Bokse i CSS og HTML - hjælp søges.
Fra : Emil B-M

Dato : 12-03-06 00:48

Hejsa.

Jeg har nogle problemer med boksene på denne side:
http://www.emil-bm.dk/test.html

Jeg vil gerne have at der skal se følgende:
- Den indre margin skal være 15px i toppen, bunden og i begge
sider.
- Alle boksene skal være midt i siden.
- Den øverste boks skal være 50px fra toppen af siden.
- Der skal være 25px mellemrum mellem boksene.

Hvad skal der ændres i min kode?

<head>
<title>Test</title>
body {
background-image:url('baggrund_groennestriber.png');
margin:0px;
font-size:10pt;
font-family:verdana;
font-color:black
}
#boks {
border-width:1px;
border-style:solid;
border-color:black;
background:white;
text-color:black;
width:600px;
font-color:black;
font-size:10pt;
font-family:verdana;
}
</head>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Robert Nielsen

Dato : 12-03-06 01:11

Emil B-M wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hejsa.
>
> Jeg har nogle problemer med boksene på denne side:
> http://www.emil-bm.dk/test.html

Dit allerførste problem er, at du bruger den samme id 5
forskellige steder.
Brug class istedet for.

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-03-06 01:16

Emil B-M skrev:

> Jeg har nogle problemer med boksene på denne side:

Prøv at valider både tekst og css, der er flere fejl der skal
rettes.

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.emil-bm.dk%2Ftest.html&ss=1&outline=1

og

http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.emil-bm.dk%2Ftest.html

> Hvad skal der ændres i min kode?

Det er tilstrækkeligt blot at sende et link til siden, så kan vi
sagtens se din kode.

> font-color:black;

Det hedder bare color:black; - sådan noget fortæller validatoren
også noget om.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk - nu også med rss

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-03-06 01:53

Emil B-M skrev:

>- Alle boksene skal være midt i siden.
>- Den øverste boks skal være 50px fra toppen af siden.
>- Der skal være 25px mellemrum mellem boksene.
>
>Hvad skal der ændres i min kode?

Se http://ellentoft.1go.dk/test/emil.htm

Ingen grund til at poste hele koden her, vi kan jo se den på
siden.

>font-color:black
>font-color:black;

Det er der ikke noget, der hedder, det hedder blot color.

Når du alligevel ser det sort, så skyldes det, at det er
browserens standardfarve.

En id må kun bruges en gang, derfor er det ændret til class.

Ting, som du definerer i body og som skal gå igen nedarves til de
andre elementer, så dem behøver man ikke skrive igen.

Og to andre vigtige ting.

Indsæt altid en doctype på siden, som angivet på den jeg har
lavet samt angive karaktersæt.

Før du stiller spørgsmål, valider altid koden på
http://jigsaw.w3.org/css-validator/
for css og du ville have fundet cssfejlene og html på
http://validator.w3.org/
så ryger du på min ignoreringsliste.