Jelved kontra Fogh
Fra : Agner h Nielsen

Dato : 13-03-06 20:47

Marianne Jelved kalder statsministeren en farlig mand. Det giver mig
anledning til at minde om at hendes eget parti gennem de hundrede år
partiet har eksisteret altid har ført den politik som med størst
sandsynlighed fører til at vort folk kopmmer under fremmed hrredømme-
Så længe der var fare for, at Danmark kunne blive erobret af fremmed
militær magt, gjorde de radikale alt hvad de kunne for at få Danmark
afvæbnet Nu gør partiet hvad de kan for at få så mange fremmede til
landet at vi bliver et lille mindretal i det som endnu er vort eget
land. Marianne Jelved kan med rette betragte sig swlv som farlig for
Danmark
Agner

Fra : Tony

Dato : 13-03-06 23:13

"Agner h Nielsen" <agner2@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> landet at vi bliver et lille mindretal i det som endnu er vort eget
> land. Marianne Jelved kan med rette betragte sig swlv som farlig for

Vi skal kun være glad for at Gimpen _endnu_ engang har stået offentlig frem
og dummet sig , så der slet ikke kan blive tale om at danse kinddans med
regeringen.
Som hun står der og snerper sine '' sensuelle'' læber sammen, kunne hun godt
ligne en tyndslidt feltmadras.: o D

Tony

Fra : Henri Gath

Dato : 14-03-06 00:10

"Tony" <tonycarpediem@invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Som hun står der og snerper sine '' sensuelle'' læber sammen, kunne hun
> godt ligne en tyndslidt feltmadras.: o D

Den klamme so skulle kraftedeme røvpules med en lufthammer

Fra : Tony

Dato : 14-03-06 00:21

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Den klamme so skulle kraftedeme røvpules med en lufthammer

Nej, hun skulle smides ind i en celle, sammen med en flok muhamedanske
voldtægtsforbrydere.

Tony

Fra : NoTrabajo

Dato : 14-03-06 06:30

> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, hun skulle smides ind i en celle, sammen med en flok muhamedanske
> voldtægtsforbrydere.

Hun er da for grim og ulækker til at selv sådan nogle ville voldtage hende.
--
NoTrabajo

Fra : Tony

Dato : 14-03-06 17:07

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Tony" <tonycarpediem@invalid> skrev i

> Hun er da for grim og ulækker til at selv sådan nogle ville voldtage
> hende.
> --
> NoTrabajo

Nååh ja, men så kunne de da altid ''rulle'' hendes håndtaske.

Tony

Fra : Svend Poulsen

Dato : 14-03-06 17:11

> [...]
>
> "Tony" <tonycarpediem@invalid> skrev i

> Hun er da for grim og ulækker til at selv sådan nogle ville voldtage

Nå, ved nu ikke, har du ikke læst at en muslimsk mand er blevet tvunget til
at gifte sig med sin ged, da det blev opdaget at han stod og kneppede den.

> *** Encrypt your Internet usage with a free VPN account from
> http://www.SecureIX.com ***

Svend

Fra : Wilstrup

Dato : 14-03-06 17:37

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nå, ved nu ikke, har du ikke læst at en muslimsk mand er blevet tvunget
> til at gifte sig med sin ged, da det blev opdaget at han stod og kneppede
> den.

Jeg vidste godt at du var smådum og ubegavet, men at det stod så slemt til,
kun anede jeg.
--
Wilstrup

Fra : HrSvendsen

Dato : 14-03-06 18:28

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=423664/

Fra : GB

Dato : 14-03-06 20:06

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote in news:tvnmfj8gsxp
$.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de:

> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=423664/

LOL!

Fra : Per Rønne

Dato : 15-03-06 07:06

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=423664/

Ja, så har vores gøngehøvding altså ikke gengivet historien korrekt.

Manden voldtog naboens ged, og blev tvunget til at købe den, og derefter
gifte sig med den.

Under forudsætning af at der er tale om en hunged, vil det nu næppe
forhindre andre ægteskaber - en muslimsk mand må som bekendt have fire
koner.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-03-06 09:14

Per Rønne skrev:

> Ja, så har vores gøngehøvding altså ikke gengivet historien korrekt.
>
> Manden voldtog naboens ged, og blev tvunget til at købe den, og derefter
> gifte sig med den.

Er det ikke også det normale på de kanter, at man køber hunnen, før man
gifter sig med den?

> Under forudsætning af at der er tale om en hunged,

Det må vi gå ud fra, for ellers er det slet ikke en ged.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-03-06 10:11

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Er det ikke også det normale på de kanter, at man køber hunnen, før man
> gifter sig med den?

Nu var der tale om Sudan, som i nord har en islamisk og hvid [arabisk]
befolkning. Jeg har aldrig hørt om brudekøb i islam.

> Det må vi gå ud fra, for ellers er det slet ikke en ged.

Det synes Politikens Store Ordbog nu ikke at være enig i:

ged [ge∂] subst. -en, -er, -erne
1. et mindre, drøvtyggende pattedyr der har klove, krumme horn og hos
hannerne skæg, og som lever vildt i bjergegne el. holdes som husdyr
bl.a. for mælkens skyld. Latinsk navn Capra. ◊ gedebuk gedekid
gedemælk gedeost gedeskæg ◊ bjergged tamged
• gå ged i ngt udtryk for at noget kommer i uorden = GÅ KAGE I, GÅ KUK I
◊ der gik ged i togdriften • der er gået ged i vores aftale
fællesgermansk *gaita- indoeuropæisk *ghaido- 'ged, gedekid'; besl.m.
latin haedus 'kid, ung buk'
==

En ged er altså et dyr af begge køn fra /genus Capra/. En hunged kaldes
Kjærulf-Nielsen til »då«, men det kan da vist ikke passe på dansk.
Sidstnævnte til en »hun-ged«, så jeg må konkludere at vi slet ikke har
et specifikt ord på dansk for »hun-ged«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-03-06 12:44

Per Rønne skrev:

> Nu var der tale om Sudan, som i nord har en islamisk og hvid [arabisk]
> befolkning. Jeg har aldrig hørt om brudekøb i islam.

Det er en del af den ufattelige visdom, Muhammed har ladet lyse over
menneskeheden, at en kone selvfølgelig skal koste noget. Også kun
rimeligt når nu flerkoneri medfører en langt større efterspørgsel end
udbud:
http://www.stanford.edu/group/ISSU/about_islam/articles_hussein/node32.html

> [...]
> Sidstnævnte til en »hun-ged«, så jeg må konkludere at vi slet ikke har
> et specifikt ord på dansk for »hun-ged«.

PÃ¥ dansk er det 'ged' for hunnen. En han af arten hedder en buk og et
"barn" hedder et kid.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-03-06 14:05

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> På dansk er det 'ged' for hunnen. En han af arten hedder en buk og et
> "barn" hedder et kid.

Nej, alle otte arter hedder »geder«, og der synes ikke at være noget
specielt dansk ord for hunnen. Men på engelsk er det altså »does« og
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-03-06 14:31

Per Rønne skrev:

> Nej, alle otte arter hedder »geder«, og der synes ikke at være noget
> specielt dansk ord for hunnen.

Lad os sende den over i sproggruppen.

Fut til sprog.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-03-06 14:57

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Lad os sende den over i sproggruppen.
>
> Fut til sprog.

Virker kun hvis du samtidig laver en krydspost ... ellers er det jo kun
et eventuelt svar der havner der.

I øvrigt er det vel snarere et videnskabeligt spørgsmål.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Inger Pedersen

Dato : 15-03-06 17:17

Gimmer.

Hilsen Inger

Fra : Per Rønne

Dato : 15-03-06 17:34

Inger Pedersen <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

> Gimmer.

Lad os se. Politikens Store Ordbog:

gimmerlam subst. -met, ~lam, -mene
1. et ungt hunfår som endnu ikke har fået lam = HUNLAM ◊ gimmerlam og
vædderlam
gimm/er+lam første led gimmer- forældet gimmer 'ungt får' fællesgermansk
*gimbr·- '(en) vinter gammelt (får)' ¯ indoeuropæisk *gj@@hímr·- 'én
vinter gammelt dyr' afl. af *gj@@himo- 'vinter, kulde, kold' (besl.m.
kimære)

Og ODS:

Gimmer, en, kors et (VSO. JMHertz.Isr.91). ['gem'∂r] (ænyd. gi(e)mmer,
sv. og no. dial. gimber, gimmer, jf. oldn. gymbr, eng. dial. gimmer, gr.
chímaira, ged, egl.: aars-(vinter-)gammelt dyr, besl. m. lat. hiems,
vinter; landbr. og dial.) (ungt) faar, som ikke har faaet lam.
Moth.G130. VSO. MDL. Feilb. I større Faarebesætninger indsættes som
Regel Gimmerne i 1 1/2 Aars Alderen i Moderfaarenes Flok. LandmB.II.306.
Thorsen.138. Esp.101. FrGrundtv.LK.115. De har et Mundheld paa Egnen:
Den gale Gimmer springer over Grøften, mens den taalle (medgørlige,
fromme) plumper i. Bregend. (Verden og Vi.1922.750). OrdbS. (Møn,
Lolland).
==

NÃ¥, men Politikens Ordbog anerkender ordet i din betydning.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Tony

Dato : 14-03-06 18:33

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg vidste godt at du var smådum og ubegavet, men at det stod så slemt
> [...]

Wake up man, det var sgu da ikke Svend som kneppede den skide ged.
Det var en liderlig muslimsk gedeknepper, som der sikkert findes mange af.
Så mon ikke at De også kunne føle sig tiltrukket af M.''Helved'', hvis hun
fik trukket en sæk over hovedet.?

Tony

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-03-06 18:35

Wilstrup fortalte:

> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg vidste godt at du var smådum og ubegavet, men at det stod så
> slemt til, kun anede jeg.

Nåeh, så er skabsstalinisten på banen igen med sine snerpede opstød.

Fra : jane

Dato : 14-03-06 19:59

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in

> Nå, ved nu ikke, har du ikke læst at en muslimsk mand er blevet
> tvunget til at gifte sig med sin ged, da det blev opdaget at han stod
> og kneppede den.

Jo..Jooo. mennn der er sku da også bedre med en ged end hende, tror jeg
da :)

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : jane

Dato : 14-03-06 19:56

"Tony" <tonycarpediem@invalid> wrote in

> Nej, hun skulle smides ind i en celle, sammen med en flok muhamedanske
> voldtægtsforbrydere.

Hvad f..... skulle der ske ved det, så trængende tror jeg sku ik de er

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : GB

Dato : 14-03-06 16:44

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in

> Den klamme so skulle kraftedeme røvpules med en lufthammer

Som du dog kan få det sagt...

Fra : @

Dato : 14-03-06 17:24

On 14 Mar 2006 15:43:38 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

>"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in

>Som du dog kan få det sagt...

som medlem af Lufthamrenes Venner vil jeg i al stilfærdighed tillade
mig at nedlægge en rasende protestant mod sådant overgreb på en
fredelig lufthammer

Fra : jane

Dato : 14-03-06 19:57

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in

> Den klamme so skulle kraftedeme røvpules med en lufthammer
Hørt... hørt... hørt

--
Venlig hilsen
Jane