Af-/installation af IE7 beta 2
Fra : malthe5@hotmail.com

Dato : 11-03-06 21:53

Hej gruppe!

Jeg ved godt det er min egen fejl, men jeg har et problem med IE7 beta
2. En af mine venner anbefalede mig at prøve det (han sagde det var
bedre end Firefox), men der var en fejl i en DLL-database:
"Procedureindgangspunktet InternetGetSecurityInfoByURLW blev ikke
fundet i DLL-biblioteket WININET.dll."

Så tænkte jeg, at jeg kunne jo altid installere IE7 igen!

Men nej.. Jeg kan ikke engang afinstallere det. Jeg betegner mig selv
som en øvet/avanceret bruger, men kan simpelthen ikke finde det sted,
hvor jeg kan fjerne det skidt.

Jeg har også prøvet en gendannelse, men det hjalp heller ikke.

I Kontrolpanelet -> Tilføj eller fjern programmer -> Tilføj/fjern
Windowskomponenter kan jeg sagtens fjerne fluebenet, men ikke mere end
det. Geninstallere kan jeg heller ikke. Håber der er en af jer der kan
hjælpe mig.

Det skal lige siges, at det er en sprit ny computer, købt i går
eftermiddags, så det er ikke en katastrofe i samme omfang som hvis det
var den gamle, der indeholdte flere år gammel data, jeg havde forsøgt
mig med.

Mvh.
Malthe Sunesen

Fra : Leonard

Dato : 11-03-06 22:14

malthe5@hotmail.com wrote:

>(han sagde det var
>bedre end Firefox)

Tror du også på julemanden

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : John

Dato : 11-03-06 22:59

<malthe5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> jeg har et problem med IE7 beta
> 2. Jeg kan ikke afinstallere det.

Prøv at sætte flueben i 'vis opdateringer' i tilføj/fjern programmer

> Jeg betegner mig selv
> som en øvet/avanceret bruger

:))

Mvh John

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 13-03-06 09:29

malthe5@hotmail.com skriblede:

> [...]
> eftermiddags, så det er ikke en katastrofe i samme omfang som hvis det
> var den gamle, der indeholdte flere år gammel data, jeg havde forsøgt

Hvori ligger forskellen, de *flere år gamle data*
har du vel backup af, og så har farven vel samme
lyd.

--
Lars Fragstrup

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 13-03-06 17:32

Leonard skrev:

> Tror du også på julemanden

Hvem sagde jeg troede på ham? Denne episode har kun fået mig til at
elske Fx endnu mere. Det herlige IE tab-plugin virkede udenom IE selv.

Mvh.
Malthe Sunesen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-03-06 21:58

Den 13-03-06 17.32 skrev Malthe Sunesen følgende:

> Hvem sagde jeg troede på ham? Denne episode har kun fået mig til at
> elske Fx endnu mere. Det herlige IE tab-plugin virkede udenom IE selv.

Nej, den herlige IE Tab /er/ IE, der blot vises i Firefox-vinduet.
Bruger du IE-motoren i IE Tab, er du nøjagtig lige så udsat for slemme
ting, som hvis du bruger IE direkte.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis antivirus med AVG AntiVirus.

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 13-03-06 17:34

John skrev:

> Prøv at sætte flueben i 'vis opdateringer' i tilføj/fjern programmer

Ahh. Finte. Takker mange gange. Så slap jeg også for det program.

> :))

Uden dobbelthage ;)

Mvh.
Malthe Sunesn

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 13-03-06 17:40

Lars Fragstrup skrev:

> malthe5@hotmail.com skriblede:

> Hvori ligger forskellen, de *flere år gamle data*
> har du vel backup af, og så har farven vel samme
> lyd.

Det er heller ikke så meget tabet af dataene jeg ville være ked af,
det ville mere være den sentimentale værdi, affektionsværdien om man
vil, jeg ville blive ked over. Den computer har haft så mange
problemer, at jeg er sikker på, at alle andre end undertegnede havde
kasseret den for længst, men jeg har haft mine stunder med den. Det er
jo 'de svære elementer' man husker bedst ;)

Men et par gode ting ved den: Den lærte mig at løse problemer på
computere, og den lærte mig tålmodighed :)

Og til sidst: Medmindre man arbejder ved NASA og har en supercomputer
til farvelæggelsen, så kan lyde ikke have farver og vice versa :D

Mvh.
Malthe Sunesen

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 13-03-06 22:52

Kim Ludvigsen skrev:

> Nej, den herlige IE Tab /er/ IE, der blot vises i Firefox-vinduet.
> Bruger du IE-motoren i IE Tab, er du nøjagtig lige så udsat for slemme
> ting, som hvis du bruger IE direkte.

Ordkløver! ;)

Det jeg mente var (kan godt se det var svagt formuleret), at selvom jeg
ikke kunne få IE til at starte kunne IE tab sagtens starte, og kræver
dermed ikke samme opstart som IE.

Og til det med sikkerheden/kodelæsning, så er jeg udemærket klar
over risikoen, men der er steder der ikke duer med IE - f.eks.
www.heroes.dk, netbanken og diverse private hjemmesider. Netbanken er
dog ikke afprøvet i IE tab endnu, jeg afventer stadig engangspinkode.

Mvh.
Malthe Sunesen