Previa - part 2
Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-03-06 22:05

G'aften i hytterne

Sådan en lille opfølgning om historien om vor container - Previa'en
fra Fyn

Tjaehhh.... Så er bagtøjet skiftet, d.v.s klumpen (differentialet) og
nu triller svinet skan hyggeligt på vejene igen

Og det ødelagte differentiale, er der en lille fotostorie omkring
http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/previa/klumpen.htm

.... Det er sgu'da meget sjovt ;)

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 11-03-06 22:25

> Og det ødelagte differentiale, er der en lille fotostorie omkring
> http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/previa/klumpen.htm
>

> ... Det er sgu'da meget sjovt ;)

Hej Jan,

Den historie stopper sgu' alt for brat ! - her havde jeg lige fået mig sat
mageligt tilbage foran skærmen med en cola for at nyde een af de sædvanlige
underholdende historier, og så må jeg nøjes med 3 billeder af et gammelt
bagtøj.......

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-03-06 23:25

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev :

>Den historie stopper sgu' alt for brat !

Joehh - den blev lidt kort - 112% kedelig velsagtens

Du skal jo have forløberen med - den på fotostorier -> Previa'en

Der er lagt mere på nu ;)

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 11-03-06 23:37

> Du skal jo have forløberen med - den på fotostorier -> Previa'en

Den har jeg skam for længst læst med stor fornøjelse !

Det var såmænd heller ikke for at jage med dig, men bare en lille velment
provokation som åbenbart virkede
Det er dine og Claus' udfoldelser som i høj grad gør denne ng værd at læse
med i ! - mange tak for din enthusiasme !

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-03-06 09:48

Andreas M. Hansen wrote:

> [...]
> Det er dine og Claus' udfoldelser som i høj grad gør denne ng værd at
> læse med i ! - mange tak for din enthusiasme !

He he, ja det er lige til en ny programserie på Discovery

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-03-06 12:40

> He he, ja det er lige til en ny programserie på Discovery

Subscribe!

Savner webcam'et i stalden

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene

Fra : Niels Bengaard

Dato : 11-03-06 23:18

> [...]
> nu triller svinet skan hyggeligt på vejene igen
>
> Og det ødelagte differentiale, er der en lille fotostorie omkring

Hvad er det for en gang sort stads der ligger i det? Har de fyldt tjære på
for at få det til at tie stille?

Niels

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-03-06 23:47

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev :

>Hvad er det for en gang sort stads der ligger i det? Har de fyldt tjære på
>for at få det til at tie stille?

Det er afbrændt olie ;)

Differentialet var defekt da jeg startede hjemturen fra Fåborg, og er
vel løbet mer end bare håndlunt - det lugtede svært grimt bag bilen,
da vi hev den op på ladet af en FalckBil

Jeg har set mange differ indvendigt, aldrig et som dette, hvor
spidshjulet faktisk er slidt væk

Fra : Niels Bengaard

Dato : 12-03-06 08:51

> [...]
> da vi hev den op på ladet af en FalckBil
>
> Jeg har set mange differ indvendigt, aldrig et som dette, hvor

Man skulle tro det på et tidspunkt har kørt uden olie, eller også har
indholdet forskubbet sig, så tolerancerne mellem tænderne ikke er som det
skal være, måske defekte lejer.
Det er i hvert fald lige til skrotkassen.

Niels

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-03-06 09:38

> [...]

>Man skulle tro det på et tidspunkt har kørt uden olie, eller også har
>indholdet forskubbet sig, så tolerancerne mellem tænderne ikke er som det

Lejet ind i diffet - altså der hvor kardan'en sidder, kan bevæges
næsten 1 centimeter i cirkel

>Det er i hvert fald lige til skrotkassen.

*Det* er det - og det vidste jeg jo godt da jeg satte kursen hjemad
;)

Jeg kan kigge ned til spidshjulet, men ikke se en eneste hel tand på
det - de er ganske enkelt væk !

Jeg manglede da også blot 16 kilometre i at nå helt hjem - og sparede
da både trailer, og en del andet.

For en gangs skyld er det mig selv, der kører i en af mine biler, når
den går kaput - virkelig en underlig, men ganske sjov oplevelse.

anyway - nu er den lavet, og kører ganske fint, faktisk rigtigt
behageligt.

Nåehhh ja - Og Mogens havde ret, og jeg uret - motoren ligger
midtskibs, godt gemt!

(og går eddergodt.....)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-03-06 09:50

jan@stevns.net skrev:

> (og går eddergodt.....)

Det' jo osse en Yoda!

Velkommen i klubben!

Hans
http://kortlink.dk/2gyd

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-03-06 10:32

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> skrev :

>Det' jo osse en Yoda!

Det så jeg jo 500 meter nord for Strøby ;)

>Velkommen i klubben!

Joehh tak du ;) Fruen har allerede overtaget containeren ;)

(Men lur mig, om ikke der inden længe sker noget finurligt)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-03-06 00:20

jan@stevns.net skrev:

> (Men lur mig, om ikke der inden længe sker noget finurligt)

Huh?
Hans
http://kortlink.dk/2gyd

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-03-06 03:50

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> skrev :

>Huh?

Jeg har jo givet fruentimmeret containeren (Previa'en( - så jeg er jo
selv ligevidt, mht noget der kan transportere større genstande end
Rekorden kan rumme.

På den anden side set, ville de fleste af kunderne da nok betakke sig,
hvis jeg ankom i en Unimog ;)

(selv om det ligesom ville gøre visse snebefængte markveje lettere
tilgængelige ;)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-03-06 10:37

jan@stevns.net skrev:

> På den anden side set, ville de fleste af kunderne da nok betakke sig,
> hvis jeg ankom i en Unimog ;)

Få dig nu en Yoda!

Jeg har jo selv kørt Ford - at skifte over til Yoda er som at komme ud af en
skjorte der strammer!
Hans
http://kortlink.dk/2gyd

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-03-06 13:04

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> skrev :

>Jeg har jo selv kørt Ford - at skifte over til Yoda er som at komme ud af en
>skjorte der strammer!

Jeg sagde jo den KA var for lille til dig - du skulle have hørt efter
og valgt en Scorpio i stedet for ;)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-03-06 15:11

jan@stevns.net skrev:

> Jeg sagde jo den KA var for lille til dig - du skulle have hørt efter
> og valgt en Scorpio i stedet for ;)

Ydderk!
Hans
*Camplet til salg*
http://kortlink.dk/2gyd

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-03-06 21:46

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> skrev :

>Ydderk!

Selv Ydrrrrrrk! En Scorpio er en bil der skaber respekt omkring sig
;)

(Og endnu mere, hvis man har den rette farve, og en fiks lille pind i
bagskærmen)

Det gør en Yoda ikke ;)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-03-06 22:57

jan@stevns.net skrev:

> Selv Ydrrrrrrk! En Scorpio er en bil der skaber respekt omkring sig
> ;)

Nu ku det jo osse være Ka'en jeg mente, men når man slår i en flok...

> (Og endnu mere, hvis man har den rette farve, og en fiks lille pind i
> bagskærmen)

Visse Scorpioer ser ok ud (ved godt der er andre parametre for bilvalg
) - men direktionsvognen hvor jeg arbejder er den grimme model (ingen
nævnt - ingen glemt )

> Det gør en Yoda ikke ;)

Yodaen er valgt ud fra et ønske om jeg slipper for at rode med den - ved
godt at den rangerer lavt i forhold til BMW m.m.m.m.

Overvejede faktisk noget 320 eller 5xx ditto inden købet, men sammenlignede
BMW's mangelliste i FDM's brugtbiltest med Yodaens, hvor den brugte Carina
der blev testet var *fejlfri* - gad så ikke til at bøvle med fejlretning
på en BMW fremover i min fritid
Hans
*Camplet til salg*
http://kortlink.dk/2gyd

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 13-03-06 22:50

On Mon, 13 Mar 2006 03:50:21 +0100, jan@stevns.net wrote:

>"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> skrev :
>

>På den anden side set, ville de fleste af kunderne da nok betakke sig,
>hvis jeg ankom i en Unimog ;)

Kom nu Jan, ikke for at lokke, men du tør ikke

>(selv om det ligesom ville gøre visse snebefængte markveje lettere
>tilgængelige ;)

Alt kan sættes fast, men det er sikkert nemmere at skovle sneen ud
under Unimoggen end ud under en Rekord.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-03-06 23:03

Morten From Søndergaard <from@nospam.dk> skrev :

>Kom nu Jan, ikke for at lokke, men du tør ikke

Når jeg kan komme pr. helikopeter, tror du så selv jeg ville have
skrupler med en Unimog ?

Eneste problem ville blot være at finde en - og en tilstrækkelig stor
bøtte knaldgul maling

Skal der en "mog" ind på gårdspladsen - er kravet farven ;)

>Alt kan sættes fast, men det er sikkert nemmere at skovle sneen ud
>under Unimoggen end ud under en Rekord.

Man kan sætte en "mog fast, men det er dælme ikke noget "man" praler
med ;)

(Pokker's også........... nu håber jeg sgu'tte fruen læser med her,
så kender hun nemlig næste skøre indfald)

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 13-03-06 23:44

On Mon, 13 Mar 2006 23:03:07 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Når jeg kan komme pr. helikopeter, tror du så selv jeg ville have
>skrupler med en Unimog ?

Øhh, nej.

>Man kan sætte en "mog fast, men det er dælme ikke noget "man" praler
>med ;)

Det eneste måde at finde ud af hvor grænsen for køretøjets formåen er,
er ved at overskride den!

>(Pokker's også........... nu håber jeg sgu'tte fruen læser med her,
>så kender hun nemlig næste skøre indfald)

En skriggul Unimog, med neonlys fra T-Hansen monteret under vangerne.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-03-06 00:03

Morten From Søndergaard <from@nospam.dk> skrev :

>Det eneste måde at finde ud af hvor grænsen for køretøjets formåen er,
>er ved at overskride den!

nemlig ;)

>En skriggul Unimog, med neonlys fra T-Hansen monteret under vangerne.

Jeg kan levende forestille mig synet - men neonlyset tror jeg man skal
undlade ;)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-03-06 06:44

jan@stevns.net skriver:

> Jeg kan levende forestille mig synet - men neonlyset tror jeg man skal
> undlade ;)

Arrh, kom frisk nu. Du er alleigevel kendt under navnet "JanBrian", så
du kan vel lige så godt leve op til det.

"Neonmog" bliver tilnavnet på dit nye køretøj. Med økologisk grønt
noeonlys under bunden og diverse blålys i kabinen...

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-03-06 07:01

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Arrh, kom frisk nu. Du er alleigevel kendt under navnet "JanBrian", så
>du kan vel lige så godt leve op til det.

*det* gør jeg vist allerede på bedste vis ;)

Det vil blive alt for bøvlet med sådan en kasse, omend sjovt ....

Jeg har jo det princip at alt skal kunne holde under tag, og sådan en
fætter kræver jo lidt mere frihøjde end de andre biler.

>"Neonmog" bliver tilnavnet på dit nye køretøj. Med økologisk grønt
>noeonlys under bunden og diverse blålys i kabinen...

"Neonmog" Hehe.....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-03-06 07:04

jan@stevns.net skriver:

> Jeg har jo det princip at alt skal kunne holde under tag, og sådan en
> fætter kræver jo lidt mere frihøjde end de andre biler.

Men du bliver vel nødt til at få den hjem inden du kender, hvilken
taghøjde du skal have ?

> "Neonmog" Hehe.....

Ja, de bliver vel billige her til foråret, nu der ikke er brug for dem.
Men vær nu lidt fremsysnet, jeg så lige i tv i går at vi er begyndt at
få _så_ meget eksrta regn at vi bliver oversvømmede. En "neonmog" med
luftindtag oppe ved forruden kan trods alt klare sig gennem større
vandpytter og lettere mudderskred. Det gælder jo om at kunne komme frem
til kunderne?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-03-06 18:39

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Men du bliver vel nødt til at få den hjem inden du kender, hvilken
>taghøjde du skal have ?

Jeg ser du har fundet ud af systemet ;)

Det var faktisk sådan jeg endte med at købe hytten her - Hvis
Granada'en kunne holde inde i garagen, og man kunne lukke porten, så
var det en handel ellers ikke ;)

Jeg kiggede, og mente den kunne være der - sælgeren tvivlede
virkeligt, og havde altid parkeret sin Taunus udenfor

Tror pokker sælgeren var tæt på at få en gris !

(men jeg fik sgu' Taunus'en med i handlen (gratis!))

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-03-06 20:40

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> På den anden side set, ville de fleste af kunderne da nok betakke sig,
> hvis jeg ankom i en Unimog ;)
>
> (selv om det ligesom ville gøre visse snebefængte markveje lettere
> tilgængelige ;)

Hvis du har brug for en Uni for at komme ud til kunden,
hvem skal så være der for at tage imod dig?
Din kunde kan ikke komme frem, da de ikke har nogen Uni.

Dvs. du står ude ved en kunde og kan ikke lave noget da du ikke kan komme
ind

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-03-06 20:41

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Dvs. du står ude ved en kunde og kan ikke lave noget da du ikke kan komme
>ind

Hvorfor så negativ - det er da bedre at sende en regning for forgæves
kørsel, end sidde hjemme og sulte ;)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-03-06 09:49

jan@stevns.net wrote:
> [...]
> nu triller svinet skan hyggeligt på vejene igen
>
> Og det ødelagte differentiale, er der en lille fotostorie omkring

Ja det ser rigtigt "lækkert" ud indvendigt, smurt godt ind i bananer og
lignende

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-03-06 10:33

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Ja det ser rigtigt "lækkert" ud indvendigt, smurt godt ind i bananer og
>lignende

Det får så være friturestegte ;)