2 GB Mini SD til Nokia 6280
Fra : Dennis

Dato : 12-03-06 12:07

Hej I Gruppen

Vil det kunne lade sig gøre at køre med et memorycard på 2 gb i en nok. 6280
?

Endelig er det lykkedes at skaffe en telefon som jeg er rigtig glad for, og
lyden er jo helt i top.
Jeg ville derfor bruge den som mp3-afspiller og bruge et 2 gb kort til dette
, samt til nogle billeder.

Nokia siger nej, det kan man ikke - men de producerer jo heller ikke et så
stort kort.
Sandisk laver dem på 2 gb og jeg er meget tæt på at købe - men vil dog
overveje en ekstra gang, hvis telefonen bliver ekstrem sløv af dette store
kort.

Er der nogen som har erfaringer med dette ?

På forhånd tak

Hilsen Dennis, helsingør

Fra : LarsJ

Dato : 12-03-06 19:30

Dennis skrev:

> Vil det kunne lade sig gøre at køre med et memorycard på 2 gb i en nok. 6280
> ?

Ja - og på Nokias site i Letland står der faktisk, at den understøtter
op til 2 GB. Men de fleste andre steder står der som sædvanligt 512 MB.

> [...]
> , samt til nogle billeder.
>
> Nokia siger nej, det kan man ikke - men de producerer jo heller ikke et så

Nokia producerer slet ingen kort - de køber dem ude i byen - men tester
dem med egne telefoner og sætter eget mærke på. Så er de sikre på, at
både telefoner og kort virker sammen.
Mht størrelse siger Nokia jo også, at 6230i heller ikke kan klare mere
end 512 - men det kan den jo sagtens. Så mon ikke det bare er for at
være på den sikre side, at de sætter et lavere maksimum, som de selv har
testet.

> Sandisk laver dem på 2 gb og jeg er meget tæt på at købe - men vil dog
> overveje en ekstra gang, hvis telefonen bliver ekstrem sløv af dette store
> kort.

Hukommelsekortet har ingen betydning for selve telefonens hastighed, kun
for det der evt. skal skrives til eller fra kortet (dvs. f.eks. musik og
billeder), men der kan du jo bare købe et hurtigt kort (hvis det fås).