Wyoming, Utah og Nevada
Fra : SørenFisker

Dato : 13-03-06 14:13

Hej Gruppe

Mon dette er det rette forum?
Jeg skal til ovennævnte 3 stater sidst på sommeren.
Hvordan finder jeg ud af, om min ganske almindelige
Nokia 6310i fungerer dér?
Hilsen
Søren

Fra : Henning

Dato : 13-03-06 14:40

>Mon dette er det rette forum?
>Jeg skal til ovennævnte 3 stater sidst på sommeren.
>Hvordan finder jeg ud af, om min ganske almindelige
>Nokia 6310i fungerer dér?

Den fungerede da jeg var i News York i oktober - mon ikke hele USA
kører på 1900-båndet?

Fra : Fischer

Dato : 13-03-06 14:57

> Mon dette er det rette forum?
> Jeg skal til ovennævnte 3 stater sidst på sommeren.
> Hvordan finder jeg ud af, om min ganske almindelige
> Nokia 6310i fungerer dér?

Her er dækningen for de amerikanske udbydere som TDC arbejder sammen med:

http://www.gsmworld.com/cgi-bin/ni_map.pl?cc=us&net=we
http://www.gsmworld.com/cgi-bin/ni_map.pl?cc=us&net=at
http://www.gsmworld.com/cgi-bin/ni_map.pl?cc=us&net=be
http://www.nextel.com/services/coverage/index.shtml
http://www.gsmworld.com/cgi-bin/ni_map.pl?cc=us&net=cb

De vil alle fungere med din 6310i.

*Fischer

Fra : Ole Brink Sørensen

Dato : 13-03-06 20:09

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Her er dækningen for de amerikanske udbydere som TDC arbejder sammen med:

> [...]

I USA kører man både med 850 MHz og 1900 MHz netværk. 6310i er en tri-band
telefon (900/1800/1900 MHz), så den vil kun fungere på 1900 MHz netværk.

Efter at have kigget på ovennævnte kort, ser det ihvertfald ud til at WY er
helt uden dækning fra nogle af de udbydere som TDC har roaming aftaler med.
Efter at have kigget på T-Mobile's dækningskort
(http://www.t-mobile.com/coverage/) ser det ud til at være en regional
udbyder som driver GSM netværk i WY, med både 850 og 1900 MHz frekvenser.
Utah og Nevada ser bedre ud, men du skal nok ikke meget alt for meget
udenfor de større veje før dækningen forsvinder.

Du kan dog under ingen omstændigheder bruges din 6310i på Nextel's netværk,
da de kører med et iDEN netværk. Men du kan godt bruge dit SIM kort i en af
deres telefoner.

Jeg vil foreslå at du spørger på www.howardforums.com, hvilke muligheder der
er for at have mobildækning på din tur, der må være nogen der ved noget.

Just my $0.02 worth,
Ole.

Fra : none

Dato : 13-03-06 15:56

"SørenFisker" <vejlo@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mon dette er det rette forum?
> Jeg skal til ovennævnte 3 stater sidst på sommeren.
> Hvordan finder jeg ud af, om min ganske almindelige

Jeg har en quad bånd (850-900-1800-1900), den fungerede ikke i de øde
områder. Det var kun i nærheden af storbyerne der var "bid".

F.eks. var jeg uden kontakt 4 dage i yellowstone.

Så regn kun med at kunne bruge den i storbyerne.

Men god tur - flot område.