gif på den del jeg ikke bruger af siden
Fra : Poul E Møller

Dato : 14-03-06 10:36

Hejsa

Jeg er stadig i gang med at lære mig selv css, og vil gerne have en anden
farve eller et gif i venstre og højre side, altså den del af skærmen jeg
ikke bruger til hjemmesiden, kan man det i denne form for kodning.
testsiderne ligger på
http://www.tommyslagter.dk/testcenter/styletest.htm

hilsen Poul E M

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 14-03-06 11:21

> Jeg er stadig i gang med at lære mig selv css, og vil gerne have en anden
> farve eller et gif i venstre og højre side, altså den del af skærmen jeg
> ikke bruger til hjemmesiden, kan man det i denne form for kodning.

Jeps! Prøv at se lidt mere på farverne på de DIV'er du har oprettet. Ligesom
du har sat en background-color på BODY, kan man også sætte background-color
på DIV'erne. Med lidt snilde og lidt 'frem-og-tilbage' tror jeg fint du kan
komme frem til en løsning du kan bruge.
Husk at validere din CSS-kode!

/Claus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Poul E Møller

Dato : 14-03-06 22:18

> [...]
> background-color
> på DIV'erne. Med lidt snilde og lidt 'frem-og-tilbage' tror jeg fint du

Hejsa Claus

Her hos mig skriver den at css-koden validerer men min html kan jeg slet
ikke få til det i meta linjerne.

Hilsen Poul E M

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-03-06 23:10

Poul E Møller skrev:

>Her hos mig skriver den at css-koden validerer men min html kan jeg slet
>ikke få til det i meta linjerne.

Slet:

xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

Siden er jo ikke skrvet i xhtml/xml.

Og fjern lukningen af
<META NAME="Robots" CONTENT="ALL" />.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Poul E Møller

Dato : 15-03-06 09:49

> xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
> Siden er jo ikke skrvet i xhtml/xml.
> Og fjern lukningen af
> <META NAME="Robots" CONTENT="ALL" />.

Hejsa Knud

Også tusind tak til dig, det var også lige hvad der skulle til.
Men det havde du vel gættet

Hilsen Poul E M

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-06 13:10

"Poul E Møller" <dvd@hafnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> farve eller et gif i venstre og højre side, altså den del af skærmen jeg
> ikke bruger til hjemmesiden, kan man det i denne form for kodning.

Det område du taler om er altså det uden for din div#wrapper ikke?

Du kan sætte en anden baggrund på body i din css, og du skal så angive en
baggrund for din div#wrapper for at baggrunden ikke bliver anvendt der
Vil du indsætte et billede som baggrund er det vigtigt du gør det ved hjælp
af css, da et baggrundsbillede indsæt med img-markøren i dit tilfælde vil
give unødvendigt scroll for folk med vinduer på 800x600.

css til baggrundsbillede:

background-image: url("billede.gif");
background-repeat: repeat;

Husk at angive både baggrundsfarve og tekstfarve hver gang du angiver en
farve

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Poul E Møller

Dato : 14-03-06 14:27

> Det område du taler om er altså det uden for din div#wrapper ikke?
>
> Med venlig hilsen - Carsten Sørensen
>
> Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
> Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Jo det er det område uden for div#wrapper jeg taler om, der ville jeg gerne
have en anden farve. det inde i selve siden skulle helst være hvidt.

Hilsen Poul E M

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-06 15:25

> Jo det er det område uden for div#wrapper jeg taler om, der ville jeg
> gerne have en anden farve. det inde i selve siden skulle helst være hvidt.

så sæt background på body og wrapper

For wrapper skal den jo bare være angivet til hvid

background-color: #fff;

Og det samme gør du for body i din css fil (selvfølgelig med den ønskede
farve)

Fra : Poul E Møller

Dato : 14-03-06 22:15

> [...]
>
> background-color: #fff;
>
> Og det samme gør du for body i din css fil (selvfølgelig med den ønskede

Hejsa
Tak fordi du næsten skærer det ud i pap
Det var noget jeg kunne bruge, nu skal jeg bare finde farver der passer
sammen.

Hilsen Poul E M

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-06 23:01

> Hejsa
> Tak fordi du næsten skærer det ud i pap
> Det var noget jeg kunne bruge, nu skal jeg bare finde farver der passer
> sammen.

Velbekomme