MS Windows
briani 27239
Fdisk
Fra : Ricko.

Dato : 12-03-06 10:43

Hvor stor en harddisk er det egentligt muligt at partionere i flere dele ,
med fdisk , er der ikke noget om at den kun kan se ca 140 gb.

--
Ricko.
ricko@livsnyter.com

Fra : Ole C

Dato : 12-03-06 14:20

Ricko. skrev blandt andet:

> Hvor stor en harddisk er det egentligt muligt at partionere i flere
> dele , med fdisk , er der ikke noget om at den kun kan se ca 140 gb.

Det er vist endda mindre - men harddiskfabrikanterne plejer at have
værktøjer der kan klare de større diske - men det forudsætter at også BIOS
kan se de store diske.
--
vh
Ole C

Fra : Henning

Dato : 12-03-06 15:34

On Sun, 12 Mar 2006 10:42:44 +0100, "Ricko." <Ricko@livsnyter.com>
wrote:

>Hvor stor en harddisk er det egentligt muligt at partionere i flere dele ,
>med fdisk , er der ikke noget om at den kun kan se ca 140 gb.

Fdisk døde sammen med Win 98/Millenium. Hvilken version af Windows
tænker du på?

Fra : Ole C

Dato : 12-03-06 16:30

Henning skrev blandt andet:

> Fdisk døde sammen med Win 98/Millenium.

- som imidlertid ikke er mere døde end at en masse mennesker stadig bruger
dem.

--
vh
Ole C

Fra : Henning

Dato : 12-03-06 17:35

>- som imidlertid ikke er mere døde end at en masse mennesker stadig bruger
>dem.

Korrekt, men mange brugere af WinXp tror stadig af Fdisk er et
nødvendigt værktøj ifm. installation og partitionering af en ny
installation. I og med der ikke oplyses hvilken version af Windows,
går jeg ud fra der bruges Xp, idet det er den mest udbredte i dag.

Fra : Ricko.

Dato : 13-03-06 05:32

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> installation. I og med der ikke oplyses hvilken version af Windows,
> går jeg ud fra der bruges Xp, idet det er den mest udbredte i dag.

Fik oplyst at han her win xp home i pc,og at han har bestilt en 160gb
harddisk som han gerne vil have delt i fire.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-03-06 05:35

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> writes:

> Fik oplyst at han her win xp home i pc,og at han har bestilt en 160gb
> harddisk som han gerne vil have delt i fire.

Højre klik på "min computer" og vælg "Manage" (hedder det Administrer
på dansk?). Det program har en indgang til at håndtere diske, og mon
ikke I kann hitte ud af det derfra?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Ricko.

Dato : 13-03-06 05:45

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Højre klik på "min computer" og vælg "Manage" (hedder det Administrer
> på dansk?). Det program har en indgang til at håndtere diske, og mon
> ikke I kann hitte ud af det derfra?

Plejer at bruge Fdisk , men vil kikke på det

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-03-06 06:42

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> writes:

> Plejer at bruge Fdisk , men vil kikke på det

Findes svjv ikke i XP.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Ricko.

Dato : 13-03-06 06:46

> Findes svjv ikke i XP.

Jo på tastatur

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-03-06 08:41

> Jo på tastatur

Du må ikke være så morsom så tidligt på morgenen - nu har jeg ondt i
maven resten af dagen.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Ricko.

Dato : 13-03-06 09:02

> Du må ikke være så morsom så tidligt på morgenen - nu har jeg ondt i
> maven resten af dagen.
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen
Vidste hvad du mente, altid godt med en griner fra morgen stunden