Højde på div - følge med ydre div
Fra : Thomas

Dato : 13-03-06 16:18

Hejsa,

Jeg er ved at lave en hjemmeside i html og css og er løbet ind i
et lille problem, som jeg håber nogen herinde måske kan hjælpe
mig med at løse.

På min side: http://afterworld.dk/

Har jeg en css-fil, der indeholder nogle divs.

Sitet skal bestå af en ydre div, der skal gungere som rammen om
hele sitet - <div id="containerSite">

Og inden i den skal der være en top, en menu under toppen og en
div til noget indhold og til sidst en bund forneden.

Det fungerer sådan set fint nok, men jeg ville gerne have at
menuen i venstre side strækkede sig ned til bunden - altså i takt
med at indholdet i <div id="containerContent"> blev længere.

Jeg har arbejdet en del med at siden altid - uanset længden af
indhold skulle strække sig 100%, men det har skabt nogle
problemer sådan, at jeg nu bare vil have at de to divs er lige
lange og altså er defineret længdemæssigt ud fra indholdet i

Hvad skal jeg gøre ved min menu-div for at den altid er på længde
med den anden ( <div id="containerContent">)?

Med venlig hilsen,
Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-03-06 17:23

Thomas wrote:
> [...]
>
> Hvad skal jeg gøre ved min menu-div for at den altid er på længde
> med den anden ( <div id="containerContent">)?

Artiklen
http://www.webdesign101.dk/csslayout/float_layout.php#equal
beskriver et par metoder til at nå det du ønsker, især
http://www.webdesign101.dk/csslayout/ex/float_8.html
og
http://www.webdesign101.dk/csslayout/ex/principlayout_7.html

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Thomas

Dato : 14-03-06 10:53

> [...]
> http://www.webdesign101.dk/csslayout/float_layout.php#equal
> beskriver et par metoder til at nå det du ønsker, især

Super!

Jeg kommer til at gå lidt på kompromis med nogle ting såsom
baggrundsfarven i den venstre boks, men det her er vel det tætteste
en gammel "table-freak" kommer på en forløsning med
css-højde-problemerne i et design

Tusind tak for dit svar!