Anbefaling af program!
Fra : MRN

Dato : 14-03-06 08:00

Hejsa gruppe!

Jeg skal til noget lan halløj i weekenden, og så kom jeg til at tænke på om
der findes et program der kan vise hvilke forbindelser der er til ens
computer. Altså et program der f.eks. kan vise at nu henter computeren med
ip'en 10.0.0.6 filen F:\blab\blab.txt. Og hvilken hastighed filen bliver
hentet med osv.

Altså kort og godt, et program til at vise hvem der henter mine delte
filer...

Mvh
MRN

Fra : Thomas Hansen

Dato : 14-03-06 15:18

Sæt en FTP-server op og brug denne i stedet alm. Windows file-sharing....

Jeg mener at de fleste FTP-server programmer har realtime visning af
tilslutninger og hastigheder... I den FTP-server der er indbygget i IIS kan
man i hvert fald se i log-filerne hvilke ip'er der har hentet hvilke
filer...

vh
Thomas

Fra : MRN

Dato : 14-03-06 17:41

> [...]
> tilslutninger og hastigheder... I den FTP-server der er indbygget i IIS
> kan man i hvert fald se i log-filerne hvilke ip'er der har hentet hvilke

Det var også en mulighed jeg har overvejet, men det er ikke alle dem der
skal med der har styr på ftp.

Findes der slet ikke et program til Windows der kan vise det jeg
efterspørger?

Men tak alligevel

Mvh
MRN

Fra : CopyCat

Dato : 14-03-06 18:45

> Findes der slet ikke et program til Windows der kan vise det jeg
> efterspørger?

Hvis du kører XP .. så kan man vist inde under joblisten .. netværk et eller
andet .. jeg kører ikke selv XP men mener at jeg har set det ..

Men bortset fra det .. så kan de fleste jo finde ud af at browse en FTP...
hvis du giver dem et direkte link som de kan bruge fra deres Explorer så er
det jo lige så nemt som at finde rundt i windows ..

på den måde kan du nemt se og logge både hastigheder og filer der bliver U/D
loadet ..

~~Frank .,

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 15-03-06 16:39

"MRN" <haha@hvadtrorduselv.dk> wrote in

> [...]
> hastighed filen bliver hentet med osv.
>
> Altså kort og godt, et program til at vise hvem der henter mine delte

Tidligere var det "network monitor" man brugte til det.

Jeg har installeret ethereal (www.ethereal.com) - det kan vise en del
om den trafik der foregår - og du kan ligeledes opsnappe links udad.

Under "administrative tools" er der noget der hedder "event viewer". Den
viser hvad der sker på din computer

Ellers søg på "network monitor" fx:

http://sourceforge.net/search/?words=network+monitor&type_of_search=soft

eller:

http://www.tucows.com/Windows/IS-IT/Monitoring/ServerMonitoring/

Der er nok at tage af :)

Du kan også bruge den gamle network monitor app. - den kan godt
køre under xp (den er der i både 98 og 2k).

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?