Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Remote Capture
Fra : Martin Larsen

Dato : 14-03-06 10:46

Hej NG

Med mit nye Canon 350D følger en del software, bl.a. Remote Capture og
EOS Capture. Så vidt jeg kan se er EOS Capture en lille udgave af Remote
Capture, men problemet er at jeg ikke kan starte Remote Capture!

Begge programmer er installeret i hver deres folder. Hvis jeg starter
Remote Capture manuelt, siger den at det skal startes fra Canon
Utilities CameraWindow. Men det kan man ikke! Man kan kun starte EOS
Capture, som øjensynligt er et andet program, al den stund at det ligger
et andet sted, samt at hjælpefilen for Remote Capture beskriver
faciliteter som ikke findes i EOS Capture.

Det skal lige siges at EOS Capture virker fint, men det er lidt
begrænset hvad det kan, så jeg vil gerne kigge på Remote Capture.

Er der nogen som kan forklare hvad forskellen er og hvordan man starter
Remote Capture???

Hilsen
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-06 19:53

> Med mit nye Canon 350D følger en del software, bl.a. Remote Capture og
> EOS Capture. Så vidt jeg kan se er EOS Capture en lille udgave af Remote
> Capture, men problemet er at jeg ikke kan starte Remote Capture!

På min PC findes kun EOS Capture. Programmet startes inde fra "digital photo
professional". I Tools menuen kan man vælge "EOS Capture".

Du skal huske at gå ind i kameraets menu (menu nummer 5) og ændre
"communications" så den ændres fra Print/PTP til PC connection, se side 120
i brugervejledningen.

Remote capture må være noget du har et andet sted fra end de medfølgende
CD'er til EOS350D

P.S. Med stativ, usb forlænger kabel og bærbar PC, er "EOS Capture" en kanon
funktion.

Mvh.
Jesper

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-03-06 22:30

Jesper Juul Pedersen wrote:

> Du skal huske at gå ind i kameraets menu (menu nummer 5) og ændre
> "communications" så den ændres fra Print/PTP til PC connection, se side 120
> i brugervejledningen.

EOS Capture virker fint, så der skal ikke indstilles noget.

> Remote capture må være noget du har et andet sted fra end de medfølgende
> CD'er til EOS350D

Nej! Det kom sammen med de andre programmer.

> P.S. Med stativ, usb forlænger kabel og bærbar PC, er "EOS Capture" en kanon
> funktion.

Ja. Det er faktisk meget fikst at man kan styre kameraet på den måde!

Martin

Fra : TommyF

Dato : 17-03-06 21:21

>Ja. Det er faktisk meget fikst at man kan styre kameraet på den måde!
>

>Martin
På min bærbar starter Canon softwaren selv op når usbkablet sættes i,
og fra det program kan jeg så vælge remote control/capture.

Manglede bare man lige kunne styre zoom/fokus/bulp osv.
Fra samme kabel.