Taber forbindelsen
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 12-03-06 10:32

Hej NG

Jeg har to PC en med XP og en med Win 98

De kører gennem en Linksys WPC54G

De kobler fint på internettet gennem routeren.

Mit problem består i det lokale netværk,

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 12-03-06 10:36

ØV... jeg fik ikke skrevet færdig, men kom til at trylle på send Sorry, men
her kommer det....

Jeg har to PC en med XP og en med Win 98

De kører gennem en Linksys WPC54G

De kobler fint på internettet gennem routeren.

Mit problem består i det lokale netværk, overfører jeg større filer mellem
computerne, taber den pludselig forbindelsen...
Jeg har været inde at kigge på strømstyring og slået alt det fra, men det
har ikke hjulpet.

Er der nogen der har en idé om hvor jeg skal kigge, eller ligefrem kender
løsningen på problemet.

Kan jeg lave en netværksbro imellem dem istedet, er det sikkert? for det er
vel routeren der er tilsluttet til internettet og ikke PCerne????

Håber at høre fra jer

Mvh
JR

Fra : MRN

Dato : 12-03-06 17:27

> Er der nogen der har en idé om hvor jeg skal kigge, eller ligefrem kender
> løsningen på problemet.

Hejsa!

Jeg har en kammerat der engang havde det samme problem med en Linksys
router. Den fungerede fint til dagligt, men hvis han skulle flytte store
mængder data mellem to pc'ere tilsluttet routeren, så gik den kold. For ham
hjalp det at opdatere firmwaren. Prøv evt. det...

Mvh
MRN

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-03-06 00:32

"MRN" <haha@hvadtrorduselv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mængder data mellem to pc'ere tilsluttet routeren, så gik den kold. For
> ham hjalp det at opdatere firmwaren. Prøv evt. det...

Hej MRN

Tak for tippet, jeg har opgraderet min firmware, og overført en fil på ca.
700mb uden at den brokkede sig.

så jeg tror umiddelbart det virker, jeg vil i den kommende weekend prøve at
overføre større mængder, håber det
også virker...

Det er lige akkurat som du har beskrevet det med din kamarat at jeg har
oplevet det...

Endnu engang tak

Mvh
JR