Overvejelse af anskaffelese af hund, men..~
Fra : @

Dato : 12-03-06 14:10

Hejsa

Jeg har en hankat som ikke er steriliseret, og vi kunne godt tænke os en
hund, men spørgsmålet er så om min kat vil at strinte, hvis vi anskaffede
en hund?

Fra : fam. Ager

Dato : 12-03-06 14:44

"@" <interFJERN@netbruger.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hund, men spørgsmålet er så om min kat vil at strinte, hvis vi anskaffede

ifølge dit indlæg i hundegruppen, kan du alligevel ikke have hunden der hvor
du bor, så problemet med at katten vil strinte af den grund er vist ikke til
stede.
under alle omstændigheder er det en god ide at kastrere hankatten, da
fertile hankatte ofte får den uheldige adfærd at pisse deres territorium af
under alle omstændigheder, ligeledes med at strejfe, og parre nabolagets
hunkatte.
mvh. marie

Fra : @

Dato : 12-03-06 15:34

Hejsa

Nu har jeg en indekat

Fra : @

Dato : 12-03-06 16:41

Det er bare hvis det nu blev muligt at kunne have hunden, der hvor jeg bor.
Så var det så bare om jeg skal kastrerer katten, hvis det nu blev aktuelt?

Fra : fam. Ager

Dato : 12-03-06 17:28

> Det er bare hvis det nu blev muligt at kunne have hunden, der hvor jeg
> bor.
> Så var det så bare om jeg skal kastrerer katten, hvis det nu blev aktuelt?

--------

det havde jeg bestemt gjort, så er du da helgarderet. hvis du ikke skal
bruge katten til avl.
mvh. marie

Fra : Sabina H.

Dato : 12-03-06 15:50

@ wrote:
> Hejsa
>
> Jeg har en hankat som ikke er steriliseret, og vi kunne godt tænke os
> en hund, men spørgsmålet er så om min kat vil at strinte, hvis vi
> anskaffede en hund?

min erfaring er at enhver forandring i kattens nærmiliø kan udløse
strintning.... KAN, ikke vil... så om katten begynder at strinte eller ej,
vil kun tiden vise, men en ting er sikkert, hvis den gør, og får lov til det
igennem længere tid, vil den ikke stoppe igen, sansyneligvis heller ikke
efter neutralisering..... derfor er det vigtigt at neutralisere katten
umiddelbart efter at problemet er opstået....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Hanne Engermann

Dato : 12-03-06 17:33

> [...]
> efter neutralisering..... derfor er det vigtigt at neutralisere katten
> umiddelbart efter at problemet er opstået....

Tilføjelse: og aller helst FØR!

Katten er for øvrigt et af de dyr med den største kønsdrift, så en
kastration er en barmhjertig handling over for katten. Forestil dig
entet at være konstant sulten og aldrig få noget at spise, eller: Tænk,
hvis du hele livet ALDRIG (eller måske kun 2-3 gange) kunne komme til at
gå i seng med en pige. Ikke rart vel?

Desuden har en fertil kat en meget lavere stresstærskel end et
neutraliseret, så hvis du overvejer at anskaffe hund, vil jeg igen råde
dig til at lade din kat kastrere.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ma

Dato : 12-03-06 17:35

@ wrote:
> Jeg har en hankat som ikke er steriliseret, og vi kunne godt tænke os
> en hund, men spørgsmålet er så om min kat vil at strinte, hvis vi
> anskaffede en hund?

Du bør i det hele taget *først* overveje om det er en god idé at anskaffe
dig en hund, når du allerede har kat. Hvad vil du gøre, hvis katten ikke kan
acceptere hunden? Du risikerer ydermere at generere en masse adfærdsproblmer
hos katten hvis den bliver stresset over en evt. hund. Desuden vil en større
hund indebære en risiko for katten, uanset hvor "kattevenlig" en hund du
anskaffer dig.

Uanset hvad bør du få din hankat kastreret, også selvom det er en indekat.
Det slider på hankattes levetid at være fertile, desuden risikerer du at den
lige pludselig giver sig til at strinte (og det er ikke kattens skyld).
/M