle hvornår
> vægten går nedad ?

Når du spiser mindre end du bruger. Og det er ikke bare en slidt frase selv
om jeg godt ved at du hellere ville have at pillerne klarede det for dig.

Mvh Maria

Fra : Kristine Gazel

Dato : 27-03-06 12:40

Maria Frederiksen wrote:

Eltroxin
> øger appetiten, så der er kun den hårde vej: Motion og fornuftig mad.

Det har jeg aldrig før hørt som bivirkning til eltroxin. Mener bestemt ikke
at der står noget om det i indlægssedlen til præparatet. Kan du dokumentere
det?

Kristine Gazel - Bibliotekar DB; Cand. Scient. Bibl.
"He who lends a book is an idiot. He who returns the book is more
of an idiot". - Anonymous, Arabic Proverb.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-03-06 22:20

> Det har jeg aldrig før hørt som bivirkning til eltroxin. Mener bestemt
> ikke at der står noget om det i indlægssedlen til præparatet.

Øget stofskifte giver øget appetit, så det er ikke en bivirkning af
Eltroxin, men den ønskede virkning (stofskiftet altså - appetitten var man
nok helst foruden, hvis man har taget på i perioden op til medicineringen).

Mvh Maria

Fra : Kristine Gazel

Dato : 28-03-06 09:28

> [...]
> Eltroxin, men den ønskede virkning (stofskiftet altså - appetitten var man
> nok helst foruden, hvis man har taget på i perioden op til

På den måde. Så forstår jeg hvad du mener, men udfra det du skrev skulle
sammenhængen være

eltroxin > øget appetit, ikke eltroxin > øget stofskifte > øget appetit.

Mange hilsner, Kristine.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-03-06 19:44

> På den måde. Så forstår jeg hvad du mener, men udfra det du skrev skulle
> sammenhængen være
>
> eltroxin > øget appetit, ikke eltroxin > øget stofskifte > øget appetit.

Mine formuleringsevner er ikke altid helt så gode som jeg tror

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-06 17:44

Maria Frederiksen wrote:

> Nej, det gør der ikke, og det kommer der heller ikke til. Eltroxin øger
> appetiten, så der er kun den hårde vej: Motion og fornuftig mad.

....eltroxin indeholder Levothyroxine som er et T3/T4 præparat, det har
ikke noget med din appetit at gøre i første omgang.

> Når du spiser mindre end du bruger. Og det er ikke bare en slidt frase selv
> om jeg godt ved at du hellere ville have at pillerne klarede det for dig.

jeg har gjort stort brug at T3 præparater tidligere og de virker ganske
fortræffeligt (min første gang tabte jeg 9 kilo på 7 dage, hvor ca. 6 af
dem var vædske). jeg vil dog på det kraftigste anbefale dig at følge
lægens doseringer da overforbrug kan skade permanent.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-06 14:20

Hej Tina.

Vil bare lige fortælle dig at jeg har også et meget lavt stofskifte....
Min vægt steg også hurtigt....
Selv om det er en ringe trøst, så skal der nok ske noget så længe du
sørger for at få Motion og at du spiser rigtigt.
Så skal der nok ske noget.
Jeg fik ik bevilligt en diætist, så jeg stod på egne ben, mht. hvad jeg
skulle gøre..

Fra : Tina Asmussen

Dato : 06-05-06 14:49

Hejsa...

Jeg er også i behandling med Eltroxin, det er ca. 2 måneder siden jeg
startede og nu kan jeg så småt skimte at vægten går den rigtige vej. Jeg
tæller kalorier og forsøger at have et lille underskud hver dag, motionen
bliver det ikke så meget til da jeg har lidt meget af ledsmerter og de ikke
er helt væk endnu, desuden sidder jeg med eksamens opgaver til op over begge
ører.
Men vær positiv, der skal nok komme gang i det, det tager bare lidt tid.

Knus en anden Tina

Ps. Hvis nogen er interesseret i kalorietælling, eller bare gerne vil tjekke
hvad de putter i hovedet kan jeg anbefale denne side: www.madital.dk der er
også et godt forum hvor man støtter hinanden og giver gode råd.