Jelved går ud med et højlydt klynk?
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 12-03-06 09:40

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3806769&forside

Jelved: Fogh er farlig for Danmark

Den radikale leder Marianne Jelved kal­der i Berlingske Tidende
statsminister Anders Fogh Rasmussen (V) og hans le­delse af landet
"arrogant", "uværdig" og en "dyb, dyb ulykke" for Danmark.

Seneste eksempel er ifølge Jelved Foghs opdeling af folk i får eller
bukke og hans unavngivne anklager om svigt i kampen for ytringsfrihed.

Samtidig holder Fogh i Jelveds øjne bevidst "udlændingegryden i kog" for
at bevare sit flertal, og at han netop derfor ikke fik stoppet
profetstriden med de muslimske lande i tide.

"Fogh er en farlig mand, når han bruger sine evner til at splitte
Danmark," lyder Jelveds anklage.

"Det er dybt beskæmmende for Danmark, at statsministeren agerer så
konfrontatorisk og sætter lus i skindpelsen for at maksimere sine
stemmer. Det er helt exceptionelt, det hører slet ikke til i denne del
af verden," udtaler Jelved til Berlingske Tidende.

Fogh selv er på ferie i øjeblikket og kan ikke besvare anklagerne.

KOMMENTAR: Nej, NU må Fru Jelved sgu'da fandme ta' at styre sig!

1) Een ting er det dybt feje i at hun bevidst vælger at komme med sådan
et personangreb, mens Fogh er på en - hårdt tiltrængt, formoder jeg - ferie.

(Okay, jeg BURDE måske have forventet netop dèt af netop denne
exceptionelt perfid-fanatiske radikale leder, indrømmet!)

Det vil ramme hende i nakken som et ton mursten...

2) Et andet er at hun NETOP selv desperat forsøger at "holde gryden i
kog" ved åbent at undsige sig det ret store flertal af danskere, der
støtter Foghs håndtering af Muhammed-krisen SAMT ikke mindst er begyndt
at holde ganske meget af "hendes egen" Nasser Khader!

Og det er vel nok snarere dèr, hunden ligger begravet? Altså at den
"splid i Danmark" hun snakker floromvundent om i virkeligheden blot er
hendes egen, megalomant projicerede partilederkrise over at Fogh er ved
godt at grundigt at lade hendes parti knække midt over, idet han rent
faktisk fører dialog med denne tilsyneladende væsentligt mere fornuftige
Hr. Khader?

Er dette mon den sidste desperate panikgestus, der skal til, før den
radikale skude synker med Fru Jelved ved roret og Khader i erkendelse af
sit egentlige, politiske ståsted bjærger sig over til de borgerlige,
fordi han altså angiveligt har trådt denne dame gevaldigt over tæerne
ved ikke at gide offerrollen?

Hun har for mig at se lige ødelagt ENHVER chance for fremtidigt politisk
samarbejde med Fogh med dèn kedelige "backstabbing"-manøvre! Spørgsmålet
er bare, hvornår kvindemennesket mon endelig finder ud af, at HUN
således som den ultimative "nederlagets kvinde" i denne konflikt
(lammetævet af blandt andre ærkerivalen Pia Kjærsgaard) reelt ikke
længere hører hjemme i dansk politik, da der næppe bliver noget
magthaveri med socialdemokraterne. Ikke sådan lige foreløbig, og næppe
heller efter alt at dømme i hendes resterende politiske levetid, hvis
hun engang har tænkt sig at lade sig pensionere...

Jeg glæder mig GANSKE meget til at høre Qvortrups fortolkning af dèn her
i "Jersild & Spin"!

Jeg kan i hvert fald ikke tolke det som meget andet end rendyrket
politisk selvmord fra Jelveds side. Ynkeligt...

Jeg troede faktisk at hun var mere begavet end dèt (trods sine ellers
åbenlyse konventions-fanatiske "ideologiske" tilbøjeligheder).

For hykleriet omkring Foghs "attitude" og "metode" synes da såmænd også
strålende klart for enhver med øjne i hovedet: Hun har vitterligt ikke
selv gjort andet end at forsøge at splitte regeringen, lige siden Fogh
kom til magten på DF-stemmer: Men nu er det altså hendes eget parti, der
bryder sammen først?

Lad os nu se, hvad Fogh svarer...

HVIS han da svarer, for der må da vel efterhånden være nået en ret solid
grænse for, hvad han overhovedet bør nedlade sig til?

Anders Peter Johnsen

Fra : MazSpork@gmail.com

Dato : 12-03-06 10:50

Forskellen er, at han lægger grupper for had, hun kritiserer skarpt og
præcist et individ.

-- maz

Fra : GB

Dato : 12-03-06 11:03

MazSpork@gmail.com wrote in news:1142157023.855055.314560
@j52g2000cwj.googlegroups.com:

> Forskellen er, at han lægger grupper for had, hun kritiserer skarpt og
> præcist et individ.

HVEM lægger "grupper for had"? Fogh? Hvad har du gang i?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 12-03-06 11:31

GB skrev:
> MazSpork@gmail.com wrote in news:1142157023.855055.314560
> @j52g2000cwj.googlegroups.com:

> HVEM lægger "grupper for had"? Fogh? Hvad har du gang i?

Det må vist være "visse dele af dansk erhvervs- og kulturliv" der i så
fald sigtes til.

Men det er edderstangbrodereme svært at tage synderligt alvorligt som
"forfølgelse"!

Skulle disse klynkende vrag ikke snart lære at ytringsfriheden altså
indebærer at en statsminister faktisk godt kan erklære sig principielt
politisk uenig med dem, uden at dèt i et demokratisk land skal opfattes
som "hetz"? Det er jo bare et oprigtigt svar på direkte tiltale!

Nej, NU kender hykleriet sgu' da snart ikke længere nogen grænser, for
disse så efterhånden sprængedderbetændt bristefærdige kritikere af
Regeringen og dens folkelige mandatgrundlag (flertallet af vælgerne)!

Men skulle jeg virkelig alvorligt opfatte det som "hetz" hver gang en
perverteret pladdernakke fra hylekoret klynkede højt?

Gudfaderbevares dog for en gang udueligt, selvynkende navlepilleri...Det
nærmer sig jo åbenlys neurosetilstand for disse mennesker...

Gad man vide om AFR så snart får sit eget "derangement syndrome" opkaldt
efter sig ligesom Bush? Der er da i hvert fald en del mennesker - ikke
mindst i den arabiske Verden og på den danske venstrefløj! - som
tydeligvis reagerer ret irrationelt ved det blotte syn af ham...

http://www.townhall.com/opinion/columns/charleskrauthammer/2003/12/05/160406.html

Anders Peter Johnsen

Fra : HrSvendsen

Dato : 13-03-06 17:41

GB skrev:

> MazSpork@gmail.com wrote in news:1142157023.855055.314560
> @j52g2000cwj.googlegroups.com:

> HVEM lægger "grupper for had"? Fogh? Hvad har du gang i?

Gutten er gået i dhimmi-mode.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 12-03-06 11:11

MazSpork@gmail.com skrev:
> Forskellen er, at han lægger grupper for had, hun kritiserer skarpt og
> præcist et individ.

Prøv lige at fortælle mig op i mit åbne ansigt at Marianne Jelved har
blot den allermindste, medmenneskelige respekt for borgerlige, endsige
DF-vælgere, der ikke støtter hendes afsindige indvandringspolitik!

Hun har jo for pokker i snart samfulde fem år ikke bestilt meget andet
end at tale ned til og forsøge at håne folk, der altså bare ikke er
principielt enige i hendes egen bedrevidende Verdensanskuelse med
tilhørende fanatisk dyrkelse af nogle mere eller mindre imaginære
konventionsbestemmelser (eller måske rettere: Hendes egne
vrangfortolkninger af diverse konventionsbestemmelser)...

Når alt kommer til alt, så tror jeg faktisk at gennem tiden har hørt Pia
Kjærsgaard og DF-toppen udtrykke væsentligt mere sympati og forståelse
for integrationsvillige indvandrere, end Marianne Jelved nogensinde
måtte have ytret om DFs vælgermæssige mandatgrundlag, så dèn må du altså
længere ud på landet med, beklager!

Anders Peter Johnsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-06 12:54

<MazSpork@gmail.com> wrote in message
Forskellen er, at han lægger grupper for had, hun kritiserer skarpt og
præcist et individ.

Det var da noget fordrukkent vrøvl!

"Lægger for had"... hvem, dog? Han har sagt, at han personligt ikke bryder
sig om Mohammed-tegningerne, hvilket endda er lige på kanten af hvad han kan
tillade sig, og at han har luftet sin skuffelse over at dele af dansk
erhvervsliv giver køb på friheden for at tækkes åndsformørkede regimer og
deres latterlige krav om undskyldning, har intet med had at gøre.

Maz, prøv at slå ordet had op engang og læs definitionen med øjnene åbne og
hjernen klar.

Mvh, Ulrik

Fra : Jim

Dato : 12-03-06 13:37

<MazSpork@gmail.com> skrev i en meddelelse
Forskellen er, at han lægger grupper for had, hun kritiserer skarpt og
præcist et individ.
******************
og alle, der har stemt på Fogh plus DF og Kons., som bakker Fogh op..
Det er da om noget at lægge en gruppe for had.
Men du har måske ikke rigtig fået pudset dine briller til morgen?

Fra : Henri Gath

Dato : 12-03-06 14:59

<MazSpork@gmail.com> skrev i en meddelelse
Forskellen er, at han lægger grupper for had, hun kritiserer skarpt og
præcist et individ.

......og din hjerne fungerer ikke...

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 12-03-06 11:15

meddelelse news:4413de67$0$47027$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
>
> HVIS han da svarer, for der må da vel efterhånden være nået en ret solid
> grænse for, hvad han overhovedet bør nedlade sig til?

Det er en fantastisk god og præcis analyse du er kommet frem til med
temperaturen i de radikale.

Mvh Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-06 12:48

"Kurt Harald Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote in message
(klip)
> Det er en fantastisk god og præcis analyse du er kommet frem til med
> temperaturen i de radikale.

Helt enig.

Ikke for at lege politimand, men prøv at kigge her engang:
Det gør det meget lettere at se, hvad du har på hjertet, hvis du fjerner det
du ikke direkte svarer på eller kommenterer.

Mvh, Ulrik

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 12-03-06 18:13

Ulrik skrev:
> "Kurt Harald Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote in message
> (klip)
>
> Helt enig.

Jeg bukker og takker ydmygt, d'herrer!

Nuvel: Det skal være klart indrømmet at jeg i morges var så overilet at
skrive mit indlæg UDEN at have læst det fulde interview med Jelved i
"Berlingeren" først, men det bliver altså ikke desto mindre afsindigt
svært for hende at få sig noget som helst borgerligt
midterregeringssamarbejde med Fogh nogensinde i sin livstid, når hun SÅ
klart og utvetydigt stempler ham som ikke blot "uduelig", men ligefrem
direkte "_FARLIG for Danmark_"!

SÅ skarpe udtryk erindrer jeg dog aldrig før i dansk politik at have
hørt en ellers angiveligt "seriøs" oppositionspartileder bruge om nogen
siddende statsminister...

Vi skal vist dermed nok ud i det helt hårrejsende hykleriske hattrick,
hvis kvinden indenfor blot en overskuelig årrække skal til at forklare
sine vælgere, endsige partifæller, at hun skam ALLIGEVEL agter at støtte
Fogh, denne direkte "FARLIGE mand"!, som Statsminister ved at indgå
regering med ham!

Det lyder umiddelbart klart som et TOTALT - og således i øvrigt også
helt aldeles uprofessionelt personligt - mistillidsvotum fra Jelveds
side, og jeg kan såmænd kun håbe at det blot bliver taget ad notam, for
så vidt at Anders Fogh - ligesom alle vi andre herhjemme - efterhånden
må ku' se hendes udprægede imam-inspirerede retorik OG ditto taktik helt
nede fra Østrig uden synderlig brug for skibriller eller andre tekniske
hjælpemidler...

Manden har lige været oppe imod i hvert fald et ukendt antal millioner
mere eller mindre militante muslimer i denne altafgørende,
internationale principsag om Muhammed-tegningerne, og så tror Jelved
Guddødme, at han skulle gi' sig til at danse efter hendes pibe og "købe
sig beskyttelse" fra hendes til stadighed mere chokerende usaglige
kritik ved at "gå i dialog" med hende?

Hvordan siger man egentlig "rend mig i røven!" på politikersprog?

Nej, det må Fogh vist om...

Jeg håber dog egentlig at han i stedet blot lader hende falde til jorden
med et brag og "dø i synden", som man siger...

Nu må vi så bare - mens Fru Jelved venter på Foghs bagland - i spænding
vente på Fru Jelveds eget bagland: Hvad siger Khader til dèt her?

Og ja, jeg ved godt at jeg ikke er den første der spørger, men hvad
laver manden dog i dèt parti, som således nu åbent synes at undsige sig
ham og hans nyetablerede forening ved at fordømme Fogh og således smadre
enhver mulighed for _seriøs_ national dialog med ham og hans
sækulærtænkende frænder?

Aner jeg mon et helt nyt dansk udbryderparti tone frem? "Det - måske
ikke alligevel helt så - Ultraradikale Venstre"?

Anders Peter Johnsen

Fra : GB

Dato : 13-03-06 00:09

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in

> Jeg bukker og takker ydmygt, d'herrer!

Du skriver nu ret godt. Hvis jeg må sige med Holberg: "Hvis du havde
studeret, var du blevet en Fandens Skielm."

Fra : JensenDenmark

Dato : 12-03-06 11:30

meddelelse news:4413de67$0$47027$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3806769&forside

Hun er naturligvis fustreret over at hendes parti er usynlig i debatten og
egentlig kun har en tabersag. Medierne fucuserer kun på om hvor meget færdig
den socialdemokratiske dronning er, når talen falder på oppositionen. De
radikale er usynlige og kan ikke trænge igennem i mediebilledet.

Med venlig hilsen
Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-06 13:21

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message
(klip)
> [...]
> statsminister Anders Fogh Rasmussen (V) og hans le­delse af landet
> "arrogant", "uværdig" og en "dyb, dyb ulykke" for Danmark.

På engelsk siger man "it takes one to know one", og at det støvede
fruentimmer synes Anders Fogh er arrogant og en dyb ulykke for Danmark kan
kun vække en mild latter.

For det første er Fru Jelved selv forkvinde for en eksklusiv munkeorden af
selvsmagende og bedrevidende individder, der aldrig forsømmer en lejlighed
til at tale nedladende om andres meninger.

For det andet kan vi takke de Rabligale for den suppedas vi sidder i dag med
utilpassede og ikke-integrerede udlændinge, fordi hun og hendes parti
skamløst misbrugte deres marginale stemmer til at bestemme Danmarks
udlændinge politik i 20 år. Deres totalt manglende evne til at forudse det
forudsigelige, deres febrilske berøringsangst og frygt for at stille
rimelige krav, er mindst 90% af årsagen til at vi i dag HAR et
udlændingeproblem.

Hvis vi fra starten af havde gjort det klart for udlændinge, der ønskede at
bosætte sig her, hvad spillereglerne var, og at vi forlangte at de overholdt
vores love, respekterede vores kultur og selv aktivt medvirkede til at
integrere sig selv og deres børn, havde vi haft langt færre problemer og
havde med helt overvejende sandsynlighed levet fredeligt sammen med de
fornuftige og fredeligt indstillede udlændinge, som vi desværre let overser
og glemmer i hverdagen.

Havde vi holdt på de mange ganske almindelige mennesker, der ønskede at leve
her i fred og ro med deres familier, og ekspederet uromagerne ud, havde
Danmark været et bedre og mere sikkert sted at leve.

I stedet stoppede Lone Dybkjær, Jørgen Estrup og Bjørn Elmquist i 80'erne
enhver rimelig diskussion om modkrav til udlændinge, løj for os omkring den
stooooore forskel på flygtninge og indvandrere og blev på den måde Danmarks
banemænd.

I dag skal vi så læse, at et liberalt partis demkratisk valgte leder er
uværdig og farlig. Hun skulle SKAMME sig, men det gør de rabligale aldrig,
for de ved jo at de har ret, og vi andre blot er uoplyste masser, der intet
forstår.

(klip)
> Hun har for mig at se lige ødelagt ENHVER chance for fremtidigt politisk
> samarbejde med Fogh med dèn kedelige "backstabbing"-manøvre!

Ingenlunde, sådan er politik. Pia K har også sagt sin uforbeholdne mening et
par gange, og som det turde være de fleste bekendt, er der heller ikke just
et kærligt og venskabeligt forhold mellem statsministeren og
udenrigsministeren, men de sidder alligevel i regering sammen.

(klip)
> Jeg glæder mig GANSKE meget til at høre Qvortrups fortolkning af dèn her i
> "Jersild & Spin"!

God fornøjelse, men forvent nu ikke for meget udover den sædvanlige og
indholsmæssigt monotone snak.

> Jeg kan i hvert fald ikke tolke det som meget andet end rendyrket politisk
> selvmord fra Jelveds side. Ynkeligt...

Uha, nej, der tager du fuldstændigt fejl. Hun leverer lige præcis det,
hendes vælgere gerne vil høre. "Vi er gode og de andre er
dumme/onde/uoplyste/uforstående" - det er temaet i alt hvad de lukker ud.
Jeg tror man skal være intellektuelt autistisk anlagt for at finde deres
bulletiner interessante.

Hos de rabligale er man ikke interesserede i debat, for ligesom deres større
broderorganisation, islam, VED man her, at man har fat i den endegyldige og
ultimative sandhed, som det ganske enkelt er helligbrøde at bringe til
debat, endsige kritisere.

Mvh, Ulrik

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 12-03-06 13:09

> [...]

> statsminister Anders Fogh Rasmussen (V) og hans le–delse af landet
> "arrogant", "uværdig" og en "dyb, dyb ulykke" for Danmark.

Hvis der er nogen der er en "dyb, dyb ulykke" for landet, så er det da
de (Kultur)Radikale.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Henri Gath

Dato : 12-03-06 14:59

> [...]
> statsminister Anders Fogh Rasmussen (V) og hans le­delse af landet
> "arrogant", "uværdig" og en "dyb, dyb ulykke" for Danmark.

Den skodso skulle kraftedme røvpules med en lufthammer

Fra : Egon Stich

Dato : 12-03-06 18:04

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:4413de67$0$47027$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Den skodso skulle kraftedme røvpules med en lufthammer

Egentlig har jeg altid glædet mig over, at denne landsbylærerinde i det
mindste ikke huserede overfor stakkels skolebørn.
Men spørgsmålet er, set i lyset af dagens folkeskoles resultater, om det
ikke alligevel havde været at foretrække, at have hende parkeret i en skole?

Men hun må da for fanden snart gå på pension?

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 12-03-06 18:50

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> Men hun må da for fanden snart gå på pension?

Hun fylder 63 i år. Søren Krarup, 69, er lige gået på pension - som
præst. Han fortsætter i folketinget indtil han ikke længere kan klare
det. 80? 90? Ingen ved det endnu.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mingo

Dato : 12-03-06 18:28

Prøv at udskifte J i Jelved med et H.........

Fra : HrSvendsen

Dato : 13-03-06 18:01

Anders Peter Johnsen skrev:

> [...]

> exceptionelt perfid-fanatiske radikale leder, indrømmet!)
>
> Det vil ramme hende i nakken som et ton mursten...

Sidst var det Bertel Haarder de radigale kastede sig over på den måde.
Med bla. citater der antydede, at Bertel ærgrede sig over, at man ikke
bare kunne smide alle flygtningene ud - og andet i den stil. Det
skaffede de radigale en masse stemmer fra de hjernedøde politisk
korrekte samt muhamedanere, der elsker den slags gylle.

Det muhamedanske vælgersegment er i eksplosiv stigning, så Jelved skal
såmænd nok blive belønnet med flere stemmer for sin optræden.

Man kan dog håbe på, at resten af hendes karriere som landsforræder
fortsætter med at foregå langt fra ministerposter. Det ville hun ærgre
sig over til sin dødsdag. Jelved ville dø gul og grøn af ægrelse, hvis
Pia i stedet kroner sin karriere som fædrelandsforkæmper med en
ministerpension.