MS Windows
briani 27239
Strømbrug
Fra : Yildizhan

Dato : 14-03-06 02:24

Da jeg tit har min pc tændt natten over tænkte jeg lidt på om man kan spare
på el ved at lade den gå i standby eller noget i den retning mens pc'en
stadig downloader fra Emule.

Kan man det eller hvad ??

På forhånd mange tak

PS. Bruger en pc overhovedet meget el ??

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-03-06 11:51

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-03-06 11:54

Yildizhan wrote:
> Da jeg tit har min pc tændt natten over tænkte jeg lidt på om man kan
> spare på el ved at lade den gå i standby eller noget i den retning
> mens pc'en stadig downloader fra Emule.
> Kan man det eller hvad ??

Næppe - den skal jo bruge både cpu, ram og harddiske for at downloade.

Men du kan slukke skærmen - den bruges ikke.

> PS. Bruger en pc overhovedet meget el ??

Ja - det gør den egentlig - men det kommer selvfølgelig an på, hvad man
sammenligner med

Jan

Fra : claus b. p.

Dato : 15-03-06 12:14

"Yildizhan" <yildizhan_x@ishoejby.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan man det eller hvad ??
>

> På forhånd mange tak
>
> PS. Bruger en pc overhovedet meget el ??

En stationær bruger mellem 100 og 300w. Det er muligt at stille på
strømsparefunktioner i BIOS og Windows controlpanel. Men der er begrænset
virkning på en stationær. Hvis du tit downloader meget om natten, kunne du
anskaffe en gammel brugt laptop med en tilstrækkeligt stor harddisk. Så kan
du komme ned på 25-30w. Et forbrug på 200w vil koste ca. 3-4 kr. el for en
nat. Så kan du selv regne på det.

/Claus