frygten HAR nu sejret
Fra : @

Dato : 12-03-06 14:48

det er ganske uhørt, men frygten for muhammeds forbryderhær har sejret
endnu engang

det eneste fornuftige vi kan gøre er at smide _alle_ muhammedanere ud
af landet hurtigst muligt, og for fremtiden forbyde alle
voldsforheligende religioner

http://www.bt.dk/underholdning/artikel:aid=426540/

Fra : Konrad

Dato : 13-03-06 09:29

"@" <1@invalid.net> wrote in message
> [...]
>
> det eneste fornuftige vi kan gøre er at smide _alle_ muhammedanere ud
> af landet hurtigst muligt, og for fremtiden forbyde alle

Så vi skal smide alle "muhamedanere" ud, fordi nogle skuespillere tager
konsekvensen af JP, DF og regeringens idioti?

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-03-06 10:36

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> "@" <1@invalid.net> wrote in message

> Så vi skal smide alle "muhamedanere" ud, fordi nogle skuespillere tager
> konsekvensen af JP, DF og regeringens idioti?

Er du gået fuldstændig på Tøger-holdet? Der VAR jo ikke en skid i sagen,
hvis ikke der skulle være valg i Egypten for første gang med risiko for stor
fremgang for Det Muslimske Broderskab, så havde ingen løftet et øjenbryn
over tegningerne. Det krævede jo stor energi at få ilden til at blusse, og
det var *ikke* regeringen der stod for det.

Alt det med at "smide ud", er selvfølgelig noget provokerende vås, som ikke
fortjener svar.

Fra : Konrad

Dato : 13-03-06 10:52

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> Er du gået fuldstændig på Tøger-holdet?

Er du gået fuldstændig på "dem og os"-holdet? Du ved : Får og bukke?

>Der VAR jo ikke en skid i sagen,

Der var masser! Der er næsten ikke andet end substans. Lige fra JP's
åbenlyse provokation til regeringens fejhed og ideologisering.

> hvis ikke der skulle være valg i Egypten for første gang med risiko for
stor
> fremgang for Det Muslimske Broderskab, så havde ingen løftet et øjenbryn
> over tegningerne.

Helt rigtigt at der har været allehånde isolerede årsager til at vreden over
tegningerne er løbet løbsk - men sådan er det jo også i den vestlige
verden. Da folk skosede Frankrig for at sprænge atomvåben, eller
smædekampagnen i USA og Europa fordi de ikke ville støtte Irakkrigen, havde
da lige så meget at gøre med at pleje indenrigspolitiske forhold, som det
havde at gøre med, at de ikke ville være med.

>Det krævede jo stor energi at få ilden til at blusse, og
> det var *ikke* regeringen der stod for det.

Men regeringen i Pakistan eller Indonesien har ikke brugt stor energi på
det - der er det oppositionen.

Det er da ikke provokerende - "@" mener det jo seriøst...

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-03-06 11:50

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Er du gået fuldstændig på "dem og os"-holdet? Du ved : Får og bukke?

Jeg er på det hold som hele tiden ser på fakta i sagen, så meget som man kan
få info om, det er jo ikke mig der nævner "idioti", - men hvis jeg skulle,
så ville det gå på fx advokaterne i Pakistan, som lover en million kr for et
mord på en tegner.

> Der var masser! Der er næsten ikke andet end substans. Lige fra JP's
> åbenlyse provokation til regeringens fejhed og ideologisering.

Og hvad er der galt i en provokation, som skulle tydeliggøre en ting, som de
fleste stadig nægter er en realitet, nemlig selvcensuren over for mange
muslimske emner. Men NU ved vi at vi ikke mere tør behandle visse emner, -
jeg hører lige at Spang Olsen har fjernet visse scener i hans næste film,
for handler om de danske styrker i Irak.
Det er rigtigt, at det var fejt af Fogh, at lægge sig så meget ned på
arabisk TV. Hvis vi turde burde vi jo gennemkritisere disse landes
behandling af mindretal og af kvinder, men som Ellemann siger, så skal man
ikke kalde rockere dumme, det koster for meget, så hellere skamrose dem for
deres vidunderlige ideologi.

> [...]
> da lige så meget at gøre med at pleje indenrigspolitiske forhold, som det
> havde at gøre med, at de ikke ville være med.

Hvad har det at gøre med at folk begår mord og sætter ild på for en
tegneserie?
Selv om der var reelle årsager til at kritisere Frankrig for at sprænge
atomvåben på andre menneskers område, så hørte jeg ingen sige at franskmænd
burde henrettes og man brændte ikke franske ambassader i mange lande? Det
blev vist noget med at vi drak to procent færre franske vine i to måneder, -
selv om det jo i dette tilfælde VAR regeringen som stod for "provokationen",
og ikke en privatejet avis som bringer et par morsomme tegninger. Der er -
som altid - fanden til forskel i forhold til hvordan man reagerer i den
muslimske verden, hvor man har tradition for at eksplodere med jævne
mellemrum.

> Men regeringen i Pakistan eller Indonesien har ikke brugt stor energi på
> det - der er det oppositionen.

Og hvad har det at gøre med, at det IKKE var den danske regering, som stod
for det??

> ikke
>
> Det er da ikke provokerende - "@" mener det jo seriøst...

Måske, men så er han også uden for pædagogisk rækkevidde.

Fra : Egon Stich

Dato : 13-03-06 12:26

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> havde at gøre med, at de ikke ville være med.

> Men regeringen i Pakistan eller Indonesien har ikke brugt stor energi på

Hvorfor traske rundt i disse fortænkte sammenligninger og teorier?

Hele sagen kan koges ned til:
Mit land er under angreb.
Min kultur er under angreb.

På den slags findes kun eet svar.

Man må holde sammen, og forsvare hvad vi værdsætter.
Også overfor den til stadighed existerende sammenhobning af værnemagere og
kulturforrædere.

Det er det med fårene og bukkene, forstår du.

Her kan man ikke "teoritiserer" sig ud af sagen.

MVH
Egon

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-03-06 16:23

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> [...]

> Man må holde sammen, og forsvare hvad vi værdsætter.
> Også overfor den til stadighed existerende sammenhobning af værnemagere og

Kun idioter "koger" ting ned, alle andre analyserer alle aspekter af en
situation.

Men "kog" du bare videre.

Fra : Egon Stich

Dato : 13-03-06 16:45

> Kun idioter "koger" ting ned, alle andre analyserer alle aspekter af en
> situation.
>
> Men "kog" du bare videre.

Du er da vist ikke så lidt rundt på gulvet?
Er du radikal?

Naturligvis kan man "koge ned".
Dit, og hallalpippiernes alternativ, at "analysere" og så videre, er noget
akademisk vrøvl.
Det fører udelukkende til falsk "forståelse", krav om umulig "dialog", og i
sidste ende underkastelse.

Svarende til den splejsede fryns, der rystende udtaler sig om kvarterets
rockertype:
"joee--- meeeen -- han er nu vist nok meget flink..."
I håb om, ikke at lide overlast.

Så selvfølgelig koger jeg sagen ned.
Og overlader "analyserne" og forrædderiet til Thøger og lignende typer.

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 13-03-06 19:29

On Mon, 13 Mar 2006 16:22:44 +0100, "Knud Larsen"
<larsen_knud@hotmail.com> wrote:

>"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

>Kun idioter "koger" ting ned, alle andre analyserer alle aspekter af en
>situation.

alle aspekter i denne sag er jo kun et

vores ytringsfrihed er under angreb

endda også fra danske statsborgere

så er spørgsmålet hvad der skal gøres ved det

at nogen hellere vil analysere på sagen helt uvedkommende ting er bare
en anden måde at lege struds på,

at nogen er bange for at se realiteterne i øjnene er en skam,
men mest for dem selv

Fra : PerX ...

Dato : 15-03-06 16:59

In article <441540cc$0$15790$14726298@news.sunsite.dk>,
davidkonrad@gmail.com says...

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Er du gået fuldstændig på "dem og os"-holdet?

Det er jo os og dem, os der går ind for frihed og dig som holder med
terrorister.

Fra : @

Dato : 13-03-06 15:30

On Mon, 13 Mar 2006 09:29:04 +0100, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>"@" <1@invalid.net> wrote in message

>Så vi skal smide alle "muhamedanere" ud, fordi nogle skuespillere tager
>konsekvensen af JP, DF og regeringens idioti?

hvilken idioti ?

Fra : PerX ...

Dato : 15-03-06 16:57

In article <44152d48$0$15789$14726298@news.sunsite.dk>,
davidkonrad@gmail.com says...

> "@" <1@invalid.net> wrote in message

> Så vi skal smide alle "muhamedanere" ud, fordi nogle skuespillere tager
> konsekvensen af

at islamisme er en trussel på ligefod med nazismen.